Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@11:26:24 GMT

فروش خودروهای متروکه ممنوع شد!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۵۵۳۵

فروش خودروهای متروکه ممنوع شد!

صراط:براساس تصویب نامه هیأت وزیران، فروش خودروهای سواری متروکه پرمصرف با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی در بازار ممنوع است.
به گزارش فارس، گمرک جمهوری اسلامی در مورد خودروهای متروکه پرمصرف و با حجم موتور بالای 2500 سی سی بخشنامه صادر کرد.در این بخشنامه که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده آمده است: خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی در صورت شمول مقررات متروکه، قابل ‌عرضه به بازار نمی‌باشد و صرفاً امکان مرجوع نمودن خودروهای متروکه بالای 2500 سی سی به خارج کشور توسط صاحب خودرو و یا خودرویی که تشریفات متروکه آن انجام شده است، توسط سازمان مربوطه با رعایت کامل قوانین و مقررات امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بخشنامه بدین شرح است: از آنجا که براساس تصویب‌نامه شماره 70441‏/ت 51040 هـ ـ 1393‏/6‏/23 هیئت وزیران ورود و ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی امکان‌پذیر نبوده و در صورت شمول مقررات متروکه، قابل ‌عرضه به بازار نیست و صرفاً امکان مرجوع شدن به خارج از کشور را دارد، ضمن تأکید مجدد بر لزوم اتخاذ تدابیر کنترلی لازم در این زمینه و اجرای دقیق مصوبه دولت تا وصول پاسخ استعلامات صورت گرفته از مراجع قانونی ذی‌ربط دستور فرمایید از تحویل خودروهای بالای 2500 سی‌سی متروکه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی جهت عرضه در داخل کشور خودداری و صرفاً امکان مرجوع نمودن خودروهای مذکور به خارج کشور (توسط صاحب خودرو و یا خودرویی که تشریفات متروکه آن انجام شده است توسط سازمان مربوطه) با رعایت کامل قوانین و مقررات امکان‌پذیر است.
همچنین، پیش از این رئیس سازمان اموال تملیکی از فروش خودروهای متروکه خبر داده بود که برخی از خودروهای پورشه نیز براساس رای دیوان عدالت اداری مجوز فروش دریافت کرده بودند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگ یها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام کرده در روز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱پیامک به آنها ارسال شده می رساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.

زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات

کد خبر 848599 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!