Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@17:39:45 GMT

75 درصد کودکان تحت پوشش بهزيستي بد سرپرست هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۵۶۷۶

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: در حال حاضر 75 درصد کودکان تحت پوشش بهزيستي در سراسر کشور بدسرپرست هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، انوشيروان محسني بندپي روز يکشنبه در حاشيه همايش منطقه اي بزرگداشت روز ملي خانواده در جمع خبرنگاران درباره رونمايي از سامانه فرزندخواندگي افزود: به همين منظور براي واگذاري کودکان به خانواده هاي متقاضي فرزندخواندگي اولويت با کودکان بدسرپرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه به سه گروه اولويت فرزندخواندگي داده مي شود، اظهار داشت: کسانيکه هيچ فرزندي ندارند، کساني که يک فرزند دارند و دوست دارند فرزند ديگري هم داشته باشند و به دختران مجرد متقاضي، فرزند خوانده داده مي شود.
محسني بندپي ادامه داد: با راه اندازي سامانه فرزندخواندگي ديگر نيازي به مراجعه حضوري خانواده هاي متقاضي به بهزيستي نيست و مي توانند در اين سامانه ثبت نام داشته باشند، البته با اين کار از مراجعات حضوري جلوگيري مي شود.
وي اضافه کرد: البته گواهي و استعلام لازم از متقاضيان فرزندخواندگي از دادگستري و ديگر مراجع قضايي گرفته مي شود و بايد آنها نظر خود را اعمال کنند.
رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: همچنين خانواده هايي که اين کودکان را به فرزندخواندگي تقبل مي کنند بايد يکسري املاک ر ا به نام آن کودک کنند.
وي با بيان اينکه افرادي که در نوبت دريافت فرزندخواندگي هستند، اکنون بيش از سه ماه معطل نمي شوند، اظهار داشت: در مورد بانوان مجرد که بالاي 30 سال سن دارند، نيز شرايطي براي نگهداري فرزند خوانده وجود دارد که در زمان دريافت آن به آنها اطلاع داده مي شود.
محسني بندپي ادامه داد: البته اولويت فرزندخواندگي در مجموع به خانواده هايي است که فاقد بچه هستند.
وي در ادامه به طرح بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار نيز اشاره کرد و افزود: در مجموع 50 هزار نفر در روستا و 60 هزار نفر در شهرها از بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار بهره مند هستند.
همايش منطقه اي بزرگداشت روز ملي خانواده امروز - يکشنبه - در محل مجتمع فرهنگي ورزشي تلاش در تهران برگزار شد.
اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار: مهناز بيرانوند ** ناشر: مريم برزآبادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی