Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در بحث حقوق‌هاي نجومي کس از ناحه دولت کسي به عنوان نجومي بگير به قوه قضاييه معرفي نشد و از طرف ديوان محاسبات هم کسي به اين عنوان معرفي نشد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، اژه‌اي در پاسخ به اين سوال که هفته گذشته يکي از نمايندگان مدعي شد که ديوان محاسبات تعدادي از نجومي بگيران را تبرئه کرده و حقوق دو نجومي را هم به آنها پس داده‌اند، بالاخره وضعيت اين نجومي بگيران چه شده است؟ گفت: ما از آنچه در ديوان محاسبات مي‌گذرد بي خبريم اما از ناحيه دولت به عنوان دولت کسي به عنوان نجومي بگير به قوه قضاييه معرفي نشد و از طرف ديوان محاسبات هم کسي به اين عنوان معرفي نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي قوه قضائيه گفت: در بحث حقوق‌هاي نجومي کس از ناحه دولت کسي به عنوان نجومي بگير به قوه قضاييه معرفي نشد و از طرف ديوان محاسبات هم کسي به اين عنوان معرفي نشد.
اژه‌اي در پاسخ به اين سوال که هفته گذشته يکي از نمايندگان مدعي شد که ديوان محاسبات تعدادي از نجومي بگيران را تبرئه کرده و حقوق دو نجومي را هم به آنها پس داده‌اند، بالاخره وضعيت اين نجومي بگيران چه شده است؟ گفت: ما از آنچه در ديوان محاسبات مي‌گذرد بي خبريم اما از ناحيه دولت به عنوان دولت کسي به عنوان نجومي بگير به قوه قضاييه معرفي نشد و از طرف ديوان محاسبات هم کسي به اين عنوان معرفي نشد.
وي ادامه داد: دستگاه قضايي کشور به واسطه اطلاعات به دست آمده يک سري پرونده تشکيل داد و قرار است به دادگاه بروند تا به پرونده آنها رسيدگي شود، البته بدانيد که شايد برخي از اين افراد مجرم نباشند اما بايد پول را برگردانند.
سخنگوي قوه قضائيه تصريح کرد: البته به سوال ما هيچ وقت پاسخ ندادند که آيا همه آن پولي که اينها از شرکت‌ها گرفتند سود ده بوده يا خير؟
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اينکه شنيده شده يکي از قضات پرونده زنجاني به برخي دلايل از رسيدگي به پرونده منفک شده است، گفت اين موضوع صحت ندارد همانطور که مي‌دانيد آقاي سراج و صلواتي و مقيسه هيچ کدام کنار گذاشته نشده‌اند.
وي در پاسخ به اينکه ‌آيت‌الله مقتدايي گفته اند قوه قضاييه بايد پناهگاه مردم باشند و موضع قوه قضاييه چيست؟ گفت: پيش از اين علمايي که شما نام برديد رهبري و امام راحل همين موضوع را گفته‌اند و مقام معظم رهبري چندين نوبت گفته اند که بايد قوه قضاييه پناهگاه مردم باشد و ما هم در همه اين سالها تلاشمان همين بوده است.
وي افزود: البته چند نکته را توجه کنيد اول اينکه مراجعان قوه قضاييه هميشه يکي شاکي و يکي متهم است اما راي که صادر مي شود کساني که محکوم شده اند راضي نيستند و مي گويند بايد حکم برايشان صادر نمي‌شد و جالب است طرف مقابل هم راضي نيست چون توقع داشته حکم سنگين تري بر عليه متهم صادر شود.
سخنگوي قوه قضائيه تصريح کرد: پس يادمان باشد محکومان که از ما راضي نيستند يعني محکومي نمي گويد که من راضي ام و ديگري اينکه شکات هم عموماً راضي نيستند اما نکته دوم اينکه ما الان يک سري شاکياني داريم که بايد برخي اقدامات را انجام دهند که برخي مشکلاتي را در انجام وظايفشان دارند.
وي ادامه داد: براي مثال در يک پرونده نياز به کارشناسي وجود دارد حالا قاضي تا نيامدن کارشناسي بايد چه کند؟ خودش هم که نمي تواند کارشناسي کند. اين را بدانيد من ادعا نمي‌کنم همه مردم از احکام‌شان راضي هستند و ادعا هم نمي‌کنيم که اين افراد ناراضي همه شان حرف اشتباهي مي زنند.
وي در پاسخ به اين سوال که بيشتر مراجعان دادگاه ها گرفتار هستند اما کارکنان و مسئولان دادگاه ها برخورد خوبي با آنها ندارد، چه برنامه اي داريد؟ گفت:يک سري از مراجعان گرفتارند اما يک سري هم کساني هستند که گرفتاري ايجاد مي‌کنند و برخي موارد نظم محيط دادگستري را هم بهم مي‌ريزند.
معاون اول قوه قضائيه گفت: من مي‌دانم قضات تلاش مي‌کنند تا خويشتن دار باشند اما يادمان باشد اينها هم انسان هستند و ظرفيتي دارند. من خواهش مي‌کنم قدري خودتان را جاي اين قضات بگذاريد ببينيد آنها چه مي‌کشند و ببينيد چه زحمتي را متحمل مي‌شوند، ولي در عين حال مکرر توصيه کرده ايم و معاونت فرهنگي هم تلاش ميکند با برنامه هايي که دارند در اين زمينه سعه صدر را افزايش دهند.
وي تأکيد کرد: اخيراً در معاونت فرهنگي پيش نويسي تدوين شد براي تکريم ارباب رجوع که اين را ابلاغ کرديم تا رفتار بهتري را با مراجعه کنندگان شاهد باشيم.
فارس
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 6093900 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل در قوه قضاییه
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • فیلم/ آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل از زبان سخنگوی عدلیه