Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هشدار درباره حجامت هاي زير زميني،تغذيه نامناسب در صدر فهرست قاتلان جهاني و ... از اخبار برگزيده فضاي مجازي امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، رسانه‌ها در فضاي خبري روزانه خود اخبار اختصاصي و عمومي مختلفي را منتشر مي‌کنند که اين اخبار بعضا فقط در يک رسانه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضاي مجازي را از سايت‌ها و خبرگزاري‌ها و حتي کانال‌هاي تلگرامي مختلف جمع‌آوري کرده و در قالب يک بسته خبري منتشر کند. در اين بسته همه خبر‌ها و آيتم‌ها با ذکر منبع منتشر مي‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه‌هاي داخلي و خارجي لزوما به معناي تاييد محتواي آن نيست.
تغذيه نامناسب در صدر فهرست قاتلان جهاني
ايرنا:نتيجه يک مطالعه جديد به نام “The Global Burden of Disease” به همت بيش از دو هزار و 500 محقق نشان مي‌دهد تغذيه نامناسب مهمترين عامل مرگ و مير در سراسر جهان است.
اين مطالعه نشان مي‌دهد منظور از رژيم غذايي ناسالم، رژيم غذايي با حداقل مصرف ميوه، سبزي، غلات، آجيل و روغن ماهي و سرشار از نمک است.
در ادامه اين تحقيق آمده است قند خون، فشار خون، کلسترول و شاخص توده بدني بالا، از مهمترين عوامل خطر مرگ و مير در سراسر جهان است.
تمام اين عوامل خطر، ناشي از رژيم غذايي نادرست است. سيگار يکي ديگر از مهمترين عوامل خطر است و در سال 2016 ميلادي منجر به مرگ 7.1 ميليون نفر شده است.
اين مطالعه نشان مي‌دهد گرچه طول عمر نسبت به گذشته افزايش يافته است، ولي افراد زمان زيادي از زندگي خود را بيمار هستند.
يافته‌ها نشان مي‌دهد کمتر از پنج ميليون کودک زير پنج سال در 2016 ميلادي جان خود را از دست دادند، در صورتيکه اين رقم در سال 1970 ميلادي بيش از 16 ميليون نفر بود.
با وجود اين پيشرفت، جامعه بهداشتي با مشکلات جدي از قبيل چاقي، جنگ و مشکلات رواني از جمله مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم مي‌کند.
شاخص توده بدني (BMI) مهمترين فاکتور در تعيين وزن نرمال، اضافه وزن و چاقي است. شاخص توده بدني با تقسيم وزن (به کيلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست مي آيد. شاخص توده بدني کمتر از 18.5، نشان دهنده کم وزني غير طبيعي است. اگر عدد بدست آمده بين 18.5 تا 24.9 باشد، يعني وزن فرد طبيعي است. عدد بزرگتر و مساوي 25، نشان دهنده اضافه وزن است. عدد 30 به بالا نشان دهنده چاقي است، که به ترتيب به چاقي درجه يک (بين 30 تا 34.9)، چاقي درجه دو (بين 35 تا 39.9) و چاقي درجه سه (40 به بالا) تقسيم بندي مي شود.
اين مطالعه با همت بيش از دو هزار و 500 محقق و با بررسي اطلاعات بيش از 100 کشور صورت گرفته و در نشريه Lancet منتشر شده است.

هشدار درباره حجامت هاي زير زميني
تسنيم: حوريه محمدي متخصص طب سنتي و عضو هيئت علمي دانشکده طب سنتي بيان کرد: در منابع طب سنتي از حجامت در درمان بسياري از بيماري ها نام برده شده ولي معمولا در اکثر اين بيماري ها همراه با دارو و دستورات غذايي و ... است و تقريبا در هيچ کجا، به تنهايي نقش درماني ندارد.
امروزه نيز در بسياري از مقالات که در کشورهاي مختلف انجام شده تاثير حجامت را بررسي کرده اند که بيشترين اثر آن در کاهش انواع مختلف درد، زونا، آسم و سرماخوردگي، روماتيسم و دردهاي مفاصل بوده است.
وي در ادامه افزود: بهترين زمان براي انجام حجامت، بستگي به هدف انجام دارد اگر حجامت به منظور درمان انجام مي شود طبق نظر پزشک مي تواند در هر فصلي انجام شود ولي اگر هدف از انجام حجامت پيشگيري از بيماري باشد بهترين زمان فصل بهار و بعد پاييز است.
محمدي متذکر شد: حجامت هم مانند ساير روش هاي درماني طب سنتي بايدها و نبايدهاي خاص خود را دارد و هميشه براي همه مفيد نخواهد بود.
به صورت کلي حجامت در سرزمين هاي خيلي گرم و خيلي سرد، فصول خيلي گرم و خيلي سرد و مزاج هاي خيلي سرد و افراد بسيار چاق ممنوعيت دارد که بايد حتما قبل از انجام حجامت با پزشک طب سنتي مشورت و در صورت نياز تدابيري قبل و بعد آن اتخاذ شود و يا اينکه روش ديگري را جايگزين آن نمايند.
اين متخصص در رابطه با ارتباط حجامت با درمان سرطان گفت: در برخي مقالات کار شده در ساير کشورها بيان شده که حجامت در بيماران سرطاني مي تواند باعث تاثير بيشتر داروهاي شيمي درماني و افزايش پاسخ به درمان شود.
البته بازهم تاکيد مي شود که در کنار ساير داروها مي تواند کمک کننده باشد، در متون طب سنتي به قوت مريض و وضعيت گوارشي و کم خوني و ... هم توجه شده که درصورت وجود شرايط لازم مي توان حجامت را انجام داد.
عضو هيئت علمي دانشکده طب سنتي در خصوص اقدام خودسرانه افراد به انجام حجامت اظهار داشت: اقدام خودسرانه در پزشکي به صورت کلي ممنوع است و اگر خودسرانه و بدون نياز انجام شود ممکن است مضر نيز باشد. در حجامت نيز پزشک بايد وضعيت گوارش فرد، تغذيه وي، سن، شغل، بيماري هاي همراه، عادت هاي فردي و ... را مدنظر قرار دهد و بعد حجامت را توصيه و يا منع کند.
به گفته محمدي، امروزه حجامت اکثرا در مطب پزشکان و با وسايل يکبار مصرف و استريل انجام مي شود ولي اگر در مکان هاي غيربهداشتي و زيرزمين ها و با وسايل غيراستريل انجام شود مي تواند عامل انتقال بيماري هاي عفوني باشد.
وي در رابطه نقش حجامت در درمان آلرژي هاي فصلي گفت: در منابع طب سنتي آمده که در هنگام تغيير فصل بخصوص فصل بهار ميزان بروز آلرژي هاي فصلي بيشتر مي شود و براي پيشگيري از آن ها بايد قبل از شروع اين بيماري بدن پاکسازي شود که شيوه پاکسازي، بسته به شرايط و افراد مختلف متفاوت خواهد بود و بسته به شرايط مي تواند حجامت، فصد، داروي مسهل يا ... انتخاب شود.
اين متخصص طب سنتي تصريح کرد: اهداي خون يک اقدام خداپسندانه و خوب بوده و در نجات بيماران و نيازمندان به خون بسيار مفيد و موثر است. در اهداي خون معمولا 1 واحد خون دريافت و براي نيازمندان اهدا مي شود اما در حجامت از چند قطره تا 30-40 سي سي ممکن است خون دريافت شود پس از نظر حجم خون خارج شده قابل مقايسه نيستند. البته اين بستگي به هدف پزشک از انجام حجامت نيز دارد اگر هدف از حجامت کم کردن خون به دليل ازدياد خون باشد مي توان به بيماران توصيه کرد که به انتقال خون مراجعه و خون اهدا کند و يک هفته قبل و بعد آن سکنجبين، سوپ جو با سبزيجات و شربت ليمو مصرف کنند.
محمدي در پايان توصيه کرد: افرادي که قصد انجام حجامت دارند بايد قبل و بعد حجامت از مصرف غذاهاي شور و ترش و لبنيات و تخم مرغ پرهيز کنند، در حالت گرسنگي حجامت نکنند و غذاهاي سنگين و حجيم هم نخورده باشند. ورزش سنگين و کار سخت نکرده باشند، همچنين خانم ها در دوران بارداري و ايام عادت ماهيانه نيز نباشند و حتما با نظر پزشک انجام شود.

