Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ریاست نظارت و ارزیابی اداره امور ریاست جمهوری افغانستان در تبادل با کارمندان این اداره با انتشار متنی از آنها خواسته بود تا برای حذف کارمندان غیرپشتون تلاش کنند و تنها تعدادی از آنها را به صورت نمادین نگه دارند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ثواب‌الدین مخکش» معاون ریاست نظارت و ارزیابی عمومی اداره‌ امور ریاست جمهوری افغانستان در کانال تلگرام رسمی این اداره با انتشار متنی از آنها خواست تا با حذف سایر اقوام در کرسی‌های کلیدی پشتون‌ها را منصوب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در متنی که منتشر کرده است از کارمندان این اداره خواسته تا برخی از افراد را از کرسی‌های مهم دور نگه دارند و کسانی که با تیم آنها همکار نیستند نیز این اداره باید نسبت به حذف آنها اقدام کند.

در این متن 13 مورد نقل شده است که بیشتر آنها بر حمایت از پشتون‌ها و حذف سایر اقوام، تلاش برای نزدیک شدن بیشتر به رئیس جمهور و همکاری با وزرایمحبوب اشرف غنی، تاکید شده است.

مخکش از افراد نزدیک و معاون «داود نوروزی» رئیس اداره امور ریاست جمهوری محسوب می‌شود که دستورات او را به کارمندان در این اداره ابلاغ می‌کند.

وی پس از آنکه این متن را در کانال تلگرامی این اداره قرار داد پس از مدت کوتاهی حذف کرد و مدعی شد که کسی از حساب کاربری وی سوءاستفاده کرده است.

یکی از کارمندان ارشد در ریاست جمهوری افغانستان به «آوا» گفته که حدود 800 نفر از کارمندان اداره امور ریاست جمهوری عضو کانال تلگرام این اداره هستند.

این اتفاق تبعیض قومی و انحصار منابع و قدرت را در رده‌های میانی ریاست جمهوری افغانستان را نیز نشان می‌دهد.

پیش از این نیز، «عبدالسلام رحیمی» رئیس سابق اداره امور هم به تبعیض قومی و گروهی متهم بود که در فرمان ویژه‌ اشرف غنی به عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری با بودجه مستقل معرفی شد.

با این حال بسیاری از جریان‌ها و احزاب بزرگ سیاسی در افغانستان اشرف غنی را به انحصار قدرت و استفاده از پایگاه قومی متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش فارس به نقل از پولتیکو، رابرت اف. کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم. ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود.

کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است.

دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت.

با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است.

هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند.

کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش عجیب باشگاه استقلال به برکناری شبانه خطیر
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز