Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-حیدر مستخدمین حسینی، کارشناس بانکی؛ در مورد چگونگی وصول معوقات بانکی اظهار داشت: تنها با اصلاح نظام اقتصادی کشور موضوع تک نرخی شدن ارز و یا وصول مطالبات معوق بانکی امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: عدم وصول معوقات بانکی به دلیل شرایط رکودی در کشور است. اقتصاد ما همچنان در رکود است و هنور رکود از کشور برچیده نشده و ما همچنان علایم رکود در اقتصاد را می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستخدمین حسینی با اشاره به ارقام بالای ‌چک‌های برگشتی و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و کاهش‌ زمان کار در بنگاه‌های اقتصادی گفت: نبود تقاضا برای برخی از کالاها و کاهش درآمد خانوارها و کاهش سرمایه گذاری‌ها که در پایین‌ترین حد خود در اقتصاد ما قرار گرفته است اقتصاد را همچنان اقتصاد در رکود قرار داده است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور از رکود خارج نشده و اقتصاد ما در مسیر یک رشد با ثبات قرار نگرفته نمی‌توانیم موضوع مطالبات معوق و یا یکسان‌سازی نرخ ارز را حل کنیم.
مستخدمین حسینی‌ادامه داد: میزان اعطای تسهیلات نظام بانکی در سال گذشته ۵۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد که ۸۰ درصد این رقم استمهال بود. یعنی پول‌ تازه‌ای نیست که به این مجموعه تزریق شده باشد بلکه بنگاه‌های اقتصادی و یا افرادی که پیش از این تسهیلات گرفته‌اند و نتوانسته‌اند آنرا پرداخت کنند. به بانک مراجعه کرده‌اند و سود آن را پرداخت کرده‌اند و اصل آن را یک مدت دیگر تمدید کرده‌اند.
وی افزود: این موضوع، گمراه کننده است و یک انحراف را در برداشت عمومی به عمل آورده است که نظام بانکی به صورت خالص در سال ۹۵ به میزان ۵۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است در حالی که این میزان تسهیلات پرداخت نشده است.
این کارشناس‌ بانکی‌ گفت: این اتفاق یعنی‌ بنگاه‌های اقتصادی نتوانسته‌اند بدهی خود را بپردازند و شرایط بنگاه‌ها بهتر نشده است.
وی خاطر نشان کرد: هم‌ اکنون میزان سپرده‌های بانکی هزار وسیصد هزار میلیارد تومان است که پنجاه درصد آن منجمد شده و در نظام بانکی قفل شده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا

  عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدم و تجارت دیروز در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود. وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه‌های گمرکی در جهت توسعه روابط برد -برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد. وزیر صمت با بیان این‌که رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ‌های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فرآوری به کمک توانمندی‌های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد -*برد توسعه دهیم. وی ادامه داد: برنامه‌های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره‌ای است. علی آبادی به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است با توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس‌دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد. وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات 
داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم. 
وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج و به یک رویداد کاری تبدیل شود از این‌که امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفا تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم. 

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است