Web Analytics Made Easy - Statcounter

از کتاب حنجره های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده کارگردان و هنرمند لرستانی رونمایی شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزلرستان، در استانه محرم از کتاب حنجره های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده کارگردان و هنرمند لرستانی رونمایی شد.
کار تالیف و تحقیقات میدانی و کتابخانه ای ِ کتاب حنجره های عاشورایی اثر محمد سیف زاده کارگردان تلویزیون و هنرمند لرستانی سه سال طول کشید ودر این کتاب با استناد به اسناد دیداری، شنیداری، خطی و مکتوب با روش ها و سبک های مختلف ، پیشینه تاریخی مرثیه سرایی و تعزیه گردانی در لرستان مورد بررسی قرار گرفته و همراه لوح های صوتی و تصویری به علاقه مندان عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلسه رونمایی ازاینکتاب مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان از برگزاری شانزدهمین اجلاس پیرغلامان کشور در لرستان در سال آینده خبر داد و با اعلام آمادگی برای تبلیغ این رویداد در رسانه استانی گفت : برای برگزاری مطلوب این اجلاس لازم است هم افزایی و وحدت و نظم بین دستگاه های اجرایی ایجاد شود .
بازوند با تاکید بر لزوم شور و شعور در مراسم عزاداری ماه محرم، موفقیت عوامل هنرمند صداو سیمای مرکز لرستان را در جشنواره تولیدات مراکزاستان های کشور ، حاصل تلاش و جدیت بخش های مختلف رسانه استانی دانست .
حجت الاسلام مهـدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی های این ماه در سالجاری برشمرد و گفت : مداحان باید در مراسم عزاداری علاوه بر توجه به دفاع مقدس و حماسه 8 ساله ملت ایـران ، به شهـدای مدافع حرم و رشادت های آنان نیز بپردازند .
احمدی قائم مقام صداو سیمای مرکز لرستان نیز از واقعه عاشورا به عنوان درس بزرگ ایثار و فداکاری نام برد و گفت : مداحان رسالتی مهم بر عهده دارند که با بصیرت افزایی حماسه سیاسی کربلا ، شناساندن این واقعه تاریخی و آمیختن حُـزن و حما سه می توانند در ایجاد شور حسینی نقش آفرین باشند .
در ادامه مداحان و شاعرانِ شرکت کننده در جلسه، دیدگاه های خود را در باره لزوم پرهیز از انحراف در مراسم عزاداری ماه محرم و آسیب شناسی این مراسم، استفاده از مداحان وارسته و غنی و تازه بودن اشعار مداحان بیان کردند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی