Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@19:19:10 GMT

عدم واریزی مستمری برخی بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۸۸۱۸

عدم واریزی مستمری برخی بازنشستگان

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی؛ پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، در این اطلاعیه آمده است، مطابق نص صریح مواد مندرج در قرارداد واگذاری شرکت‌ها، تامین مالی مقرری و مستمری بازنشستگان پیش از موعد به عهده خود شرکت‌هاست که متاسفانه در ۶ ماه گذشته ۱۸ شرکت، تعهدهای مالی خود را در این زمینه پرداخت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه تصریح شده است: صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در این مدت و به منظور تعامل با شرکت‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات برای بازنشستگان پیش از موعد، از محل منابع مالی خود نسبت به پرداخت مستمری این دسته از بازنشستگان اقدام کرد، اما با توجه به انباشت مطالبات و همکاری نکردن شرکت‌ها نسبت به تسویه بدهی خود، از شهریورماه امسال قادر به تامین سهم تعهد شده شرکت‌ها برای پرداخت مستمری بازنشستگان پیش از موعد آنها نخواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به منظور صیانت از اموال این صندوق که متعلق به بیش از ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان صنعت نفت کشور است، تا زمان تسویه یا تعیین تکلیف بدهی ۱۸ شرکتی که سهم مستمری بازنشستگان پیش از موعد خود را به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت پرداخت نکرده‌اند، نمی‌تواند مسئولیت پرداخت مستمری آنها را به عهده بگیرد، زیرا در غیر این صورت حقوق دیگر بازنشستگان صنعت نفت تضییع می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت‌های لوله سازی اهواز، پتروشیمی فارابی، پتروشیمی آبادان، عملیات غیرصنعتی پتروشیمی، کالای پتروشیمی، کربن ایران، حفاری شمال و پالایشگاه کرمانشاه از جمله ۱۸ شرکتی هستند که بیشترین بدهی انباشته شده را برای پرداخت مستمری بازنشستگان خود به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت دارند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

براساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند و افراد تا ۳۱ فروردین‌ماه مهلت ثبت‌نام دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای اجرای ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از مزایای این بیمه شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان متوفی بهره‌مند شوند.

در این طرح برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر، 100 درصد مبلغ حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

بیمه اجتماعی رایگان برای مادران روستایی دارای 3 فرزند

با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله نخست ثبت‌نام مربوط به مادرانی است که یکی از فرزندان آنها متولد اول فروردین سال 1396 به بعد باشد.

براین اساس متقاضیان ثبت‌نام در این طرح باید حداکثر تا 31 فروردین ماه جاری با مراجعه به سایت www.roostaa.ir بخش ثبت‌نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایر (غیر شاغل) و یا مراجعه به یکی از کارگزاری‌های استان تهران، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»