Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:21:22 GMT

ارایه خدمات ایساکو به زائران اربعین در مرز رسمی خسروی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۰۳۳۴

ارایه خدمات ایساکو به زائران اربعین در مرز رسمی خسروی

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید حقیقت روز یکشنبه در بازدید از روند احداث توقف گاه های خودروهای زائران اربعین در قصرشیرین و مرز رسمی خسروی افزود: به مدت 2 سال است شرکت ایساکو برای رفاه حال زائران در ایام اربعین در مناطق مرزی اقدام به ایجاد نمایندگی های صحرایی برای تعمیرات خودرویی کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به توقف 2 هفته ای خودروهای زائران در توقف گاه ها مشکلاتی از نظر فنی برای آن ها ایجاد می شود که به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و با توجه به حجم بالای خودروها اکیپ هایی در محل توقف گاهها ایجاد و مستقر می شود تا نسبت به رفع نقایص احتمالی خودروها و ارائه خدمات به زایران بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون شرکت ایساکو با اشاره به پیش بینی خدمات برای 80 هزار خودروی سواری با ایجاد نمایندگی های فعال در مرز خسروی گفت: تمام تلاش ما این است که خدمات خوبی را به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: این شهرستان با داشتن 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان و در واقع بندر خشک ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالایی در بخش اقتصادی و تردد زائر و مسافر دارد.
حشمت رضایی افزود: قدمت مرز رسمی خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات وظیفه ما را سنگین کرده تا بتوانیم به نحو شایسته زمینه تردد حجم بسیار بالای پیاده روی زائران اربعین را از این مرز رسمی فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون اقدام های بسیار خوبی برای تردد زائران در زمینه عمرانی و خدمات رفاهی و اسکان در شهرستان قصرشیرین و مرز رسمی خسروی از سوی دستگاه های مختلف اجرایی در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: پیش بینی شده است با توجه به شرایط بسیار خوب این شهرستان و قدمت مرز رسمی خسروی امسال در ایام اربعین 300 هزار تن از زایران 6 استان کشورمان از این مسیر به عتبات عالیات سفر کنند.
وی گفت: با توجه به حجم بسیار بالای تردد زایران 250 هکتار توقف گاه با ظرفیت 80 هزار خودروی سواری در پنج نقطه قصرشیرین و مرز رسمی خسروی در حال احداث است که تا نیمه اول مهر ماه کار روند این توقف گاه با امکانات پیش بینی شده پایان می یابد.
معاون فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به بازگشت تعداد بسیار بالای زائران از مرز رسمی خسروی، به دلیل مسافت بسیار کوتاه این مرز با کربلای معلا خدمات فنی خودرویی و امدادی نیاز است از این رو حضور شرکت ایساکو و خدمات امدادی و خودرویی برای زائران در مرز خسروی یک ضرورت است.
هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی