Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت بالایی در اقتصاد و اشتغال در حوزه آی‌تی ایجاد شده است، گفت: ظرفیت‌ های آی‌تی برای ایجاد اشتغال در استان یزد باید به بهترین شکل به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و آرزوی درک قیام عاشورا در ماه محرم اظهار داشت: با توجه به بحث مطرح شده تغییر استراتژی، در استان بر اساس مجموعه شرایط طبیعی و تجربی و امکاناتی که داشتیم باید رویکردی اتخاذ می شد که بتوان از منابع و امکانات استفاده حداکثری را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت ها دیده شده و حتی خلق ظرفیت ها نیز مورد توجه بوده است، ادامه داد: بازار و حتی رقابت پذیری نیز مورد توجه بوده ضمن اینکه ظرفیت هایی چون بافت تاریخی و میراث فرهنگی در استان وجو دارد و با ثبت جهانی همه امور با توجه به این ظرفیت انجام شده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه به مباحث صنعتی نگاه سخت افزاری داشتیم، گفت: عمده نگاه ها امروز نرم افزاری است و ما نیز باید در این زمینه ورود می کردیم تا ارزش افزوده بالاتری رقم بزند و رفاه و آسایش بیشتری را به همراه داشته باشد و بتوانیم با خلاقیت و نوآوری نسبت به برخی مسائل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در امور اشتغالزایی با نگاه ملی به دنبال انجام فعالیت ها هستیم، افزود: تاکید ما در استان بر تعامل و همکاری بین همه دستگاه ها در راستای اهداف پیش‌بینی شده و بر اساس حرکتی که آغاز شده باید با تمام توان و بر اساس تعامل کار را به پیش برد.

استاندار یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در مدتی کوتاه و اندک تصریح کرد: بحث تسهیلات مدام مطرح می‌شود اما واقعیت این است که تسهیلات ابزاری برای پیشرفت است اما گذشت زمان را نیز باید در نظر داشت که نیمی از سال گذشته و فرصت اندکی برای استان باقی مانده است بنابراین باید سهم استان را بر اساس طرح هایی که تفاهم نامه دارد و عملیاتی می شود، افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما مسیرها برای انجام کار پیچیده است، عنوان کرد: باید مسیرها را کوتاه کرد و راه ها را ساده گرفت تا بر اساس تصمیم گیری ها، با سرعت بیشتر برای رشد و توسعه و پیشرفت اقدام کرد.

میرمحمدی با تاکید بر بسترسازی برای انجام فعالیت ها اظهار داشت: تشکیل جلسات کارگروه برای حمایت است و هر زمانی که لازم است جلسه ای تشکیل شود باید اقدام شود و مدیران نباید مشکل تعیین وقت در برگزاری جلسات داشته باشند.

وی، توجه به بازار کار را از ضروریات هر فعالیتی دانست و عنوان کرد: در حوزه آی‌تی ظرفیت های بالایی داریم و مسائل گردشگری، فرهنگی، معماری و ... دنیای قابل توجهی را می تواند پوشش دهد و عرصه وسیعی را در بر بگیرد و مخاطبین زیادی نیز داشته باشد.

استاندار یزد، تولید محتوا را از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: در هر زمینه ای که بتوان محتوا تولید کرد می توان ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشت و از طریق محتواها می‌توان پیام هایی را منعکس کرد که نیاز جامعه بشری باشد.

وی اضافه کرد: باید از فرصت ها بر مبنای نوآوری و خلاقیت و تدبیر و ابتکار اقدام کرد و بر اساس نیاز بازارهای داخلی و خارجی در مواردی که ظرفیت وجود دارد، اقدام شود تا موفقیت های بیشتری را در سطح استان شاهد باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، گفت: کمیته امداد نهاد پیشران در حوزه اشتغال در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدجواد ایروانی، شب گذشته در مراسم افتتاح زائرسرای شماره 2 کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد، گفت: کمیته امدادامام خمینی ره بدون شک یکی از بزرگترین نهادهای خیریه‌ مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهادهای دیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد نشان‌دهنده نیات خیر و ظرفیت‌های دولتی است که در جهت توانمندسازی محرومان بسیج شده است.

ایروانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، تاکید کرد: این روش‌ها و سازو کارها بسیار ارزشمند و باید الگوگیری شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه گسترش عدالت، ذات جمهوری اسلامی است، افزود: ایجاد صندوق امداد ولایت با یک طهارت مالی بالا، تاسیس صندوق ضمانت اشتغال، جذب گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان و ایجاد راهبران شغلی از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نزد مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور، ایجاد کسب و کارهای کوچک و عرضه محصولات تولیدی و زنجیره‌سازی کسب و کارهای آنهاست.

ایروانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با فراهم کردن زمینه اشتغال، چرخه فقر را در کشور بشکنیم و با کمک مردم، دولت و سایر نهادها، خدمات بیشتری به این جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان