Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@20:05:02 GMT

اتوبوس های تولید ایران استاندارد هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۷۱۵۱

اتوبوس های تولید ایران استاندارد هستند

تین‌نیوز |

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: اکنون اتوبوس های تولید کشور از نظر سازمان استاندارد و پلیس شاخص های استاندارد را دارند و مشکلی در کیفیت این ناوگان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سردار موسی امیری یکشنبه در نشست خبری به مشکلات پیشین اتوبوس های اسکانیا در سطح کشور اشاره کرد و در باره ورود نیروی انتظامی به این موضوع خاطرنشان کرد: پیش از این، اتوبوس های اسکانیا شرایط بدی داشت و شاهد تصادف ها، ایراد در ایمنی، ایراد در سامانه ترمز و وقوع آتش سوزی در این ناوگان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 2 سال گذشته سفر به سوئد داشتیم و با مسئولان اسکانیا برای حل این مشکلات به توافقاتی دست یافتیم و بر اساس توافق نامه میان پلیس ایران، شرکت خودروسازی اسکانیا و نمایندگی آن در ایران، مقرر شد سوئدی ها در آموزش رانندگان همکاری داشته باشند و در ارتقای ایمنی خودروهای که به نام اسکانیا در ایران تولید می شود و حل معضل آتش سوزی ها کمک کنند.

سردار امیری افزود: نشست های مشترک هر سه ماه یک بار برگزار شده و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است و اکنون آن مدل اتوبوس های مشکل دار از چرخه استفاده خارج شده است.

* شهریور، ماه پر حادثه

جانشین پلیس راهور ناجا در بخش دیگر سخنان خود در باره حادثه های رانندگی در جاده های سطح کشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه تعداد تلفات رانندگی در جاده های سطح کشور کاهش داشته است اما در شهریورماه شاهد افزایش شمار تلفات رانندگی بوده ایم.

سردار امیری اظهار کرد: در شهریورماه امسال شمار قربانیان حادثه های جاده ای در سر صحنه 5 درصد و تعداد سانحه های ترافیکی هم 5درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان تردد در جاده ها طی شهریورماه امسال 5درصد افزایش داشته است گفت: شهریور، ماه پرحادثه در جاده ها است و امید است با رعایت بیشتر زائران و مسافران، روزهای حساس پایان شهریور با کمترین حادثه سپری شود.

* 51 درصداز قربانیان سوانح ترافیکی در سرصحنه جان باخته اند

به گفته جانشین پلیس راهور ناجا 51 درصد از قربانیان حوادث جاده ای در سر صحنه جان خود را از دست داده اند و مابقی در حین انتقال و یا در مراکز درمانی و بیمارستان ها جان باخته اند.

سردار امیری اظهار کرد: دغدغه جدی ما حفظ سلامت مسافران و کاربران از جاده ها است و بر اساس دستوراخیر معاون اول رئیس جمهوری

مبنی بر طراحی نقشه راه ایمنی، 2 ماه به دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی مهلت داده است تا در این باره اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی در این زمینه مشغول طراحی است و پیشنهادهایی داریم که امید می رود نتیجه بخش باشد.

جانشین پلیس راهور ناجا در باره عوامل وقوع تصادفات گفت: انسان، راه و خودرو، سه عامل در بروز تصادف ها هستند که سهم عامل انسانی بیشترین سهم را در این زمینه دارد.

* توضیح برای اتوبوس حامل دانش آموزان

جانشین پلیس راهور ناجا در باره حادثه های اخیر برای اتوبوس ها گفت: علت حادثه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر در محور داراب استان فارس، عدم توجه به جلو گزارش شده است و در این باره هنور خستگی و خواب آلودگی راننده برای ما اثبات نشده زیرا راننده کمتر از 2 ساعت از زمان نشستن بر پشت فرمان دچار حادثه شده است.

* تردد شبانه اتوبوس های حامل اردوهای دانش آموزی ممنوع شود

سردار امیری با بیان این سئوال که چرا اتوبوس های اردوی دانش آموزان در شب تردد دارند گفت: باید تردد در شب برای اردوهای دانش آموزی و دانشجویی ممنوع و محدود شود.

جانشین پلیس راهور ناجا درباره حادثه اتوبوس در محور جاجرود گفت: این اتوبوس واژگون شد و به دره سقوط کرد و در گمانه اول، نقص فنی خودو علت حادثه بوده است و راننده نیز همین را اظهار و برخی مسافران نیز اعلام کرده اند که راننده تلاش داشته است که اتوبوس را مهار کند.

وی خاطرنشان کرد: دادستان تهران و دادستان کل کشور نیز پیگیر بررسی تصادف ها هستند.

* تمهیدات برای زائران اربعین

سردار امیری درباره تمهیدات برای زائران اربعین گفت: یکی از ماموریت ها ناجا، اجرای طرح ترافیک اربعین حسینی است و در این باره چندین نوبت از مرزها بازدید شده و شرایط راه، پل ها و نقاط حادثه خیز در این بازدیدها رصد شده است.

وی گفت: امسال یک مسیر جدید در استان کرمانشاه در مرز خسرویه گشایش می یابد و بر این اساس فشار حجم تردد ها از پایانه مهران کمتر می شود.

وی افزود: تلاش داریم تا زیر ساخت ها به موقع در اختیار زائران قرار گیرد و این زیرساخت ها تا حد زیادی در ایلام فراهم شده است.

جانشین پلیس راهور ناجا اظهار کرد: امسال شرایط در استان خوزستان نیز بهتر شده است و به نظر می رسد بهترین شرایط برای عبور زائران، مرز شملچه و چذابه است.

*ساز وکاری برای جریمه عابران وجود ندارد

سردار امیری در بخش دیگر سخنان خود در باره جریمه عابران پیاده گفت: جریمه عابران پیاده متخلف در قانون وضع شده است اما ساز و کار اجرای این جریمه ها هنوز وجود ندارد و برای ما مشخص نیست این جریمه ها با چه شرایطی اعمال شود.

وی تاکید کرد: برای کاهش تخلف عابران پیاده، باید فرهنگ سازی شود و آموزش های لازم داده شود در این باره گروه های مردمی فراوانی در برخی استان ها همچون تهران و فارس به آموزش مردم مبادرت دارند.

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: هنوز ساز و کاری برای جریمه عابران پیاده وجود ندارد.

سردار امیری برای بررسی وضعیت ایمنی راه های استان خراسان شمالی به این استان سفر یک روزه کرده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان با ۲۰ کشته (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم) لحظه سقوط عجیب کامیون در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان با ۲۰ کشته (فیلم)
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان