Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بجنورد: بخشداری‌ها با دهیاران تعامل لازم را جهت آمادگی بخش‌ها و روستاهای بجنورد برای ورود دانش‌آموزان به مدارس داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بجنورد، محمود ثمینی صبح امروز در شورای اداری بجنورد اظهار داشت: رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و ایثارگری و جانفشانی مردم عزیز ایران به ویژه شهدا بود که با هدیه جان خود ائتلاف و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 38 سال گذشته که قدرت‌های بیگانه غرب و شرق به کمک صدام و حکومت متجاوز وقت عراق آمدند اما نظام جمهوری اسلامی ایران با رشادتهای رزمندگان و ایثارگران بر آنها فائق آمد.

فرماندار بجنورد تصریح کرد: بنیان‌های انتظامی پس از انقلاب خیلی مستحکم نبود چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران در حال پاکسازی سران طاغوتی ارتش بود و اکثرا شعار انحلال ارتش را می دادند اما امام خمینی رحمت الله علیه دستور بازسازی و تحکیم ارتش و تصفیه سران طاغوتی را صادر کردند.

وی ادامه داد: تنها مرجع نظامی سازمان یافته در آن مقطع که قصد مقابله با رژیم عراق را داشت و در مقابل آن ایستادگی می کرد ارتش و ژاندارمری بود. در آن مقطع سپاه پاسداران تازه تاسیس شده و نوپا بود لذا قدرت زرهی کافی را نداشت اما تمام مردم با رهبری امام دست به دست هم دادند و در مقابل رژیم متجاوز عراق و تمام استکبار شرق و غرب ایستادگی کردند.

فرماندار بجنورد خاطر نشان کرد: پس از هشت سال دفاع بی امان رزمندگان که با صلابت و قدرت تمام در مقابل تهاجم بیگانگان به سرگرد گی آمریکا و شوروی سابق و تمام مستکبرین ایستادگی و جانفشانی کردند، در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب شاهد این هستیم که علیرغم بهانه‌جویی های فراوان در دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تحریم های پی درپی ، روز به روز انقلاب اسلامی مستحکم تر و کارساز تر و تعیین کننده تر در جهان شده است و این مهم تنها با ایثارگری فرزندان حاصل شده است.

وی افزود: امید است دستگاه‌های اجرایی فرهنگی با تلاش و کوشش، آثار دفاع مقدس را در قالب هنر فرهنگ و نوشتار بتوانند به نسل‌های بعدی منتقل کنند و این روحیه ظلم ستیزی و انقلابی را در بین جوانان ایجاد نمایند چرا که اگر روحیه ظلم ستیزی و امام انقلابی و استکبار ستیزی تقویت شود هیچ کجا هیچ مستکبرین نمی‌تواند به انقلاب اسلامی صدمه بزند.

ثمینی اظهار داشت: برای بقا و اعتلای نظام و مبارزه با مستکبرین باید روحیه انقلابی و ایثارگری را حفظ کنیم . لذا هفته دفاع مقدس موضوع ملی است و منحصر به یک نهاد نیست و باید تمام دستگاه‌های اجرایی، در اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت تلاش نمایند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، ماه ایثارگری خاندان عصمت و طهارت به فرماندهی امام حسین علیه السلام و خاندان پاک ایشان افزود: مبارزه با منکر و ترویج معروفات از بهترین اهداف هفته احیا امر معروف و نهی از منکر است. آثار و علائم ماه محرم نیز باید در شهر و روستا گویا و مشخص باشد به طوری که مردم این موضوع را در جامعه حس کنند.

فرماندار بجنورد بیان کرد: آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها با هفته دفاع مقدس مقارن شده است و امید است با برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم آمادگی لازم را برای ورود دانش‌آموزان و دانشجویان به مراکز آموزشی مهیا کنیم.

ثمینی به دانش آموزان توصیه کرد تا سال تحصیلی جدید را با نشاط و انگیزه شروع کنند و گفت: شهرداری نیز نسبت به رفع و ترمیم نواقص اطراف مراکز آموزشی اقدامات لازم را انجام داده است و بخشداری‌ها نیز با دهیاران تعامل لازم را جهت آمادگی بخش‌ها و روستاها برای ورود دانش آموزان به مدارس داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به خسارات زلزله اخیر افزود: به پایان سال مالی عمرانی در سال جاری می رسیم. امید است اعتبارات سال 96 به زودی تخصیص پیدا کند. با این حال نباید منتظر اعتبار بود و کار نباید معطل شود. امید است با کمک پیمانکاران در شهر و روستا قبل از رسیدن فصل سرما کار به صورت امانی پیش رود چرا که در آینده نزدیک اعتبارات به‌زودی تخصیص پیدا میکند.

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علی مطهری افزود: از معلمان، مربیان و مشاوران نمونه بر اساس شاخص‌های معین شده در هفته معلم تجلیل می شود و معلمان نمونه استان به مرحله کشوری راه می‌یابند، اما امسال هیچ معلمی از آذربایجان‌غربی از بین ۷ نفر معرفی شده به مرحله کشوری جزو معلمان برتر قرار نگرفت.

او افزود: در سال‌جاری تحصیلی از ابتدا و تا انتها سهمیه‌های جذب معلمان پیگیری و ابلاغ شده و آزمون یکی از این پیگیری‌ها که آموزگاری است برگزار و نتیجه اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: قبول‌شدگان تا روز یکشنبه می‌توانند مدارک خود را بارگذاری و از روز یکشنبه با مراجعه حضوری مقدمات کار برای ارزیابی تکمیلی انجام خواهد شد و از این طریق ۷۱۰ نفر سهمیه داریم که ۲.۶ برابر این رقم پذیرش انجام گرفته است.

مطهری اضافه کرد: ۱۱ گروه از فرهنگیان هم با استاندار آذربایجان‌غربی طی روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت دیدار خواهند داشت.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان ادامه داد: با اضافه تدریس معلمان کنونی کمبود نیروی انسانی هم اکنون به چشم نمی‌آید و در اول مهر هم هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

مطهری افزود: هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز از اول مهر وارد مدارس می‌شوند و از ظرفیت بازنشستگان با انجام ۳۰ سال خدمت نیز برای تدریس استفاده خواهیم کرد که شامل ۱۷۰۰ نفر از معلمان می‌شود.

او تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا فرهنگی، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی ویژه فرهنگیان و خانواده‌هایشان و در در مجموع بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت مقام معلم اجرا می شود.

 

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش