Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:57:16 GMT

اجرای طرح همیار اورژانس کشور در محمودآباد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۰۲۵۳

رئیس اورژانس 115 محمودآباد از برگزاری مرحله دوم طرح همیار اورژانس کشور در این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

«حمیدرضا فرنیا» در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت روز جهانی اورژانس 115 با بیان اینکه حدود 20 درصد رشد پوشش ماموریتی اورژانس در 6 ماه نخست سال 96 با سه هزار و 893 پوشش ماموریتی صورت گرفت، اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال 95، سه هزار و 256 ماموریت انجام شده و که این میزان در سال 96 با رشد 20 درصدی 99 درصد ماموریت‌ها از سوی اورژانس پوشش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اورژانس محمودآباد از سال 80 راه اندازی و به بهره برداری رسید، افزود : 16 سال از آغاز فعالیت اورژانس محمودآباد می گذرد و تاکنون 34 هزار و 453 ماموریت انجام گرفت و اورژانس تاکنون صاحب 5 پایگاه فعال در سطح شهرستان است.

فرنیا از اضافه شدن تجهیزات و اعتبارات به اورژانس محمودآباد در دولت یازدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: 2 میلیارد و 10 میلیون تومان دو دستگاه آمبولانس، 10 میلیون تومان یک دستگاه موتور آمبولانس که از نخستین روز نوروز امسال در سطح شهر استفاده از آن آغاز شد و 500 میلیون تومان امکانات روز هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: این اورژانس از نظر استاندار در جایگاه مناسبی قرار دارد و در برنامه ششم توسعه اضافه شدن دو پایگاه در روستاهای خشت سر و احمدآباد محمودآباد پیشنهاد داده شد.

رئیس اورژانس 115محمودآباد از افتتاح نخستین ایستگاه سلامت اورژانس کشور در محمودآباد خبر داد و گفت: هزار و 400 نفر را کمتر از 20 روز کمک های اولیه مانند فشار خون، قند خون و تست قلب صورت گرفت و در این میان 6 نفر از مراجعه کنندگان در کمتر از 2 ماه با بیماری فشار خون بالا تشخیص داده شدند.

فرنیا اظهار کرد: برای نخستین بار طرح هر خانواده یک امداد گر در سطح شهر اجرا شد که به مدت 4 شب و 4 روز در روستای گلیرد محمودآباد آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح همیار اورژانس کشور در محمودآباد برای نخستین بار با تلاش اورژانس برگزار شد، گفت: دوره اول آموزش زمستان 95 با 30 نفر آغاز و تابستان امسال با حضور 160 نفر از اقشار مختلف شهر ادامه یافت.

رئیس اورژانس 115محمودآباد خاطرنشان کرد: این دوره ها 30 ساعت عمومی و کمک های اولیه و 4 روز عملی است که طی دو آزمون عملی و تئوری با نظارت اورژانس کشور آزمون برگزار می شود و بعد از قبولی با دریافت 80 درصد نمره داوطلبان به عنوان همیار اورژانس آغاز فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره رقابت‌های تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند که در روز نخست بازی‌ها و با انجام ۲۰ مسابقه جدول اصلی به مصاف یکدیگر می‌روند. این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان برگزار خواهد شد.
سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند. این مسابقات با اعلام و موافقت فدراسیون جهانی برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 6088794

دیگر خبرها

  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد