Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@05:47:14 GMT

واکنش‌هاي داخلي و خارجي به اظهارات ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۵۳۰۶

خبرگزاري آريا - روز سه‌شنبه هفتاد و دومين مجمع عمومي سازمان ملل در سطح سران کشورهاي عضو آغاز به کار کرد و طبق روال هميشگي رئيس‌جمهور آمريکا که کشورش ميزبان مقر سازمان ملل متحد است، بعد از سخنراني دبيرکل سازمان ملل به عنوان اولين سخنران به بيان مواضع خود پرداخت.
به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ که براي اولين بار به عنوان رئيس‌جمهور ايالات متحده به همراه رکس تيلرسون وزير امور خارجه و نيکي هيلي نماينده تندرو و افراطي اين کشور در سازمان ملل متحد در صحن مجمع عمومي اين نهاد بين‌المللي براي سخنراني حضور پيدا کرده بود، همان‌طور که پيش‌بيني مي‌شد، به بيان اظهاراتي سخيف و دور از اصول ديپلماتيک پرداخت و طبق رويه چند ماه اخيرش اتهاماتي را متوجه ايران کرد و در راستاي سياست چماق و هويج و اعمال فشار به تهران، برجام را بدترين توافق و مايه شرمسازي آمريکا دانست که در تاريخ اين کشور به امضا رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنگامي که ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل در حال سخنراني بود، تنها ديپلمات ايراني حاضر در نشست محمد حسني‌نژاد پيرکوهي رايزن دوم نمايندگي ايران در سازمان ملل بود. اسرائيلي‌ها که به نظر مي‌رسيد پيشاپيش از متن سخنراني ترامپ آگاهي داشتند، در سطح هياتي عالي‌رتبه در صحن مجمع عمومي حضور پيدا کردند؛ چنانکه بنيامين نتانياهو و همسرش از جمله معدود افراد حاضر در جلسه بودند که ترامپ را به خاطر سخنان تهديدآميز و نژادپرستانه‌اش مورد تشويق قرار دادند.
اظهارات ريس‌جمهور آمريکا که در آن هيچ اشاره‌اي به وضعيت کنوني مردم فلسطين نداشت و گويي بر اين محور تنظيم شده بود که به عمد هماهنگي کاملي با مواضع تل‌آويو را به نمايش بگذارد، بر خلاف عرف معمول 40 دقيقه به طول انجاميد در حالي‌که روال اين است که نماينده کشورها در هنگام سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در فاصله زماني 15 الي 20 دقيقه اظهارات خود را به اتمام برسانند.
اظهارات ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل با واکنش‌هايي در عرصه بين‌المللي و داخلي کشورمان مواجه شد.
برخي از تحليلگران بر اين موضوع تاکيد کردند که گويي سخنراني او را صهيونيست‌ها به نگارش درآورده‌اند و عباراتي که او عليه ايران به کار برده علاوه بر خصومت‌آميز و مضحک بودن دور از اصول ديپلماتيک نيز بود.
در گزارش پيش رو به تعدادي از واکنش‌ها و اظهارنظرها داخلي و بين‌المللي در مورد سخنان جنگ‌طلبانه ترامپ که مورد استقبال شديد لابي صهيونيستي در آمريکا قرار گرفته، اشاره شده است.همان‌طور که پيش‌بيني مي‌شد اولين مقام ايراني که به سخنان ترامپ واکنش نشان داد، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان بود.
او در متني که در کانال تلگرامي سخنگوي وزارت خارجه منتشر شد، در مورد سخنان سخيف و غيرديپلماتيک ترامپ گفت: سخنان وي به ويژه آنجا که به ملت بزرگ ايران اشاره داشت چنان سخيف، شعاري و بي محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد.
وزير امور خارجه افزود: سخنان وقيحانه و جاهلانه رئيس‌جمهور آمريکا و ناديده انگاشتن واقعيات جمهوري اسلامي ايران در سياست داخلي و خارجي و مبارزه با تروريسم عمق بي‌اطلاعي و رفتار و گفتار عوام فريبانه ايشان را نشان مي‌دهد که در کنار واقعياتي همچون حمايت دولت آمريکا از رژيم جنايتکار صهيونيستي و رژيم‌هاي ديکتاتوري منطقه و ايجاد و تقويت گروه‌هاي تروريستي حاصلي جز انزوا و بي‌اعتباري هر چه بيشتر دولت آمريکا نزد جهانيان نخواهد داشت.
اين ديپلمات عالي رتبه کشورمان که به همراه رييس‌جمهور کشورمان در نيويورک به سر مي‌برد، همچنين در توييتر خود نيز واکنشي را با محتواي متن فوق منتشر کرد و ادبيات ترامپ را متعلق به قرون وسطي عنوان کرد.
حميد ابوطالبي معاون سياسي دفتر رييس جممهور نيز که عموما در توييتر خود نسبت به تحولات بين‌المللي و داخلي موضع مي‌گيرد در اين شبکه اجتماعي نوشت: کسي که با عوام فريبي و رفتاري غيردموکراتيک رييس‌جمهور شود، از درک تفاوت ميان سخنراني در سازمان ملل و بازي خشن فوتبال آمريکايي عاجز است.
اين مقام مسوول در دولت تدبير و اميد تاکيد کرد: دنيا اگر به گسترش صلح در برابر جنگ ‌طلبي متعهد است، نبايد اجازه دهد سازمان ملل محل نفرت‌پراکني و جنگ‌افروزي شود.
دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز از ديگر مقامات عالي رتبه کشورمان بود که به اظهارات رييس‌جمهور ايالت متحده آمريکا واکنش نشان داد و گفت: اين اظهارات ناشي از درک ضعيف رئيس‌جمهور آمريکا از توافقات بين‌المللي و مباني حقوقي آن بوده و از نگاه جامعه جهاني بي‌اهميت تلقي مي‌شود.
شمخاني خاطرنشان کرد: رييس‌جمهور آمريکا هنوز از فضاي انتخاباتي اين کشور و استفاده از حملات لفظي به رقبا براي جلب آرا خارج نشده و لازم است مشاوران وي به او يادآوري کنند که رفتارهاي تبليغاتي و نمايشي تاثيري در تغيير اراده و رفتار کشورها ندارد.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در حساب توئيتري خود در اين ارتباط به نکته جالبي اشاره کرد و نوشت: ظاهرا پيش‌نويس نطق ترامپ را نتانياهو نوشته است! اين، دولت آمريکا را از آنچه هست، بدنام‌تر و منزوي‌تر مي‌کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز ظهر روز چهارشنبه در واکنش به اتهام‌زني‌هاي اخير ترامپ به ايران، تاکيد کرد: زمان آن رسيده است که محاسبات غلط آمريکا را تصحيح کنيم.
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري با بيان اين‌که در حرف‌هاي ترامپ چيز جديدي وجود نداشت گفت: آنچه تازگي داشت اينکه آمريکا چهره واقعي خود را براي جهانيان آشکار ساخته و امروز دنيا همان تصويري از آمريکا مشاهده مي‌کند که ايران سال‌هاست در تلاش است آن را آشکار سازد و در واقع اين تهمت‌ها به ايران، زيبنده آمريکا و دولت فاسد و قلدر آن است.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح از ديگر نيروهاي نظامي کشور بود که در مورد اظهارات وقيحانه رييس دولت آمريکا اعلام موضع کرد و در واکنش به سخنان ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل تصريح کرد: سخنان رئيس‌جمهور آمريکا حاکي از ضعف و درماندگي دولتي است که در رويارويي ابرقدرتي، به ماليخوليا مبتلا شده است.
سردار جزايري همچنين در مورد سخنان ترامپ عليه برجام گفت: اينکه ترامپ در مورد برجام مي‌گويد "ما نمي‌توانيم به آن پايبند بمانيم"، به خودش مربوط است، ليکن اين را بداند که با اين بلوف‌ها نخواهد توانست از جمهوري اسلامي ايران امتيازگيري کند.
علي خرم نماينده پيشين ايران در سازمان ملل نيز با اشاره به نطق روز سه‌شنبه رئيس‌جمهور آمريکا در مجمع عمومي سازمان ملل گفت که سخنراني او غيرديپلماتيک و غيرمتعارف بود و مي‌توان آن را يک اعلان جنگ دانست.
هم‌چنين اظهارات شب گذشته ترامپ با واکنش جدي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز مواجه شد.
علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: سخنان نابخردانه ترامپ کاملا مردود است. ترامپ رئيس‌جمهور کشوري است که همه تعهدات مهم بين‌المللي از جمله توافق برجام را نقض کرده است و عملا مظهر ولنگاري در عرصه هنجارهاي سياسي حاکم در جهان امروز است.
وي افزود: ترامپ با اظهاراتش در مجمع عمومي سازمان ملل عمق دشمني‌اش را با نظام مستقل جمهوري اسلامي ايران نشان داد، اما بايد بداند آرزوي دخالت در ايران را به گور خواهد برد.
محمدرضا عارف رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي نيز نسبت به سخنان ترامپ در سازمان ملل واکنش نشان داد و آن را نفرت انگيز دانست.
وي در حساب توييتر خود با اشاره به سخنان ترامپ در سازمان ملل نوشت: سخنراني ترامپ آنقدر نفرت‌انگيز بود که حمايت مردم کشورش را هم به دنبال نخواهد داشت. افراط گرايان و خشونت‌طلبان روز به روز در جهان منزوي‌تر خواهند شد.
محمود صادقي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ديگر نماينده‌اي بود که به بيان مواضع خود در مورد اظهارات ترامپ پرداخت.
او با بيان اين‌که "سخنراني ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل را مي‌توان شکست گفتماني تلقي کرد" تصريح کرد: سخنراني ترامپ بيشتر يک رجزخواني بود تا سخنراني رئيس‌جمهور يک کشوري که از قدرت‌هاي جهاني است.
نقوي حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس که از نظر سياسي به جريان پايداري نزديک است، سخنراني ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل را بيانيه رژيم صهيونيستي دانست و گفت: اين سخنراني سخيف و خارج از عرف رئيس‌جمهور آمريکا تعجب مجامع بين‌المللي و سران کشورهاي مختلف را برانگيخت. گويي که ترامپ فردي نامتعادل است که سخناني برخلاف موازين بين‌المللي مطرح مي‌کند.
وي افزود: رفتارها و سخنان ترامپ آن هم به اين شکل سخيف و زننده تنها آدمي را به اين سمت مي‌برد که در عقل و هوش اين فرد ترديد و احساس کند که ترامپ فردي بيش فعال است. انگار بايد هيات پزشکي بر روي مغز اين فرد نامتعادل بررسي کند که اختيارات دولتي همچون آمريکا را در دست گرفته و برخلاف همه موازين و عرف بين‌المللي تهديدي براي جهان محسوب مي‌شود.
سخنگوي حزب اعتدال و توسعه نيز که به نمايندگي از مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي حضور دارد گفت: با وجود لفاظي‌ها و اظهارات سخيف ترامپ، جمهوري اسلامي ايران به برجام پايبند مي‌ماند.
سيدجواد ساداتي‌نژاد نماينده مردم کاشان در مجلس شوراي اسلامي نيز اظهار کرد: ترامپ از نظر روحي و رواني داراي يک مشکل است چرا که نوع نگاه و تحليلش نسبت به مسائل يک تحليل ناقص و خودخواهانه است. کشور و ملت ايران مستقل هستند و اراده قوي و قدرت قوي براي تصميم‌گيري دارد و امورات خود را با قدرت کافي پيش مي‌برد، لذا هيچ نيازي نيست که کشوري ديگر بخواهد به آن توصيه‌اي کند.
اکبر رنجبرزاده عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي نيز با محکوم کردن اظهارات ضدايراني ترامپ در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل گفت :لفاظي‌هاي آمريکا ديگر راه به جايي نمي‌برد چرا که آمريکا در راستاي ايجاد اتحاد عليه ايران با شکست مواجه شده است.
به گزارش ايسنا، فعالان سياسي کشور اعم از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نيز در مورد سخنان رييس دولت آمريکا به اظهارنظر پرداختند و آن را محکوم و مغاير با صلح دانستند.
محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين در حساب توئيتر خود در اين ارتباط نوشت: سبک مغزي بي‌ادب در سازمان ملل عليه مردمي بزرگ سخن گفت.
اين فعال سياسي اصولگرا افزود: يک دروغ‌گو، فاسد و حامي تروريسم، ملت ما را متهم کرد. اين است واقعيت شيطان بزرگي که امام مي‌شناخت.
حداد عادل رئيس پيشين مجلس شوراي اسلامي هم شب گذشته در توئيتي در اين ارتباط نوشت: اگر ترامپ چنين تصويري از ايران ترسيم نکند چطور مي‌تواند قراردادهاي 400 ميليارد دلاري براي فروش اسلحه با کشورهاي منطقه ببندد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي ابطحي رئيس دفتر رئيس‌جمهور دولت اصلاحات نيز در صفحه توييتر خود تاکيد کرد: ترامپ هنوز تاجر است و در مجمع عمومي فقط در جهت منافع اسرائيل و عرب‌هاي منطقه حرف زد، همان‌طور که بيزينس‌اش را تضمين مي‌کند.
حسين نوراني‌نژاد يک عضو حزب اتحاد ملت نيز گفت: حتي براي ژست هم که شده، سخنراني سران کشورها در سازمان ملل رنگ و بوي صلح دارد، اما آنچه ديروز جامعه جهاني را در مقابل سخنراني ترامپ قرار داد، خروج او از اين سنت بود.
با محکوميت همه جانبه اظهارات ترامپ در فضاي سياسي داخل کشور، ميليون‌ها ايراني منتظر اين هستند که سخنان حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس‌جمهور را چهارشنبه شب در صحن عمومي مجمع عمومي سازمان ملل متحد بشنوند و بار ديگر ببينند که شيخ اعتدال چگونه همچون 4 سال گذشته از اين تربيون به خوبي و در شان ملت ايران و ضمن تشريح ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مورد مسائل منطقه و بين‌الملل از حقوق ملت دفاع مي‌کند و با بياني ديپلماتيک جواب اظهارات سخيف رييس‌جمهور آمريکا را مي‌دهد.
سخنان سه شنبه شب رييس‌جمهور آمريکا در صحنه بين‌المللي هم با واکنش‌هايي روبرو شد و همان‌طور که پيش‌بيني مي‌شد افراط‌گرايان از اظهارات او استقبال کرده و آن را شجاعانه عنوان کردند در اين راستا بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسراييل شب گذشته دقايقي پس از سخنراني ترامپ، در صفحه توييتر خود نوشت: در بيش از 30 سالي که با سازمان ملل سر و کار دارم، هرگز سخنراني‌اي تا اين حد شجاعانه و صريح نشنيده بودم.
بنيامين نتانياهو افزود: رئيس‌جمهور ترامپ حقيقت را در مورد خطراتي که جهان را تهديد مي‌کند گفت و مقابله قاطع با آن‌ها براي اطمينان از آينده بشريت را خواستار شد.
نماينده پيشين آمريکا در سازمان ملل نيز که به تندروي معروف است و چندي پيش طرحي را به کاخ سفيد براي خروج آمريکا از برجام ارائه کرده بود با تقدير از سخنراني رئيس‌جمهور کشورش در مجمع عمومي سازمان ملل که به شدت مورد انتقاد ديگر مقامات آمريکايي قرار گرفته است، گفت: ترامپ به درستي از ايران و کره شمالي انتقاد کرد.
به گزارش ايسنا، جان بولتون نماينده پيشين آمريکا در سازمان ملل با انتشار پيامي در صفحه توئيتر خود به سخنراني دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: سخنراني دونالد ترامپ بهترين عملکرد وي از زمان رياست جمهوري‌اش بود. او با صراحت و مستقيم از کره شمالي و ايران انتقاد کرد.
در مقابل اين اظهارات و تشويق‌ها، رييس‌جمهور جوان فرانسه در سخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد از د مواضع رييس جمهور آمريکا انتقاد کرد و در واکنش به سخنان ترامپ گفت: محکوم کردن توافق هسته‌اي با ايران «اشتباه بزرگي» خواهد بود.
امانوئل مکرون که در روز دوشنبه در نيويورک با حسن روحاني ديدار کرده بود و در سخنان خود بارها بر اهميت حفظ برجام تاکيد کرده است در بخشي ديگر از سخنان خود تصريح کرد: محکوم کردن توافق هسته‌اي با ايران «اشتباه بزرگي» خواهد بود و عدم احترام به توافق هسته اي منجر به جهنمي در منطقه خواهد شد.
هيلاري کلينتون رقيب انتخاباتي دونالد ترامپ، نيز سخنراني ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل را محکوم کرده و لحن آن را "بسيار سياه و خطرناک" توصيف کرد.
بر اساس اعلام برخي از رسانه‌هاي خبري «مارگوت والستروم» وزير امور خارجه سوئد نيز در پاسخ به خبرنگاراني که از وي در مورد سخنراني ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل سوال کرده بودند گفت: آن يک سخنراني اشتباه در زماني اشتباه و براي افرادي اشتباه بود.
رسانه‌ها همچنين اعلام کردند، رئيس‌جمهور اتريش نيز در واکنش به سخنراني "دونالد ترامپ"، از توافق اتمي با تهران حمايت کرده است و اظهرات او را دلسرد کننده عنوان کرد.
الکساندر فن در بلن گفت: اين يک سخنراني خطاب به راي‌دهندگان خود در آمريکا بود نه به سران 193 کشور دنيا.
سرگي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز در جمع خبرنگاران در نيويورک بر نگراني مقامات مسکو از اظهارات "دونالد ترامپ" رئيس جمهوري آمريکا در مورد عدم‌سازش در برخورد با ايران تأکيد کرد.
دايان فاينستاين، سناتور شناخته شده دموکرات‌ها در ايالت کاليفرنيا نيز در واکنشي تندي سخنراني دونالد ترامپ در سازمان ملل متحد با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور آمريکا درباره برجام گفت: "با اين اوصاف اگر ما بخواهيم درباره برجام دوباره مذاکره کنيم يا از آن خارج شويم، علاوه بر اين‌که تهديد اتمي ايران و کره را چند برابر مي‌کنيم، کدام کشور حاضر خواهد شد با ما که به پيماني بين‌المللي متعهد نمانده‌ايم، وارد مذاکره شود."
همچنين ست مولتون عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا،‌ با انتشار پيامي در صفحه توئيتر خود نوشت: ما به يک بصيرت قوي، هوشمندانه و راهبردي نياز داريم، نه تهديدهايي که بحران ايجاد مي‌کند. خطاب به متحدان‌مان (مي‌گويم): رئيس جمهور از طرف تمام آمريکايي‌ها صحبت نمي‌کند.
گره‌گوري ميکس، يک عضو کنگره، ديگر مقام آمريکايي است که اظهارات ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.
وي در پيامي توئيتري نوشت: آمريکاي تنها + توئيت‌هاي تنهايي آخر شب، برابر است با سخنراني رئيس‌جمهور ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل.
مارک تاکانو يک عضو ديگر کنگره آمريکا نيز در پيامي در صفحه توئيتر خود، سخنان ترامپ را غير مسوولانه و شرم‌آور توصيف و تاکيد کرد: نابودي کره شمالي به بهاي از دست رفتن جان ميليون‌ها نفر از جمله هزاران آمريکايي تمام مي‌شود.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها