Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - او مي‌خواست بي حاشيه باشد، مي‌خواست در سکوت کارش را بکند، سرش را پايين بياندازد و وزارتخانه عريض و طويل اش را اداره کند، او آرزو زياد داشت ولي به هيچ کدام نرسيد، او مي‌خواست بي حاشيه باشد ولي نتواست.
به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، آقاي «عباس آخوندي» در60 سالگي هنوز هم حرف‌هاي خاص ميزند، از آنها که بوي خامي مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او يک روز مسکن مهر را به توپ مي‌بندد و روز ديگر خبرنگار و شهروند را از دم تيغ زبانش مي‌گذراند، روزي هم در يک عزاي عمومي حرف‌هاي غريبي مي‌زند.
او مي‌خواست بي حاشيه باشد، مي‌خواست در سکوت کارش را بکند، سرش را پايين بياندازد و وزارتخانه عريض و طويل اش را اداره کند، او آرزو زياد داشت ولي به هيچ کدام نرسيد، او مي‌خواست بي حاشيه باشد ولي حتي نتوانست کم حاشيه بماند، او شد خودِ حاشيه، يک حاشيه ساز، يک وزير با اظهارات عجيب و غريب فراوان، با لحني معمولاً طلبکار، با نگاهي هميشه از بالا و ادبياتي منحصر به فرد.
آخوندي ديروز هم خبرساز شد، خبرساز که نه، حاشيه‌ساز بيشتر. اظهارات روز گذشته‌اش حالا دوباره او را به مرکز توجهات باز گردانده، به جايي که همه پرحاشيه‌ها در آن جاي مي‌گيرند. بعد از ظهر روز گذشته زماني که آخوندي در مراسم توديع و معارفه معاونان سابق و جديد معماري و شهرسازي‌اش پشت تريبون قرار گرفت چند جمله جنجالي گفت، از همان‌ها که بوي تهديد و طلبکاري مي‌دهد. او گفت: «‌ما در مقطعي هستيم که بايد بلند صحبت کنيم و اين صحبت‌ها برايمان پرهزينه است.» او گفت: «دردولت يازدهم 2 بار استيضاح شدم و اين مساله برايم اصلاً مهم نيست.» و نتيجه گرفت: «زماني که روبه‌روي سوداگران شهرسازي بايستيم، بايد هزينه‌هاي اين چنيني نيز پرداخت کنيم.» اينکه آخوندي 2 بار استيضاح شده و تاکيد دارد که ديگر استيضاح شدن برايش مهم نيست و اينکه نتيجه بگيرد استيضاح شدن و گرفتن کارت زرد از مجلس به سبب رويارويي‌اش با سوداگران شهرسازي بوده از آن اظهارات خاص است، اظهاراتي با فاصله از آنچه امضاکنندگان استيضاح او به آن اشاره کرده‌اند.
طرح استيضاح آخوندي که زمستان 95 با 80 امضا محکم شد 12 محور عمده داشت که از نبود شفافيت در خريد هواپيما، توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي مربوط به او و فرزندش، به‌کارگيري نيروهاي بازنشسته در پست‌هاي کليدي وزارتخانه و حوادث متعدد مرگبار ريلي، جاده‌اي و هوايي آغاز مي‌شد و به نبود برنامه‌ريزي در حوزه مسکن و فقدان شفافيت و نظارت در فعاليت‌هاي اقتصادي و قراردادهاي شرکت فرودگاه‌هاي کشور ختم مي‌شد.
اما او ديروز به هيچ‌يک از اين‌ها اشاره نکرد، شايد حتي در لايه‌هاي پنهان قلبش به اين نقص‌ها باور نداشت، که شايد حتي آنها را مضحک و مزخرف مي‌خواند مثل همه آن روزها که از اين واژه‌ها استفاده کرد.
آخوندي به روايت بايگاني
ماجراي اظهارنظرهاي عجيب و غريب عباس آخوندي اوج و فرودهاي زيادي دارد ، اوج آن بي‌شک واکنش تندش به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بود، آن روز بهاري در حياط ساختمان هيات دولت و در حاشيه نشست هيات وزيران. 16 فروردين امسال بود، نخستين ديدار اهالي رسانه با اعضاي کابينه در سال جديد، بحث ورود هواپيماهاي ايرباس به کشور هم داغ داغ. خبرنگار از او درباره اين هواپيماها پرسيد، به‌طور خاص از ايرباس سوم که چو افتاده بود مرجوعي کلمبياست. آخوندي اين جمله را که شنيد برآشفت، عنان از کف داد و مشتي به ميکروفن خبرنگار کوبيد و عصبي و پرخاشگر اين جمله‌ها را گفت: «شما حرفه‌اي نيستيد و از خبرنگاري سر در نمي‌آوريد، خبرنگار بايد يک جو عقل داشته باشد، برويد بابا.» البته 2 روز بيشتر طول نکشيد که فشار رسانه‌ها، شبکه‌هاي اجتماعي و احياناً فشارهاي بالادستي او را به نوشتن نامه عذرخواهي وادار کرد، نامه‌اي که سعي داشت لحني مهربان داشته باشد ولي باز هم نتوانست مهربانانه از خبرنگاران دلجويي کند. او در اين نامه نوشت: «من بسيار صبورم اما با جرياني مواجهم که جز لجاجت و عناد هيچ‌چيز ندارد، البته مي‌پذيرم که بايد صبورتر باشم.»
آخوندي يک اوج ديگر هم داشت، با فاصله کم از اوجش با خبرنگار. چهار روز مانده بود به عيد 96 و آخوندي مشغول بازديد از فرودگاه مهرآباد بود که شهروندي معترض سر رسيد و درباره پولي که پارکينگ فرودگاه مي‌گيرد اعتراض کرد. آخوندي از صبر مقابل او هم کم آورد، فيلم اش موجود است، فيلمي که لحن غيرمسوولانه و غيرصميمي او را براي هميشه ثبت کرده:
مسافر: پارکينگ فرودگاه 200هزار تومان شده!
وزير: وظيفه ساختن پارکينگ براي هشت روز را نداريم، بايد بيشتر از اين‌ها از تو بگيرند.
قطاري که بيمه بود
و اما اوج ديگر وزير راه، آن هم درست در زمان وقوع حادثه‌اي که رخت عزا تن ملت ايران کرد، هميشه شنيدني است. جمعه روزي از آذر 95 بود که کمي بعد از طلوع آفتاب در ايستگاه هفت‌خان سمنان، قطار مسافربري سمنان-‌مشهد به شماره 324 و قطار مسافربري تبريز-‌مشهد به شماره 480 با هم برخورد کردند و صدها مسافر مشتاق زيارت ثامن‌الحجج را ميان شعله‌هاي آتش به دام انداختند. عده‌اي از هموطنان در اين حادثه جان باختند ولي وقتي آخوندي درنشست شوراي مديريت بحران استان سمنان حاضر شد، چند جمله دلخراش گفت، از همان‌ها که آتش غم را شعله‌ور مي‌کند. او گفت: «کشته‌شدگان و مصدومان اين سانحه ريلي بيمه بودند، اين افراد و خانواده‌هاي آنها مي‌توانند از امکانات بيمه‌اي و درماني استفاده کنند.» فقط همين، همين جملات سرد، بدون حس همدردي و بدون به دوش کشيدن بار مسووليت .
ماجراي مارکسيست و سوسياليست خواندن سازمان حمايت از توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان نيز برگ ديگري از پرونده قطور حاشيه‌سازي‌هاي وزير راه است.
آخوندي در گردهمايي دست‌اندرکاران ريلي کشور به ورود اين سازمان به حيطه نرخ‌گذاري بليت قطار اعتراض داشت و گلايه‌اش را با اين جملاتِ دور از ذهن بيان کرد: «عده‌اي در کشور به دنبال ادامه‌دار بودن نگرش‌هاي سوسياليستي و مارکسيستي هستند تا نرخ‌گذاري و کنترل قيمت‌ها را ادامه دهند و مانع توسعه شوند. اين بساط حضراتي که دست در جيب مردم مي‌کنند فقط ادامه نگرش‌هاي سوسياليست و مارکسيست است درحالي‌که مدعي طرفداري از مردم هستند.»
آخوندي در اين جملات سنگ مردم را البته به سينه مي‌زد ولي فقط به زبان که او در طول چهار سال و اندي از فعاليتش نشان داده که اگر دستش برسد به مردم هم پرخاش مي‌کند و مقابلشان فروتن نيست. اينکه مدت‌هاست برخي کارشناسان حوزه حمل‌ونقل خواستار استيضاح وزير شده‌اند پس بي‌دليل نيست، آنها نمره مردودي به وزير راه داده‌اند، مردي که خيلي راحت، بدون مزه مزه کردن کلمات گفته بود پروژه مسکن مهر مزخرف است و بعد هم که مورد انتقاد واقع شده بود، گفته بود مزخرف و شلخته کمترين واژه‌اي است که او مي‌تواند از آن در مواجهه با مسکن مهر استفاده کند.
صبح نو
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر

بازی پرسپولیس و سپاهان به حاشیه‌های عجیبی کشیده شد. حاشیه‌هایی که هر طرف اعتقاد دارند حق با آن‌ها است. بازیکنان سپاهان با انتشار یک استوری اینستاگرامی مشترک اصفهان را مظلوم نامیدند و از هواداران خود حمایت کردند.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • تیپ ژیلا صادقی در خارج از کشور حاشیه‌ساز شد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • دلیل عجیب و غریب تعطیلی یک تالار در خرم‌آباد
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند!
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی؛ خبری از دستگیری نیست!