Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:56:50 GMT

ایران به پروتکل جدید حذف گازهای CFC ملحق شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۴۵۹۹

ایران به پروتکل جدید حذف گازهای CFC ملحق شود

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران تقاضا می‌کنم به پروتکل جدیدی که در زمینه حذف گازهای CFC از سوی کشورهای عضو پروتکل مونترال منعقد شده ملحق شود.

به گزارش خبرنگار مهر نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایراندر مراسم سی‌امین سالگرد پروتکل مونترال و روز حفاظت از لایه ازنگفت: ایران از حدود سال ۱۹۹۰ تاکنون اهداف و تعهدات خود برای حفاظت از لایه ازن را محقق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گری لوییس افزود: همکاری دفاتر مختلف سازمان ملل با پروژه حفاظت از لایه ازن از سال ۲۰۱۲ شروع شد. در این پروژه دولت ایران تعهد کرده است میزان واردات گازهای مخرب لایه ازن را کاهش دهد و متعهد شده بود که تا سال ۲۰۱۵ از انتشار این گازها تا ۱۵ درصد بکاهد.

وی تصریح کرد:دولت ایران و سازمان حفاظت محیط زیست این کار را با همکاری بخش‌های مختلف سازمان ملل انجام داده‌ است.ایران بهترین تجربه برای حفاظت از لایه ازن در سطح منطقه است و پیشنهاد مدیر طرح ملی حفاظت از لایه ازن برای اینکه ایران به عنوان مرجع حفاظت از این لایه در منطقه شناخته شود مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اعلام اینکه باید به موفقیت‌های پروژه اول توجه شود و با اتکا به آن وارد فاز دوم حفاظت از لایه ازن شویم، گفت: باید بتوانیم از تجارب گذشته حداکثر استفاده را بکنیم. تا پایان امسال فاز دوم پروژه امضا خواهد شد و اجرای آن به‌زودی آغاز می‌شود. امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خود را با دفاتر مختلف سازمان ملل ادامه دهد.

لوییس ادامه داد: در سطح جهانی در موضوع حفاظت از لایه ازن اهداف به‌گونه‌ای تنظیم شده که لازم است کار بیشتری انجام شود. این موضوع مستلزم کار بیشتر در ایران نیز است. پروتکل مونترال یکی از موفق‌ترین پیمان‌های جهانی در حوزه محیط زیست است. این پروتکل توانسته صددرصد مواد مخرب لایه ازن را کاهش دهد،در نتیجه ضخیم شدن لایه ازن شروع شده است. این اتفاق خوشحال‌کننده کره زمین را از تشعشعات خورشید حفاظت می‌کند.

وی تاکید کرد: توافقنامه همکاری سازمان ملل با ایران با عنوان سند پشتیبانی توسعه سازمان ملل در ایران شناخته می‌شود که در چهار حوزه محیط زیست، بهداشت، اقتصاد مقاومتی و کنترل مواد مخدر است. در حوزه اول یعنی محیط زیست روی دو موضوع مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و اقتصاد کم کربن تمرکز داریم و ۱۸ آژانس سازمان ملل که در ایران فعال هستند در جهت تحقق این محورها فعالیت می‌کنند.

نماینده سازمان ملل متحد در ایرانبا تاکید بر اینکه تمرکز ما روی هیدروکلرکربن‌ها خواهد بود، گفت: در همین جهت کشورهای عضو پروتکل مونترال اخیرا در رواندا گرد هم آمدند و بر حذف گازهای CFC تفاهم کردند. تقاضای من از دولت جمهوری اسلامی ایران این است که این پروتکل جدید را مورد بررسی قرار دهد و به آن ملحق شود.

لوییس در پایان گفت: امیدواریم مجموعه سازمان ملل بتواند برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار همکاری داشته باشد. ایران نیز با طرح‌های بین‌المللی محیط زیست نهایت همکاری را بکند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیأت حاکمه افغانستان در خصوص حق‌آبه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند که هامون شرایط بهتری پیدا کند.

سلاجقه گفت: امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد مسدود کنیم [که با انجام این کار] وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

کد خبر 848680 منبع: ایسنا برچسب‌ها تالاب خبر مهم آب افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • مارسلو به تیم ملی والیبال ملحق شد