Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول فرهنگی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با اشاره به توزیع رایگان لباس‌های متبرک گفت: 7 هزار پک فرهنگی شامل کاور، روسری و سربند در این کارگاه تهیه و توزیع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محبوبه محمدی‌فخر مسوول فرهنگی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) در گفت‌وگو با شاخص نیوز؛با اشاره به فعالیت کارگاه دوخت لباس متبرک حضرت علی اصغر (ع) اظهار کرد: دوخت و تهیه این لباس‌های متبرک از سال ۹۱ آغاز و در منازل انجام می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۹۳ کارگاه دوخت لباس متبرک حضرت علی اصغر (ع) و چادرهای همایش رد پای سه ساله به طور متمرکز در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برپا می‌شود.

محمدی‌فخر تصریح کرد: برگزاری این کارگاه در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به عنوان یک پایلوت فرهنگی و معنوی که محل حضور زائران و توریست‌ها است می‌تواند تاثیر بسزایی در تبلیغ دین و واقعه کربلا داشته باشد.

این مسوول یادآور شد: زمانی که این کار فرهنگی شروع شد کمتر از ۱۰۰۰ تا لباس متبرک تهیه می‌شد اما امروز این تعداد به ۷ هزار پک فرهنگی رسیده است که شامل کاور، روسری و سربند است.

مسوول فرهنگی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) ابراز کرد: سال گذشته تعداد ۵۰۰ تا چادر برای دختران ۳ ساله که در همایش رد پای سه ساله امام حسین (ع) شرکت کردند، تهیه شد.

وی تشریح کرد: تمام این بسته‌های فرهنگی و لباس‌های متبرک به صورت رایگان در آستان امامزاده حسین (ع) توزیع و تعدادی هم برای کودکان در بیمارستان‌ها و زندان مرکزی چوبیندر ارسال می‌گردد.

محمدی‌فخر با بیان اینکه همایش جهانی شیرخوارگان حسینی هر ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود اضافه کرد: امسال این همایش در ۳۱ شهریورماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم ساعت ۱۰ صبح در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و اماکن متبرکه و مساجدسطح استان برگزار خواهد شد.

این مسوول با اشاره به اینکه همایش رد پای سه ساله در روز دوم ماه محرم برگزار می‌شود گفت: مادرانی که فرزندان ۶ ماهه و یا دختر سه ساله دارند می‌توانند برای تهیه این بسته‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برپایی این کارگاه یک کار مردمی است عنوان کرد: متاسفانه مهم‌ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم تبلیغات ضعیف در این زمینه است که رسانه‌ها می‌توانند موثر باشند.

محمدی‌فخر عنوان کرد: ساعت کار کارگاه از ۹ صبح تا یک ظهر و ۳ بعدازظهر تا ۸ شب است و این کارگاه تا یک روز قبل از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به کار خود پایان می‌دهد.

مسوول فرهنگی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با اشاره به اینکه حضور در کارگاه برای عموم مردم آزاد است گفت: بسیاری از فعالان در کارگاه به ما مراجعه کرده و می‌گویند که در سال‌ها گذشته با متوسل شدن به گهواره ۶ ماهه آقااباعبدالله الحسین حاجت روا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شعار همه مادران در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی «یا صاحب الزمان فرزندم را نذر ظهور تو می‌کنم» خواهد بود.

محمدی‌فخر ابراز کرد: در طول هفته تعداد زیادی توریست اروپایی در جوار امامزاده حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند و دیدن این کارگاه برای آن‌ها جذاب است.

این مسوول فرهنگی ادامه داد: آن‌ها از ما درمورد حضرت علی اصغر (ع) سوال می‌کنند و وقتی توضیح می‌دهیم که ایشان فرزند سیدالشهدا و کوچک‌ترین سرباز در واقعه کربلا بودند که به شهادت رسیدند؛ اشک در چشمانشان حلقه می‌زند و این لباس‌های متبرک را به کشورهای خود می‌برند.

وی در پایان تصریح کرد: گرچه نمی‌توانیم مدافع حرم حضرت زینب (س) باشیم اما سعی می‌کنیم با برگزاری اینگونه برنامه‌ها به بخشی از رسالتی که بر دوش ما زنان مسلمان قرار گرفته است عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همایش بزرگ «پهلوان ایرانی» از برنامه‌های شاخصی است که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و هفته فرهنگی اصفهان، روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.
علیرضا خاکسار افزود: این همایش در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان آئین کهن ملی و مذهبی ایران برگزار می‌شود.
وی، هدف از توسعه ورزش پهلوانی را آشنایی عموم مردم با این رشته ورزشی دانست و افزود: در همین راستا در ایام سال، همایش‌های شهری در بوستان‌ها و اماکن عمومی شهر برگزار می‌شود تا بستر معرفی این ورزش کهن به عموم مردم فراهم شود.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، هدف از برگزاری عمومی رویداد‌های ورزش پهلوانی را نهادینه کردن این رشته در فرهنگ عامه برشمرد وگفت: مهمترین رویداد‌هایی که برای توسعه ورزش پهلوانی در نظر داریم در هفته فرهنگ پهلوانی برگزار می‌شود که امسال با هفته فرهنگی اصفهان مصادف شده است.
وی با بیان اینکه رویداد «پیران گود» با محوریت تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای روز ۵ اردیبهشت‌ماه در زورخانه دخانیات برگزار شد، گفت: رویداد دیگر این هفته، تجلیل از قهرمانان و نام آوران کشتی استان اصفهان در سال ۱۴٠۲ است که با حضور مسئولان این رشته روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار شهروند برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود