Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- «بهنام محمودی» ملی پوش اسبق والیبال ایران معتقد است، انتظارات از تیم ملی والیبال روز به روز افزایش پیدا کرده و این موضوع در صورتی که نتوانیم جایگزین های مناسبی برای ملی پوشان حاضر داشته باشیم، در آینده برای ما مشکل آفرین خواهد شد.

محمودی بعدازظهر یکشنبه پس از پایان رقابت های جام قهرمانان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا ضمن تبریک کسب نخستین مدال والیبال ایران در مصاف با بهترین تیم های دنیا، افزود: تیم ملی با ارائه بازی های مناسب در این رقابت ها انتظارات عمومی و کارشناسی را ازاین ورزش بیش از گذشته افزایش داده و این موضوع بعدها به تیم ملی آسیب خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه والیبال دنیا روز به روز درحال پیشرفت است و ما برای عقب نماندن از قطار پیشرفت نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در این رشته ورزشی پر طرفدار داریم، عنوان کرد: چنانچه نتوانیم انگیزه بازیکنان و میزان آمادگی بازیکنان فعلی را درهمین حد نگه داشته و یا افزایش دهیم، به طورحتم با شرکت در رقابت های معتبر دیگر و قبول شکست مقابل رقبای خود علاوه برآنان،هواداران را نیز سرخورده از یک شوق ملی خواهیم کرد.
اسپکراسبق تیم ملی والیبال ایران معتقد است در رقابت های جام قهرمانان قاره ها تنها قسمتی از بهترین تیم های دنیا شرکت داشتند و درهمین وزن و سیاق حداقل 6 یا 7 تیم قدرتمند والیبال دیگردر سطح جهان حاضر هستند و چنانچه ما بخواهیم درجمع 4 تیم برتر دنیا قرار بگیریم، نیاز به برتری مقابل آنان نیز داریم.
وی درپاسخ به این سئوال که ترکیب فعلی تیم ملی تا چه زمانی می توانند برای این تیم به میدان بروند،اظهارداشت: معتقدم ترکیب فعلی بازیکنان تیم ملی ترکیب مناسبی است به شرط آنکه در برخی از پست ها تقویت شود، همچنین باید دو یا سه بازیکن جوان دیگر را به تیم اضافه کنیم.
به گفته وی با این تغییرات این ترکیب تا بازی های المپیک 2020 یک تیم قدرتمند شده و می تواند برای کشور افتخارآفرینی کند.
محمودی با اشاره به خداحافظی «فرهاد نظری افشار» از ترکیب تیم های ملی پس از این رقابت ها،عنوان کرد:به این بازیکن بابت این تصمیم تبریک می گویم،او سال ها برای تیم ملی زحمت کشیده و امروز تصمیم گرفت جای خود رابه بازیکنان جوان تر دهد.
بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران اضافه کرد: درحال حاضر بهترین بازیکنان ایران بین 30 تا 33 سال سن دارند و دراین سنین دربالاترین سطح فنی قرار دارند، براین باورم با حفظ انگیزه و شرایط این بازیکنان آنان می تواند درالمپیک 2020 نیزدرصورت صعود ایران به این بازی ها برای کشورمان به میدان بروند.
وی با انتقاد از برگزاری رقابت های لیگ برتر والیبال ایران ادامه داد: متاسفانه لیگ برتر والیبال ایران شرایط مطلوبی ندارد وهنوز تیم ها سردرگم هستند این درحالی است که لیگ باید پویا باشد و شرایط را برای کادر فنی تیم های ملی به منظور انتخاب بهترین بازیکنان رده های سنی و ملی کمک کند.
وی درادامه از هیات های والیبال استان ها نیز گلایه کرد و افزود: فدراسیون والیبال و کادر فنی تیم های ملی، خوشبختانه وظایف خود را درتدارک تیم های ملی به خوبی انجام داده و کسب نتایج درخشان در رقابت های جهانی خود حاصل این تلاش است.
این درحالی است که هیات های استانی وظیفه اصلی استعدادیابی در والیبال را داشته، اما متاسفانه در حال حاضر در این مهم به درستی به وظیفه خود عمل نکرده اند.
به گفته وی، بازیکنان ملی پوش ویترین تیم ملی و رده های سنی هستند، این در حالی است که این بازیکنان از بین بازیکنان شاغل در لیگ و از استعدادهای نهفته در لیگ های دیگر کشف و راهی تیم های رده سنی و ملی می شوند. در همین راستا چنانچه لیگ معتبر و قوی نداشته باشیم، به طور حتم چرخه و چشمه استعدادیابی خشک شده و از بین خواهد رفت.
تیم ملی والیبال ایران در رقابت های جام قهرمانان بزرگ که سه شنبه هفته پیش آغاز و امروز با قهرمانی برزیل به پایان رسید، پس از ایتالیا که عنوان دومی این رقابت ها را کسب کرد، در جایگاه سوم ایستاد.
درهفتمین دوره این رقابت ها تیم های برزیل، ایتالیا،ایران،آمریکا، فرانسه و ژاپن شرکت داشتند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی.**9144**1368
خبرنگار:سعید قهرمانی**انتشار: خیراله شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

جهانبخش سنجابی شیرازی با تأکید بر اینکه روند افزایش نرخ ارز قطعا در میان‌مدت متوقف خواهد شد، گفت: با هر شدتی که هیجانات موجب شده است نرخ ارز افزایش یابد، با همان شدت هم تخلیه خواهد شد و نرخ ارز به قیمت‌های قبلی باز می‌گردد.

به گزارش تسنیم، وی درباره نوسانات اخیر بازار ارز گفت: نوسانات نرخ ارز تابع دو روند است که اولی انتظارات تورمی و دومی منطق اقتصادی است. منطق اقتصادی تابع قابل پیش‌بینی است و سازوکار‌های مشخص خود را دارد، بنابراین در عمل نرخ ارز در بلندمدت را منطق اقتصادی مشخص خواهد کرد که باید این نرخ را پذیرفت.

وی در مورد تأثیر انتظارات تورمی بر بازار ارز گفت: هر گونه تغییر و تحول فضای سیاسی، اجتماعی، احساس ناامنی، بروز هیجانات، شروع کاری در سال جدید و... بر انتظارات تورمی تأثیرگذار است و این روز‌ها شاهد هستیم که هیجانات لحظه‌ای در نوسانات نرخ ارز با شتاب فزاینده اثر خود را می‌گذارد.

این فعال اقتصادی ابراز کرد: هیجانات شتاب‌زده فاقد منطق اقتصادی است، چرا که در دو هفته یا یک ماه گذشته اتفاق محسوسی در اقتصاد و تجارت کشور روی نداده است تا بخواهد نرخ ارز را بنیادی افزایش دهد.

سنجابی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که انتظارات تورمی بر مردم چیره شده است، تأکید کرد: انتظارات تورمی به‌دلیل تنش‌های سیاسی منطقه‌ای موجب شده است نرخ ارز در بازار غیررسمی افزایش یابد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: این موضوع شرایطی را فراهم کرده است تا برخی سفته‌باز‌ها بیشترین استفاده را از این تنش‌ها ببرند، چون آن‌ها بهتر از مردم عادی می‌دانند که افزایش نرخ ارز نمی‌تواند به‌صورت طولانی‌مدت ادامه داشته باشد، بنابراین تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را از تنش‌های سیاسی ببرند و یا حتی به این تنش‌ها دامن بزنند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.

وی بیان داشت: اقدام دیگری که می‌توان برای آرام کردن انتظارات مردم انجام داد این است که واقعیت‌های اقتصادی توسط بانک مرکزی و دولت تبیین شود؛ مثلاً اینکه آیا این نوسان نرخ ارز بر اساس منطق و متغیر‌های اقتصادی نیست.

سنجابی اضافه کرد: بهتر است این آمار توسط افراد غیررسمی‌تر و محبوب‌تر و افرادی که سودی در ارائه واقعیت‌ها به‌دست نمی‌آورند مطرح شود تا آرامش به فضای سیاسی، رسانه‌ای و روانی جامعه تزریق شود تا حداقل در کوتاه‌مدت روند شتابان افزایش نرخ ارز کند و کنترل شود.

روند افزایش نرخ ارز متوقف خواهد شد

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: روند افزایش نرخ ارز قطعا در میان‌مدت متوقف خواهد شد و با هر شدتی که هیجانات موجب شده است نرخ ارز افزایش یابد، با همان شدت هم تخلیه خواهد شد و نرخ ارز به قیمت‌های قبلی باز می‌گردد.

وی گفت: بنده به‌عنوان یک کارشناس مستقل عنوان می‌کنم که قطعاً به‌دلیل تورم بالا در کشور نرخ ارز در طول امسال درصدی افزایش می‌یافت، همان‌طور که در سال گذشته افزایش حدود ۲۰ درصدی نرخ ارز به‌دلیل تورم بالا در کشور را تجربه کردیم.

سنجابی در پایان تاکید کرد: به‌طور قطع نوسانات چند هفته اخیر بازار ارز بیش از این که ریشه اقتصادی داشته باشد، ریشه سیاسی - امنیتی دارد و با همان شدتی که رشد کرده است با همان شدت نیز سقوط خواهد کرد، بنابراین مردم باید دقت کنند که حتی برای کسب سود در دام سفته‌باز‌ها نیفتند تا آسیبی متوجه سرمایه‌هایشان نشود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز
  • میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
  • والیبال ساحلی‌ ایران در تایلند نایب قهرمان شد
  • نایب قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور آزاد سامیلا
  • یک ماه و سومین مدال: این والیبال است
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند/ هت تریک مدال تقوی در والیبال
  • نایب قهرمانی ساحلی‌بازان در تور آزاد سامیلا