براي روز محال؛ چگونه از انفجار يک بمب اتمي در امان بمانيم!؟
زوميت:آمار تعداد سلاح‌هاي اتمي موجود در دنيا حکايت از اين امر دارد که ساکنين اين کره خاکي بايد بدانند چگونه جان سالم از انفجار بمب اتم به‌ در ببرند، در ادامه با هم خواهيم ديد که در صورت انفجار بمب اتم چگونه مي‌توان ايمن ماند؟
حتماً در خبرها شنيده‌ايد که کره شمالي آمريکا و دنيا را به حمله هسته‌اي تهديد کرده است. با اين‌که شايد احتمال مواجهه با چنين رويداد ناگواري براي برخي نزديک به صفر باشد اما بد نيست به بهانه همين موضوع راهکارهاي ساده‌اي را براي در امان ماندن از اين حملات بدانيم.
بدون شک افرادي که در معرض مستقيم يک انفجار اتمي قرار مي‌گيرند شانسي براي زنده‌ماندن ندارند، اما همان‌گونه که شما بهتر از ما مي‌دانيد پس از انفجار اتمي، گرد‌و‌غبارهاي اتمي و مواد راديواکتيو جان ساير انسان‌ها را تا کيلومترها دورتر در معرض خطر جدي قرار مي‌دهند. اينجاست که پيدا کردن يک سرپناه مناسب مي‌توان در زمان وقوع يک انفجار اتمي تاثير زيادي در مرگ و زندگي انسان‌ها داشته باشد.
تحقيقات ثابت کرده است در صورت انفجار يک بمب اتمي 10 کيلوتني در يک شهر بزرگ ممکن است حدود يکصد هزار نفر از ساکنين اين شهر نجات پيدا کنند به شرط اينکه در معرض پرتوهاي راديواکتيو نباشند.
با اين حساب اولين کاري که بايد انجام داد دوري کردن از پرتوهاي راديو اکتيو پس از انفجار يک بمب اتم است.
چگونه از پرتوهاي راديو اکتيو دوري کنيم؟
پس از انفجار يک بمب اتم، خاک و باقي‌مانده قسمت‌هايي که تخريب شده است به همراه پرتوهاي راديو اکتيو در جريان باد حرکت مي‌کنند.
با اين حساب اولين کاري که بايد انجام دهيد پيدا کردن يک جان‌پناه است. تا حد امکان يک جان‌پناه مستحکم پيدا کرده و براي رسيدن نيروهاي امداد و نجات صبر کنيد.
پناه‌ گرفتن در طبقه‌هايي پايين ساختمان‌هاي بلند گزينه خوبي مي‌تواند باشد به شرط اينکه اين ساختمان‌ها از مواد محکمي ساخته شده‌ باشند.
حدود 20 درصد از ساختمان‌ها در چنين شرايطي به اندازه‌ کافي استحکام ندارند. ديواري که براي جان‌پناه استفاده مي‌کنيد نبايد داراي پنجره باشد، اينفوگرافي زير شرايط يک ساختمان مستحکم براي استفاده به عنوان جان‌پناه را به تصوير کشيده است:

جالب است بدانيد پناه‌گرفتن در زير زمين يک ساختمان 5 طبقه مي‌تواند جان شما را به ميزان 200 برابر بيشتر از حضور در سطح شهر در برابر پرتوهاي راديواکتيو ناشي از انفجار بمب حفظ کند.به اين ترتيب اتاق پذيرايي خانه‌اي يک طبقه، نمي‌تواند جان‌پناه خوبي به حساب آيد.
در اين بين اين سوال پيش مي‌آيد که اگر خانه‌اي در کنار شما براي استفاده به عنوان سرپناه وجود نداشت چه کاري بايد انجام داد؟
آيا بايد در سرپناه‌‌هاي ناامن منتظر نيروهاي امداد ماند يا اينکه براي پيدا پيدا کردن سرپناه امن بايد از محل خود بيرون آمد؟
تا چه مدت مي‌توان صبر کرد؟
پاسخ به اين پرسش‌ها کار چندان ساده‌اي نيست و پارامترهاي مختلفي را بايد در نظر گرفت، مسافت فردي که در معرض پرتوهاي راديواکتيو قرار دارد نسبت به مرکز انفجار بمب اتم نيز تاثير زيادي در انتخاب بهترين سرپناه خواهد داشت.
عقل سليم حکم مي‌کند اگر در زمان انفجار بمب اتم در کنار ساختمان يا داخل آن هستيد، بهتر است در همان مکان باقي بمانيد. اگر هم در موقعيت خوبي قرار نگرفته‌ايد اما مي‌دانيد با يک سرپناه امن 5 دقيقه فاصله داريد بهتر است جاي خود را تغيير دهيد.
اما اگر با بهترين سرپناه چيزي حدود 15 دقيقه فاصله داريد بهتر است يک سرپناه نزنديک‌تر پيدا کنيد.
اگر خداي ناکرده در مکان انفجار بمب اتم قرار گرفتيد، تاجايي که ممکن است از پرتوهاي راديواکتيو دور بمانيد و در اولين سرپناه امن منتظر نيروهاي امداد باشيد، خونسردي خود را حفظ کنيد و در حد امکان از سرپناه بيرون نياييد.
دوربين جديد يکصد دلاري پولارويد نوستالژي عکس فوري را دوباره زنده مي‌کند
فارنت:دوربين‌هاي پولارويد که عکس فوري مي‌گرفتند مدت زيادي است که عمرشان به سر آمده است، اما اخيرا باخبر شديم دوربين جديد يکصد دلاري پولارويد نوستالژي عکس فوري را دوباره زنده مي‌کند.
حدود يک دهه پيش پروژه‌اي تحت عنوان پروژه The Impossible با هدف احيا دوربين‌هاي عکس فوري پولارويد راه‌اندازي شد، در اين پروژه شاهد دوربين‌‌هاي عکس فوري بوديم، اما اين پروژه عمرش به دنيا نبود و با تغيير نام اين پروژه به Polaroid Originals شاهد معرفي دوربين OneStep 2 پولارويد هستيم.
جالب است بدانيد نسخه اول اين دوربين حدود چهل سال پيش از جانب پولارويد راهي بازار شده است. پولارويد در ساخت دوربين OneStep 2 سعي کرده است به اصول طراحي نسخه اول اين دوربين پايبند بماند.
رنگ سفيد کرمي، دکمه شاتر بزرگ و قرمز و نوار رنگين‌کمان مانند معروف پولارويد را در دوربين OneStep 2 شاهد هستيم. البته کاملاً مشخص است که در دوربين عکس‌فوري جديد پولارويد شاهد فناوري‌‌هاي جديدي نيز هستيم.
تعبيه کردن قسمت viewfinder و دو نوار نوري براي نمايش تعداد عکس‌هايي که کاربر مي‌تواند بگيرد از موارد جديدي است که مي‌توان در خصوص دوربين OneStep 2 به آن‌ها اشاره کرد. به غير از اين موارد پولارويد سعي کرده است تا اين دوربين جديد حالت ساده و قديمي خود را حفظ کند. نوارهاي عکس‌فوري دوربين جديد پولارويد قادر هستند تا 8 عکس فوري بگيرند.
دوربين‌هاي قديمي پولارويد داراي باتري نبودند و دوربين انرژي مورد نياز خود را از باتري که در نوار فيلم‌هاي پولارويد تعبيه شده بود بدست مي‌آورد.
اين امر باعث مي‌شد تا فيلم‌هاي دوربين‌هاي قديمي پولارويد قيمت بيشتري داشته باشند. به همين منظور در دوربين OneStep 2 شاهد فيلم جديدي با نام i-Type هستيم، در اين فيلم خبري از باتري نيست و در نتيجه قيمت کمتري نيز دارد. (حدود 16 دلار به ازاي هر فيلم با هشت عکس.)
ناگفته نماند که پولارويد همچنان براي طرفداران دوربين‌هاي قديمي مدل‌هاي 600، SX-70،‌ Spectra و دوربين‌هاي سري 8×10 فيلم توليد مي‌‌کند.
دوربين OneStep 2 از هم اکنون با قيمتي حدود يکصد دلار پيش فروش مي‌شود و قرار است در ماه آينده براي خريداران ارسال شود.

اعلام ليست بهترين کشورها براي تجارت
خبرآنلاين، بانک جهاني ليستي را منتشر کرده که بهترين کشورها براي تجارت را بر اساس شاخص هاي در نظر گرفته شده طبقه بندي کرده است.
کشورهايي که در گروه بهترين ها قرار گرفته اند، براساس شاخص هاي زير دسته بندي شده اند:
شروع تجارت جديد
گرفتن مجوزها
گرفتن الکتريسيته
ثبت اموال
گرفتن اعتبار
حفاظت از سرمايه گذاران اقليت
پرداخت ماليات
تجارت فرامرزي
نحوه اجراي قراردادها
حل و فصل کارها
حدود 190 کشور در اين ليست حضور دارند که سودان جنوبي، ونزوئلا، اريترا و سومالي جزو رتبه هاي پايين اين ليست بودند.
12 کشوري که در طبقه بندي قرار دارند،به شرح زير هستند:
1. نيوزلند،اين کشور همچنان رتبه نخست را کسب کرده است. تنها مشکلي که اين کشور دارد شاخص تجارت فرامرزي است، اما در بقيه شاخص ها جزو بهترين کشورها محسوب مي شود.
2. سنگاپور، اين کشور نسبت به سال گذشته يک رتبه ارتقا داشته است و در زمينه حفاظت از سرمايه گذاران خارجي رتبه اول را دارد.
3. دانمارک، اين کشور اسکانديناوي يک رتبه نسبت به سال گذشته افت داشته است اما در شاخص تجارت خارجي رتبه اول را دارد.
4.هنگ کنگ، اين کشور رتبه سوم را در شاخص آغاز تجارت، دسترسي به الکتريسيته و پرداخت ماليات کسب کرده است.
5. کره جنوبي، اين کشور يک رتبه نسبت به سال گذشته افت داشته است. اما در زمينه اجراي قرارداد و دسترسي به الکتريسيته همچنان رتبه نخست را دارد.
6. نروژ، اين کشور دو رتبه ارتقا پيدا کرده است و در شاخص اجراي قراردادها رتبه چهارم را کسب کرده است.
7. انگليس، اين کشور نيز يک رتبه کاهش داشته است.
8. آمريکا، ايالت متحده يک ربته کاهش داشته است اما همچنان براي گرفتن اعتبار و وام دومين کشور جهان است.
9. سوئد، مانند سال هاي گذشته رتبه خود را حفظ کرده است. در اين کشور به راحتي مي توان به الکتريسيته دست پيدا کرد.
10. جمهوري مقدونيه، اين کشور در سال هاي گذشته رتبه 16 داشت اما توانست شرايط خود را ارتقا دهد. اين کشور براي آغاز بيزينس چهارمين کشور است.
11. تايوان، اين کشور دومين کشوري است که به راحتي مي توانند الکتريسيته بگيرند ولي از نظر شاخص تجارت فرامرزي 68 امين کشور بوده است.
12.جمهوري استوني ، اين کشور به دليل راحت بودن ثبت اموال براي تجارت در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟

تین نیوز

عضو سابق کمیسیون سیاست گذاری فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و از فعالان توسعه فرهنگ ایمنی حمل و نقل جاده ای  با توجه به افزایش جریمه تخلفات رانندگی گفت: به جز درصد اندکی از رانندگان که عمدا تخلف می کنند، اکثریت تخلفات رانندگی سهوی یا از روی ناچاری ( به علت کمبودهای موجود ) است.

به گزارش تین نیوز، حسینعلی قلی زاده افزود: این که آقای وزیر و دیگر مسئولان در روزهای آخر سال گذشته، به ناگهان اعلام می دارند جرایم رانندگی پنج تا 6 برابر می شود، براساس کدام استدلال و محاسبه منطقی هست؟ براساس کدام کار کارشناسی به این نتیجه رسیده اید که جرائم باید دو، سه، چهار یا پنج برابر افزایش یابد و با این کار سوانح رانندگی کاهش می یابد؟ سپاسگزار خواهیم بود اگر بررسی کارشناسی شان را به مردم اعلام بفرمایند.

وی عنوان کرد: معتقدم افزایش جرائم رانندگی حداکثر در حد درصد افزایش حقوق یک کارگر و کارمند می تواند قابل پذیرش باشد، لیکن افزایش دو برابری یا بیشتر هیچ منطقی ندارد و هیچ کار کارشناسی آن را توجیه نمی نماید. مضافا به این واقعیت ها هم باید توجه کنیم که ؛

بسیاری از تابلوهای محدودیت های سرعت در جاده های برون شهری، بروز رسانی نشده اند و مربوط به زمانی است که این جاده ها، تعریض یا دو بانده نشده بودند. تعداد قابل توجهی از دوربین های برون شهری ثبت سرعت هم بروز رسانی نشده اند. به عنوان نمونه، دوربین در 3600 متر مانده به مرزن آباد از شمال به جنوب، آخرین دوربین چند کیلومتر مانده به مرزن آباد در مسیر جنوب به شمال، دوربین ابتدای دو بانده شدن فاز اول بزرگراه 3 شمال به جنوب تهران، معروف به دوربین باغ علیرضا. این دوربین ها هنوز محدودیت سرعت بیش از 50 کیلومتر ممنوع را نشان می دهند. در شهرهای بزرگ خصوص تهران، با توجه به میزان افزایش سالانه خودرو، تعداد پارکینگ های موجود به هیچ وجه، جوابگو نبوده و علیرغم دریافت عوارض گوناگون، ساخت پارکینگ خودرو به اندازه نسبی افزایش نداشته است. لذا در بسیاری موارد با توجه به کمبود سرویس حمل و نقل عمومی و الزام استفاده از خودروی شخصی، بعد از ساعت های اول صبح، جای پارک یافت نمی شود.  چرا راننده باید جریمه، این کمبود را بپردازد. در بسیاری از خیابان های فرعی شهرهای بزرگ خصوصا تهران، تابلوی حمل جرثقیل منطقی ندارد. در زمان ریاست برادر عزیز سردار مهری تعدادی از این تابلوها جمع آوری شد ولی هنوز این تابلوها در جاهایی وجود دارد که لزومی به چنین تابلوهایی نیست. مستحضر هستید این تابلوها در جاهایی باید نصب شود که پارک خودرو، ایمنی تردد را مسدود و یا به خطر می اندازد. به عنوان مثال در کلیه خیابان های شهرک اکباتان و بسیاری خیابان های فرعی مشابه، چه خطر ایمنی وجود دارد که جای جای آن تابلوهای حمل جرثقیل نصب شده است؟

قلی زاده تاکید کرد: از طرفی دیده شده دوربین های سیار پلیس بعضا، در جاهایی مستقر می شوند که به دلیل عریض و ایمن بودن خیابان و جاده، افزایش سرعت کمترین خطر را دارد و با کمترین بی توجهی راننده، سرعت خودرو از میزان مجاز فراتر می شود. به عنوان نمونه شمال به جنوب بلوار خوردین در سعادت آباد یا در بعضی مناطق جاده رشت قزوین و محدوده سه کیلومتر مانده به شهر نوشهر از نور. این کار خیلی واضح این گمان را به ذهن انسان می آورد که بیش از ایمنی، اصل جریمه کردن مد نظر است.

وی گفت: تاکید می کنم که اینجانب به هیچ وجه مسئولان مرتبط با این موضوع را اشخاصی بی منطق نمی دانم لذا انتظار داریم که در مورد میزان جرائم و نحوه اعمال آن، با تامل بیشتری تصمیم گیری شود تا شبهه اینکه دولت بودجه کم دارد و افزایش جرائم برای تامین بخشی از کسر بودجه است، از ذهن مردم خارج شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران