Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:02:18 GMT

کوچ پائیزه عشایر استان تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۸۰۰۸

کوچ پائیزه عشایر استان تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیرکل امورعشایر استان تهران از آغاز کوچ پاییزه عشایر این استان از مناطق ییلاقی (سردسیر) به سمت مناطق قشلاقی (گرمسیر) خبر داد.

سیروس نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوچ پاییزه عشایر استان تهران از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی استان به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: یک هزار و 800 خانوار عشایر استان تهران به همراه 600 خانوار عشایر میهمان از استانهای سمنان، قم و مرکزی که حدود 100 روز را در چادر و در مناطق ییلاقی شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر بودند هم اکنون به مناطق میانبند و مناطق قشلاقی جنوب استان عزیمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امورعشایر استان تهران در ادامه به خدمات رسانی مناسب به عشایر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سالجاری به عشایر کوچنده خدماتی نظیر آبرسانی سیار، توزیع سیلندر گاز، توزیع آرد، مرمت ایل راه های عشایری و سایر خدمات را ارائه و با سایر دستگاه های اجرایی از قبیل بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اداره کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری ها هماهنگی لازم انجام شده است.
به گفته نصیری در سالجاری استقرار سامانه های استفاده از انرژی خورشیدی در تامین روشنایی و حمام های خورشیدی در مناطق ییلاقی اجرا شد.
وی مرمت و بازسازی منابع تامین آب آشامیدنی عشایر در مناطق ییلاقی، استقرار پاسگاه انتظامی در حوزه لار، واکسیناسیون دام عشایر، فعال سازی شبکه تلفن همراه و راه اندازی فروشگاه سیار در مناطق عشایری را از دیگر خدماتی عنوان کرد که با حمایت استانداری تهران در مناطق ییلاقی استان انجام شد.
نصیری با بیان اینکه بازگشت عشایر از مناطق ییلاقی مستلزم عبور دام عشایر از مناطق میانبند (مسیر بین ییلاق و قشلاق) است خاطرنشان کرد: بدلیل توسعه فضاهای شهری، صنعتی و کشاورزی برخی از معابر عشایر دچار انسداد شده است.
وی تاکید کرد: هر گونه ایجاد مانع در مسیر کوچ عشایر مغایر قانون بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
مدیرکل امورعشایر استان تهران از شهروندان این استان درخواست کرد در صورت حضور دام عشایر در معابر و جاده های مواصلاتی با حوصله و سعه صدر در گذر دام عشایر از این معابر همکاری کنند.
حدود سه هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می کنند که این جامعه تولید کننده پس از 100 روز زندگی در مناطق ییلاقی استان تهران به همراه دام خود در حال عزیمت به مناطق قشلاقی استان تهران از جمله شهرستانهای ورامین، پاکدشت، ری، ملارد و شهریار هستند.
عشایراستان تهران در سال گذشته بیش از 66 هزار تن محصولات زراعی، دامی، باغی، لبنی، کشاورزی و پروتئینی تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت.

رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی برای تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند