Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@06:05:42 GMT

برگزاری یادمان حسین منزوی باحضور محمدعلی بهمنی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۸۶۰۳

برگزاری یادمان حسین منزوی باحضور محمدعلی بهمنی

فرهنگ>ادبیات - یادمان حسین منزوی با حضور محمدعلی بهمنی دوشنبه ۲۷ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یادمان حسین منزوی باحضور محمدعلی بهمنی دربرنامه‌ای با عنوان یار دوردست که دلمی‌بری هنوز... دوشنبه 27 شهریور ساعت 21 با حضور ترانه سرایان، شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با اجرای بهروز رضوی در بخش‌های شعرخوانی و سخنرانی محمدعلی بهمنی، اجرای موسیقی سنتی با هنرمندی محمد معتمدی (آواز) با تک نوازی تار میدیا فرج نژاد برگزار می‌شود.

حسین منزوی شاعر ایرانیدر سال ۱۳۲۵ شهر زنجان متولدشد. او بیشتر به‌ عنوان شاعری غزل‌سرا شناخته شد که در سرودنشعر نیماییوشعر سپید تبحر داشت. او در سال ۱۳۴۴ وارددانشکده ادبیات دانشگاه تهرانشد. سپس این رشته را رها کرد و به جامعه‌شناسی روی آورد اما این رشته را نیز ناتمام گذاشت و بعدها در سال ۱۳۵۸ مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد . فعالیت در رادیو، نویسندگی و اجرای برنامه‌هایی چونکتاب روز،یک شعر و یک شاعر،شعر ما و شاعران ما،آیینه و ترازو،کمربند سبزوآیینه آدینه، مسئولیت صفحه شعرمجله ادبی رودکی بخشی از فعالیت های حرفه‌ای او است.

او در سال ۱۳۸۳ بر اثرآمبولی ریویدرتهراندرگذشت و در کنار آرامگاه پدرش درزنجانبه خاک سپرده شد.

58243

کلید واژه‌ها : ادبیات ایران - ادبیات - شعر - محمدعلی بهمنی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارین افرز: آمریکا نمی‌تواند طالبان را منزوی کند

نشریه آمریکایی «فارین افرز» با بررسی تحولات افغانستان چرایی ناکامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن حکومت طالبان را بررسی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه «فارین افرز» وابسته به اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا در تحلیلی چرایی ناکامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن هیئت حاکمه افغانستان را بررسی کرد.

این نشریه با محوری دانستن نقش چین در ناکامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن حکومت طالبان، پذیرفتن استوارنامه سفیر تازه منصوب شده طالبان توسط «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور را مهمترین چالش برابر اجماع به رهبری آمریکا علیه عادی‌سازی با هیئت حاکمه افغانستان دانست.

نوشتار با اظهار اینکه رویکرد آمریکا طی دو سال گذشته نه تنها خودداری از به‌رسمیت شناختن طالبان، بلکه حفظ یک اجماع بین‌المللی دراین‌باره بوده است، افزود: دولت بایدن به صراحت اعلام کرده که قصد دارد از تهدید انزوای دیپلماتیک برای ترغیب طالبان به بهبود رفتار خود در سه زمینه اصلی استفاده کند: احترام به حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان، سرکوب فعالیت‌های تروریستی در خاک افغانستان و پذیرفتن یک ساختار حکومتی فراگیرتر که بازتاب جامعه متنوع قومی، مذهبی و قبیله‌ای افغانستان است.

فارین افرز با بی‌نتیجه دانستن این رویکرد در دو سال و نیم گذشته تأکید کرد طالبان تلاش‌های دیپلماتیک قوی برای ایجاد روابط با کشورهای همسایه انجام داده‌اند و با اشاره به میزبانی کابل از 18 سفارتخانه خارجی و فعال بودن شمار بیشتری از سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در خارج این کشور نوشت: رهبران طالبان به‌‎طور پیوسته روابط اقتصادی خود را با کشورهای مختلف در منطقه، از جمله همسایگان دورتر مانند آذربایجان، گسترش داده‌اند. حتی هند، قدرت منطقه‌ای که بیش از همه نسبت به قدرت رسیدن طالبان محتاط بوده است، سفارت خود را در کابل در سال 2022 بازگشایی کرد و در سال 2023 به طالبان اجازه داد تا کنترل سفارت افغانستان در دهلی‌نو را در دست بگیرند.

نشریه وابسته به اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا همچنین تصریح کرد: از بین رفتن اجماع در مورد انزوای دیپلماتیک طالبان سوالات مهمی را برای واشنگتن و شرکای آن ایجاد می کند. عدم شناسایی دیگر یک ابزار قهری معتبر نیست و اگر ایالات متحده به دنبال تأثیرگذاری بر رفتار طالبان است، باید راه های دیگری برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود بیابد.

چین: نشست دوحه نتوانست زمینه گفتگو با حکومت طالبان را فراهم کنددهلی‌نو: پیوندهای تاریخی هدایتگر سیاست هند در افغانستان استرئیس جمهور چین استوارنامه سفیر طالبان را پذیرفتواکنش آمریکا به پذیرش استوارنامه سفیر طالبان توسط چین

فارین افرز اضافه کرد، درحالی‌که دولت بایدن به دنبال حفظ اجماع بین‌المللی برای رویکرد خود در قبال طالبان و گوترش ترتیبات دومین نشست برای افغانستان در دوحه را انجام می‌داد تا در مورد یک رویکرد هماهنگ و جمعی برای تعامل بین‌المللی با افغانستان مشورت کند، چند هفته قبل از نشست دوحه، تصمیم شی جین‌پینگ برای استقبال رسمی از سفیر طالبان در پکن این تلاش‌ها را پیچیده کرد و به طور قابل توجهی مخالفت جهانی با عادی‌سازی روابط با کابل را از بین برد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ در شلمچه برگزار می‌شود
  • سال تحویل در شلمچه برگزار می شود
  • برگزاری نوروزگاه در حمام شیخ سلماس
  • پیروزی حسین وفایی در مسابقات اسنوکر آزاد جهانی
  • برگزاری کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»باحضور نمایندگان ایران
  • تحویل سال نو در جوار یادمان‌های شهدای گمنام
  • برگزاری آئین تحویل سال نو در جوار یادمان‌های شهدای گمنام مازندران
  • نهاد آمریکایی: طالبان دلیل کمی برای پذیرفتن خواسته‌های غرب دارد
  • اجرای طرح‌های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در ۲۲۰۰ بقعه متبرکه
  • فارین افرز: آمریکا نمی‌تواند طالبان را منزوی کند