Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: پاکسازی حیاط ،مرمت و زیرسازی بدنه های حیاط و داخل اتاق ها ،تراشیدن اندودهای فرسوده نما، اجرای گچ و خاک بدنه های حیاط ،مرمت و ساماندهی پشت بام شامل سبک سازی،استحکام بخشی و اجرای اندود نهایی و اجرای چفت لب بام ، اجرای لنگه و مرمت سقف از اقدامات مهم این پروژه مرمتی متعلق به دوره قاجار با حدود 100 سال قدمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیه فرهادی، با اشاره به اینکه وجه تسمیه فعلی این خانه به نام مالک آن حاج محمود نیک نام است افزود:این خانه یکی از قدیمی ترین و زیباترین خانه های مشکات بوده که دارای معماری سنتی زیبایی است.

وی با تاکید بر اینکه خانه تاریخی نیکنام در شهر مشکات کاشان هم اکنون در انتظار ثبت در فهرست میراث ملی کشور است تصریح‌کرد: به لحاظ آرایه های معماری در میان خانه های مشکات منحصر به فرد است.

انتهای پیام/م

خانه تاریخی نیکنام در مشکات کاشان در انتظار ثبت میراث ملی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود : در این راستا شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسراها و محاکم استان اختصاص می یابد.
محمود اسپانلو ،دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی  استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم  آمادگی هر گونه همکاری در این راستا را دارد.
محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت ها و تکالیف دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بناهای تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.
محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیاء آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از پروژه‌های مهم استان است.
خانه تاریخی شعرباف ، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها(هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد(هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بناهایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

دیگر خبرها

  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین