Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:48:30 GMT

مجلس عزای ابا عبدالله الحسین (ع) در شبکه دو سیما

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۵۶۲۲

مجلس عزای ابا عبدالله الحسین (ع) در شبکه دو سیما

تهران- ایرنا- شبکه دو سیما هم زمان با آغاز ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی برای مخاطبانش تدارک دیده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شبکه دو، از جمله این برنامه ها «پیرغلامان عشق»، «حب الحسین»، «نو نوایان»، «جشنواره فیلم های دفاع مقدس»، «مستند مادرانه»، «کوی محبت»، «از آسمان» و پخش مراسم سخنرانی و مداحی است که برای بینندگان این شبکه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از تدارکات ویژه این شبکه برای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، تهیه مستند «پیرغلامان عشق» است. این برنامه مستندی روایی از مداحان پیشکسوت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که در آن سعی شده با انتخاب پیرغلامانی از سراسر کشور، آیین های عاشورایی در اقلیم های متفاوت با شیوه ها و منش های خاص را به نمایش بگذارد.
از طرفی معرفی شیوه صحیح و اصولی مداحی، معرفی سبکهای سنتی عزاداری سرور و سالار شهیدان، زنده نگه داشتن یاد و نام پیر غلامان مرحوم و پیشکسوت در سراسر کشور، ترویج انتخاب پوشش و اخلاق صحیح مداحی، بررسی اهمیت مطالعه مقاتل و کتب اشعار شاعران آیینی، انتقال عزاداری اصولی و سنتی به نسل جوان از دیگر اهداف این مستند است.
«پیرغلامان عشق» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی هادی خدادی است که از اول محرم به مدت 10 شب ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
پخش سخنرانی حجت الاسلام پناهیان هر روز ساعت 10:30 و سخنرانی شیخ حسین انصاریان هر روز ساعت 13:10و فرازهایی از بیانات مرحوم حق شناس به همراه ویژه برنامه « ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی کاری از گروه فرهنگی اجتماعی است که به تهیه کنندگی سعید پورفرج هر روز ساعت 13:45، 20:15و 22:20، پخش می شود.
افزون بر این مراسم مداحی و نوحه خوانی با نوای حاج حسن خلج، حاج میثم مطیعی، زنده یاد حاج سلیم مؤذن زاده و حاج حسین فخری در ساعات 17:40 و 23:20 از جمله تدارکات ویژه شبکه دو سیما برای ایام محرم است که در جدول پخش برنامه ها قرار دارد.
«حب الحسین» کاری مشترک از ستاد اربعین و گروه خانواده شبکه دو به تهیه کنندگی پویان هدایتی عنوان ویژه برنامه ای است که برای شب های محرم در نظر گرفته شده و از سه شنبه 4 مهر، ساعت 21 پخش می شود.
این برنامه در گفت و گو با هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون به واقعه عاشورا و حضرت امام حسین (ع) نگاهی متفاوت دارد.
داریوش ارجمند، حمید استیلی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، عنایت الله بخشی، سیاوش تهمورث، محمد فیلی، فریبا نادری، شهرام شکیبا، مریم کاویانی، فریبا کوثری و عباس غزالی از جمله میهمانانی هستند که در مقابل دوربین این برنامه قرار گرفته اند.
همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با تدارک برنامه «نو نوایان» به تهیه کنندگی سید اسماعیل موسوی و امیر کیانی با موضوع استعدادیابی مداحان نوجوان در ایام محرم تدارک ویژه ای را برای گروه سنی نوجوان در نظر گرفته است.
این برنامه با هدف آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با آموزه های کربلا و آموزش اصولی شیوه ها و راهکارهای عملی و اجرایی مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت (ع) هر روز ساعت 19 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
از دیگر ویژه های در نظر گرفته شده برای این ایام که مصادف با هفته دفاع مقدس است، پخش مستند «مادرانه» با موضوع گفت و گو با مادران شهیدان دفاع مقدس است که از جمعه 31 شهریور ساعت 11 از شبکه دو سیما پخش می شود.
مستند «مادرانه» به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد در گروه تلویزیونی شاهد تهیه شده است.

**پخش مستقیم مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی امام خمینی (ره)
همچنین طبق روال سال‌های گذشته، پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی امام خمینی (ره) جمعه 31 شهریور ساعت 9 تا 12 و پخش مستقیم مراسم تجمع نوجوانان عاشورایی از میدان امام حسین (ع) تهران با عنوان «احلی من العسل» ویژه حضرت قاسم (ع) در روز ششم محرم مصادف با چهارشنبه 5 مهر، پیش از اذان ظهر از ساعت 10تا 12 پخش خواهد شد.
یکی دیگر از برنامه های پخش زنده این شبکه، گزارش مراسم ویژه بانوان عاشورایی از مهدیه تهران است که دوشنبه 10 مهر، ساعت 15 تا 17پخش می شود.
از دیگر برنامه های این شبکه «کوی محبت» است که با حضور کارشناسان، شاعران و مداحان اهل بیت (ع) هر شب ساعت 19:30 به صورت زنده از کربلای معلی و حرم حضرت سیدالشهدا (ع) تقدیم مخاطبان می شود.
این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی که سلسله برنامه های خود در ماه محرم را با موضوع بررسی ابعاد قیام امام حسین(ع) و تبیین برنامه اهل بیت برای آینده بشریت، همچنین گزارش های متعددی از حال و هوای کربلا و حرم ابا عبدالله (ع) تهیه کرده و در شبهای تاسوعا و عاشورا ساعت 23 تقدیم مخاطبان می کند.
سریال «شکوه یک زندگی» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو به تهیه کنندگی امیرعباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی نیز در شبهای ماه محرم ساعت 21:30 پخش می شود.
این سریال با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم، تکریم همسران شهیدان جاویدالاثر را که با استقامت و امیدواری ‌ سالها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندانشان را به دوش کشیده اند، در نظر دارد.
افزون بر این جشنواره فیلم های دفاع مقدس با پخش آثار برتر این حوزه در هفته دفاع مقدس ساعت 24 به نمایش در می آید.
همچنین مستند پیشکسوتان دفاع مقدس با محور نمایش رشادتها و دلاوری های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس ساعت 14:30 پخش خواهد شد.
برنامه «از آسمان» نیز با رویکرد روایت زندگی حماسه آفرینان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) در هفته دفاع مقدس از این شبکه به صورت ویژه ای پخش می شود.
این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد که جمعه 31 شهریور و پنجشنبه و جمعه 6 و 7 مهرماه ساعت 16 تقدیم بینندگان شبکه دو سیما خواهد شد.
برنامه «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده است که به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی در ایام محرم با رویکرد تقویت و ترویج مبانی عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در بستر خانواده و لزوم انتقال نسل به نسل باورهای دینی و محبت اهل‌بیت (ع) از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:50 به نمایش در می آید.
فراهنگ**1055
دریافت و انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • «نوش دارو» بعد از «قهوه اسپرسو»/مارتین اسکورسیزی به شبکه ۳ می‌آید
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون