Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد Falling Walls Lab همه ساله با طرح ایده‌های برتر علمی در کشور آلمان برگزار می‌شود.فرو نشستن دیوارهای برلین از دلایل برگزاری Falling Walls Lab است چرا که با این کار دیوارهای علم شکسته می شود و مرزی بین کشورها نیست. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان و فکر‌های خلاقی که به علت نبود امکانات در حد یک ایده باقی می‌مانند! این عبارت برای همه کسانی که در ذهنشان فکر هایی بزرگ و حتی در سطح جهانی دارند، آشناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم تعامل ایران با کشورهای پیشرفته که بیشتر پایه گذار فستیوال‌های علمی هستند، باعث شده تا بسیاری از این فکر‌ها از مرحله ذهن پا را فراتر نگذارند.

مرکز ایده بازار امیرکبیر با همکاری مرکز DAAD آلمان، گامی رو به جلو برای اجرایی شدن این طرح‌ها برداشته است و ایده‌هایی که طرح توجیه اقتصادی یا اجتماعی داشته باشند می توانند در مدت 3 دقیقه به ارائه خلاصه طرح خودشان بپردازند.


رویداد Falling Walls Lab همه ساله در کشور آلمان برگزار می‌شود. روند شرکت در این رویداد به گونه‌ای است که بعد از برگزاری رقابت‌های اولیه در کشورهای مختلف، نفرات برتر به این رویداد که در ماه نوامبر هر سال برگزار می شود، فرستاده می‌شوند.
امسال دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دفتر ایده بازار با همکاری دفتر مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) میزبان رقابت مقدماتی Falling Walls Lab در تاریخ ۱۸ مهر است. به همین منظوز با علی نقی خانی، دبیر اجرایی این رویداد به گفت وگو نشستیم.


علی نقی خانی، دبیر اجرایی اولین رویداد Falling Walls Lab و مدیر اجرایی شرکت ایده بازار امیرکبیر درباره برگزاری این رویداد در ایران توضیح داد: فالینگ وال در نوامبر هر سال در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و در ایران نیز به صورت یک پیش مسابقه برای مسابقه اصلی این رویداد را خواهیم داشت که از هر کشوری تنها یک نفر به عنوان نفر برتر در رویداد اصلی شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، توضیح داد: امسال توانستیم با رایزنی هایی که با آلمان داشتیم برای اولین بار در ایران این رویداد را برگزار کنیم و ۲۱۷ ایده و طرح را دریافت کردیم.

نقی خانی در ادامه با بیان اینکه طرح‌ها در مرحله داوری قرار دارند، توضیح داد: پس از داوری‌ها توسط داوران هجدهم مهرماه روزی خواهد بود که ۳۰ طرح برگزیده به مدت ۳ دقیقه فرصت برای ارائه و دفاع طرح خود دارند البته برای اینکه طرح‌های با کیفیت در این روز بررسی شوند احتمال دارد کمتر از ۳۰ طرح نیز برای این روز انتخاب شود.

وی ادامه داد: این رویداد با همکاری ایده بازار امیرکبیر با مرکز مبادلات آلمان انجام می‌شود و با توجه به رویکردی که برای فالینگ وال در نظر گرفته شده است یک رویکرد بین المللی داریم. برای شرکت برگزیده ایرانی در این رویداد رایزنی هایی زیادی با مرکز مبادلات آلمان انجام شد و آن‌ها از این قضیه استقبال کردند.

دبیر اجرایی Falling Walls Lab با اشاره به تاریخچه این رویداد توضیح داد: فرو نشستن دیوارهای برلین از دلایل برگزاری این رویداد است چرا که می‌خواهند با این کار دیوارهای علم شکسته شود و مرزهای برداشته شود در کنار این رویداد بین المللی کنفرانسی هم توسط برگزیدگان و نفرات برتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مقداری از هزینه حضور نماینده از هر کشور را آلمان پرداخت می‌کند، توضیح داد: فعلا در ایران کسی حامی نماینده نیست و دانشگاه امیرکبیر برای انتخاب شخص شایسته سالن و حمایت‌های معنوی را در اختیار مرکز ایده بازار امیرکبیر قرار داده و نفر برگزیده در حمایت DADD آلمان می‌باشد.

نقی خانی در خصوص تیم داوری توضیح داد: داورهایی از DADD آلمان و از دانشگاه امیرکبیر برای این کار حضور دارند و در کل هشت داور طرح‌های ارسالی را بررسی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد از رشته‌های مهندسی، ۲۰ درصد پزشکی و ۲۶ درصد سایر رشته‌ها به دبیرخانه این رویداد طرح و ایده ارسال کرده اند و از هر رشته‌ای می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و طرح‌ها باید در چارچوب پیشرفت علم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه عابدی مدیر فروش یک شرکت ساختمانی در حاشیه رویداد سه‌روزه «صدرا» (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه شرکت ساختمانی متبوعش بهینه‌سازی، سبک‌سازی و توسعه و ترویج استفاده از مصالح کیفی را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: یکی از نتایج استفاده از این نوع محصولات بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط صنعت و دانشگاه باعث ارائه محصولات فناورانه می‌شود، عنوان کرد: مجموعه ما با افتخار در این رویداد شرکت کرده تا ضمن اثرگذاری بر روی دانشجو برای دریافت مهارت فناورانه از دانشگاه نیز برای حل مشکلات خود تأثیر پذیرد.

مدیر فروش این شرکت ساختمانی با بیان اینکه رویداد صدرا می‌تواند یکی از راه‌های شناسایی ایده‌های برتر و فناورانه فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان باشد؛ ادامه داد: جذب افراد مستعد از همین منظر برای معرفی به بازار کار محقق می‌شود.

عابدی، خواستار برگزاری برنامه‌هایی با محور ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها چند بار در طول سال و تمام دانشگاه‌های استان همدان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه