Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در مراسم معارفه استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: همه ما می‌دانیم زمانی که کشور تحویل دولت یازدهم شد چه شرایطی داشت.

وی، رکود، تحریم‌ها و فشارهای وارده را از شرایطی دانست که دولت یازدهم در آغاز با آن مواجه بود، اضافه کرد: هیچ‌کس یک بشکه نفت بیشتر از آنچه که سهمیه مشخص شده کشور بود را نتوانست بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ادامه داد: گردش‌های مالی در تمام بانک‌ها مسدود بود و هیچ‌کس نفت کشور را حمل نمی‌کرد.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: با آغاز به کار دولت گشایشی خوبی در حوزه اقتصادی در همان وضعیت تحریمی شکل گرفت.

*بی‌اعتمادی به آمریکا در امر برجام برای ما مشخص شد

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل به هیچ وجه نباید به آمریکا اعتماد کرد، تشریح کرد: این مهم در امر برجام برای ما مشخص شد، چراکه دولت آمریکا به هیچ وجه به تعهداتش پایبند نیست.

*دنیا فهمید کشور ایران به هیچ وجه تخلف نکرده است

وزیر کشور با اشاره به اینکه دنیا فهمید ایران به هیچ وجه تخلف نکرده است، ادامه داد: از همه روش‌ها و شیوه‌هایی که نظام بین‌الملل در اختیار ما قرار می‌دهد احقاق حق می‌کنیم.

*ما به تعهدات خود در اجرای برجام پایبند هستیم

رحمانی‌فضلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری مبنی بر اینکه ما به تعهدات خود در اجرای برجام پایبند هستیم، تبیین کرد: دولت در کنار مقام معظم رهبری و مردم رسالت خود را انجام می‌دهد.

وی، تک رقمی شدن تورم، رشد اقتصادی دو رقمی، انتخابات باشکوه، برقراری مراودات تجاری، اقتصادی و سیاسی را نتیجه همراهی مردم دانست.

*در نظام بین‌الملل آمریکا است که منزوی می‌شود

وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران با دوستان پرقدرت در عرصه‌های بین‌الملل کار مشترک می‌کند، تأکید کرد: در نظام بین‌الملل این آمریکا است که منزوی می‌شود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ایران در در حوزه منطقه‌ای نقش بزرگی دارد، توضیح داد: معادلات اقتصادی، سیاسی و شرایط تحولات در دنیا آمریکا را به تحریم کشانده است.

وی، تراکم عظیم توسعه‌نیافتگی و تبعیض، عدم توازن و تعادل را سبب عقب نگه‌داشتگی خراسان‌جنوبی دانست و گفت: طی 4 سال دولت یازدهم گام‌های خوبی در این استان برداشته شده است و گرچه کم بوده و مطلوب نیست، اما امیدوارکننده بوده است.

*اقتصاد اولویت نخست دولت است

وزیر کشور، اقتصاد را مشکل و اولویت اول کشور مطرح کرد و گفت: مردم محور اقتصاد مقاومتی هستند.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: به دلیل کاهش شدید قیمت نفت در بودجه امسال هر بشکه نفت زیر 50 دلار به فروش می‌رسد و به تبع فشارها روی دولت زیاد است و تلاش می‌کنیم با روش‌های مختلف کارها را انجام داده و مشکلات اقتصادی مردم را برطرف نماییم.

وی به قدمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: 39 سال از قدمت درخت تناور انقلاب اسلامی می‌گذرد و به همان میزان تجربه داریم.

وزیر کشور اضافه کرد: در طی این سال‌ها اراده‌هایمان قوی‌تر شده و قدرت و تأثیرگذاریمان بالا رفته است و باید این شرایط را به گونه‌ای پیش بریم که موفق باشیم.

*آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های دیگر دولت است

رحمانی‌فضلی، آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های دیگر دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، ناهنجاری‌های اخلاقی از مشکلاتی است که در حوزه‌‌های مختلف برای ما آسیب و مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: رفع آسیب‌های اجتماعی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست، ایشان طی 4 جلسه سه ساعته سران قوا و همه مسؤولان را دعوت کردند و سیاست‌ها و اولویت‌های را برای این مهم تعیین کردند.

وزیر کشور، امنیت را از دیگر اولویت‌های دولت دوازدهم بیان کرد و گفت: امنیت بستر همه فعالیت‌ها است و کشور ایران دارای وضعیت باثبات و خوبی است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در کنار امنیت خوب تهدیدات زیادی داریم که از طرف دشمنان قسم خورده کشور است، تکفیری‌هایی که دین، عشق و محبت و دوستی را به خشونت و افراطی‌گری تبدیل کردند.

*سرمنشأ آسیب‌های وارد شده به دنیای اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

وی متذکر شد: سرمنشأ آسیب‌های وارد شده به دنیای اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی است و نقطه اصلی حملات آن‌ها ایران اسلامی است.

*ایران منشأ مقاومت و استقامت در منطقه است/داعش آخرین مرحله حیات خود را سپری می‌کند

وزیر کشور اعلام کرد: به طور حتم این آسیب‌های وارد شده از سر مسلمانان منطقه عبور خواهد کرد و مردم موفق خواهند شد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه در جهان اسلام، ایران اسلامی منشأ مقاومت و استقامت در منطقه است، اضافه کرد: گروهک تروریستیداعش آخرین مرحله حیات خود را سپری می‌کند که این نشان‌دهنده قدرت مردم است.

*در برابر همه تهدیدات آمادگی داریم

وی با بیان اینکه ما از همه تهدیدات آگاه بوده و این تهدیدات را رصد می‌کنیم، یادآور شد: در برابر همه تهدیدات آمادگی داریم.

وزیر کشور اعلام کرد: پایه اصلی قدرت ما مردم هستند و رضایتمندی مردم برای ما مهم است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه هرچه داریم از اسلام، دین خدا و مردم است، تأکید کرد: اگر اسلام و اعتقادات دینی را از مردم جدا کنیم هیچ کدام از رفتارهای مردم برای ما قابل توجیه نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه همه مردم به نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند، از وجود ظرفیت‌های بالا در مناطق استان‌ها خبر داد و افزود: در نظام برنامه‌ریزی غلطی که از 70 سال پیش به ارث برده‌ایم شکاف‌ها، عدم توازن و تعادل و مصائبی برای ایران به وجود آورد. باید سال‌ها تلاش کنیم تا این عدم توازن و تعادل را از بین ببریم.

*مردم نباید در قالب برگه‌های رأی در ذهن تداعی شوند

رحمانی فضلی، محور کار در مناطق را مردم دانست و یادآور شد: مردم نباید در قالب برگه‌های رأی در ذهن تداعی شوند و یا به عنوان کسانی که سوت و کف بکشند مد نظر قرار گیرند باید با جان و دل برای مردم کار کرد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه مردم به خاطر اعتقادمان به ولایت و اسلام ما را مسؤول می‌دانند، تصریح کرد: باید با شهامت، عدالت و مخلصانه با مردم برخورد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر این مؤلفه‌ها رعایت شود اتفاقی می‌افتد که در زمان امام خمینی(ره) افتاد و پیوند کنونی مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی گویای همین مسأله است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه باید بستر فعالیت‌ها را فراهم و شرایط را مهیا نماییم، اضافه کرد: باید سنگ‌ها را از جلوی راه برداریم و موانع را حل و تسهیلات ایجاد کنیم و باید اعتقاد داشته باشیم به کمک مردم می‌توانیم در مناطق ظرفیت‌ها را فعال کنیم و این مهم نیازمند هماهنگی همه دستگاه‌ها است.

*غایت نظام جمهوری اسلامی، تقویت دین خدا است

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: باید بدانیم یک غایت در نظام جمهوری اسلامی است و آن هم تقویت دین خدا است و اگر به آن اعتقاد داشته باشیم حواشی و اختلافات کنار گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه دین خدا برای رضایتمندی مردم است، ادامه داد: رقابت‌های سیاسی را نفی نمی‌کنیم، رقابت‌های سیاسی که موجب تعالی و قرب بندگی شوند را لازم می‌دانیم.

*حرف‌های نسنجیده سبب می‌شود نتوانیم به وظیفه‌مان عمل کنیم

وزیر کشور اظهار داشت: زمانی که مسؤول می‌شویم باید سینه فراخ و گذشت داشته باشیم، هر چیزی که اختلاف‌انگیز باشد را نباید ببینیم و بشنویم، خداوند ما را به عنوان مسؤولان این مردم خوب برگزیده است و حرف‌های نسنجیده سبب می‌شود نتوانیم به وظیفه‌مان عمل کنیم.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اگر قوه قضائیه، بسیج، سپاه و مجلس شورای اسلامی به دولت کمک نمی‌کردند، دولت یک قدم نمی‌توانست پیش برود.

وی اضافه کرد: اکنون دوران جنگ و ایثار است و خوب است مسؤولی سینه‌اش بر درد و غم مردم باشد، باید مثل دریا باشیم و با کوچکترین مشکل متلاطم نشویم.

وزیر کشور، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود با استاندار جدید همکاری کنید و کارها را همیاری و همدلی پیش برید.

رحمانی‌فضلی حکومت را میراث امام(ره) و شهدا دانست و یادآور شد: نکند که قدردان و شاکر نباشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که موجب غضب خداوند شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار پیشین خراسان‌جنوبی فردی پاک، صادق و دلسوز و زحمتکش بود، ادامه داد: استاندار پیشین تلاش‌های زیادی در این استان کرد و گزارش وی قابل قبول بود و توفیق شد در جای دیگر به خدمت گرفته می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مروج‌الشریعه را از زمان جهاد می‌شناسم، تبیین کرد: هر دو استاندار خراسان‌جنوبی نگاه اعتدالی دارند و میزان اعتدال نیز خودم هستم.

*250 نفر از نمایندگان مجلس به بنده رأی اعتماد دادند/ ساختار مجلس اعتدالی است

رحمانی‌فضلی به رأی اعتماد نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: در دولت دوازدهم 250 نفر از نمایندگان مجلس به بنده رأی اعتماد دادند، ساختار مجلس اعتدالی است، بنابراین مردم از ما کار و عدالت می‌خواهند.

وی با بیان اینکه هر نظری که در چارچوب مسائل سیاسی داریم مردم از ما قبول می‌کنند، توضیح داد: ضمن داشتن رقابت‌های سیاسی مدیرانی که در دولت انتخاب می‌شوند باید به برنامه‌های دولت اعتقاد داشته باشند.

وزیر کشور در پایان خاطرنشانکرد: هر مدیری که انتخاب می‌شود باید برای 80 میلیون نفر کار کند نه برای 24 میلیون نفر؛ همچنین برنامه‌های ارائه شده دولت برای 24 میلیون نفر نیست، بلکه برای همه مردم است، بنابراین مدیران برنامه‌های دولت را باید در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد