Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار قدیم و جدید خراسان جنوبی که در محل این استانداری برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: هنگامی که دولت یازدهم تشکیل شد شرایط نگران کننده ای وجود داشت که از جمله آن می توان به تورم ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۶ درصد اشاره کرد و در کنار آن نیز تحریم هایی که در دوره های آخر دولت دهم علنی شده بود و عمده فشارها به دولت یازدهم منتقل شد و تهدیدات فراوانی هم در حوزه های مختلف وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که اگر افزایش تحریم ها همانند روال گذشته ادامه می یافت صادرات نفت مان هم اکنون به حدود ۱۵۰ هزار بشکه می رسید در حالیکه آن زمان در آن شرایط می گفتند نفت را به ما بدهید تا با اشکال و روشهای مختلف بفروشیم اما هیچکس نتوانست بالاتر از آن میزانی که برای ما مشخص کرده بودند بفروشد؛ لذا نظام مالی و حمل و نقل و بازار دنیا به گونه ای است که نمی توان خارج از آن کاری انجام داد. این در حالی است که در آن زمان بیمه کشتی ها لغو شده بود و هیچ کشتی نفت ما را حمل نمی کرد و گردش مالی تمامی بانکها مسدود شده بود و اگر هم نفت را به هر طریقی می فروختیم نمی توانستیم پول آن را وارد کنیم و به واقع شرایط حادی بود و دولت یازدهم در آن شرایط کار را شروع کرد.

وزیر کشور تأکید کرد: انسجام و وحدت داخلی اولین موضوعی بود که دولت یازدهم دنبال کرد. همچنین گشایش های اقتصادی در همان وضعیت تحریمی توسط دولت پیگیری شد که در نتیجه شاهد گشایش هایی در این زمینه بودیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی نیز حل مسئله پرونده هسته ای و لغو تحریم های مرتبط با آن در قالب برجام پیگیری و به نتیجه رسید.

وی تأکید کرد: علی رغم پیمان شکنی ها و بدعهدی ها و رفتارهای مزورانه و بدقولی هایی که دولت های سلطه گر به خصوص آمریکا نسبت به ایران داشتند اما همین موضوع به سندی برای مردم دنیا تبدیل شد که نشان داد این دولت ها بدعهد و بدقول هستند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام راحل نباید به آمریکا اعتماد کرد، گفت: در همین مسئله برجام مشخص شد که اینها پایبند نیستند. حتی به امضای خود در شورای امنیت هم پایبند نیستند ولی ما چون قصد و اراده مان این بود که از همه ابزارهای بین الملل احقاق حق کنیم که همین مسئله هم نتیجه داد و در نهایت نتیجه مذاکرات احقاق حق ملت ایران بود و دنیا فهمید ایران به هیچ وجه تخلف نکرده است.

وزیر کشور گفت: بعد از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا فشار زیادی به آژانس آوردند تا از ایران ایراد و اشکالی بگیرد اما در همین میان نیز آنها چندین بار اقدام به راستی آزمایی کردند و در نتیجه اعلام شد که ایران هیچ اقدام خلافی انجام نداده است و معلوم شد ایران به تعهدات خود پایبند است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست تصریح کرد: طبق گزارش آژانس ایران هیچ اقدام خلافی در برجام انجام نداده است.

وزیر کشور افزود: امروز رهبری فرمودند که ما پایبند هستیم اما اگر تخلفی صورت بگیرد جواب محکمی خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در کنار رهبری و مردم تلاش کرد رسالتش را انجام دهد که شاخص ها گویای همین امر است به طوری که می بینیم تورم تک رقمی و رشد اقتصادی دو رقمی شده است. همچنین وحدت و انسجام داخلی بیشتر شده و انتخابات باشکوهی را برگزار کردیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است

صادق آهنگران، مداح دوره دفاع‌مقدس در برنامه‌ای از خاطره گلایه امام خمینی (ره) نسبت به یکی از مداحی‌هایش گفت.

به گزارش ایسنا، آهنگران در گفت‌وگو با کامران نجف‌زاده، مجری برنامه برمودا از پیامی که امام خمینی(ره) مبنی بر خواندن آثار حماسی به وی داده بود گفت. این مداح دوران جنگ تحمیلی عنوان داشت، امام به وی تذکر داده بود که نسل ما، نسل حماسه است و باید مداحی‌های حماسی بخواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • دروسی: در بازی برگشت حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت