Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:59:47 GMT

مهدهای قرآن استان مرکزی زیر ذره بین کمیته حقوق کودک

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۵۶۸۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، در چهارمین جلسه کمیته امور بانوان استانداری که امروز، چهارشنبه 29 شهریورماه در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: کارکرد مهد کودک‌ها نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. امروزه مهد کودک‌ها شامل مهد قرآنی، مهدهای دو زبانه، مساجد، روستا مهد، خانه بازی کودک، کارگاه مادر و کودک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مرجع کنواسیون حقوق کودک وزارت دادگستری عهده دار هماهنگی و نظارت بر حقوق کودک در سطح کشور است که وظایف استانی این کنواسیون به عهده کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده در استان‌ها گذاشته شده است. طبق آیین نامه مرجع، پایش و ارزیابی رعایت حقوق کودک به عنوان یکی از شرح وظایف این مجمع محول شده است.مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: با توجه به ماده 8 آیین نامه مرجع، کارگروه‌های چهارگانه‌ای باید ذیل کمیته تخصصی حقوق کودک در استان‌ها شکل بگیرد هر کدام از این کمیته‌ها شرح وظایف مجزا دارند به عنوان مثال کارگروه پایش و ارزیابی که با مسئولیت خانه سازمان‌های مردم نهاد است باید طرح نظارت بر مهدها را اجرایی کند.فرجی ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی مهدکودک‌های فعال، بررسی و رصد نقاط قوت و ضعف مهدها، برطرف کردن مشکلات پیش رو و ساماندهی اجرا می‌شود در فاز دوم این طرح که همزمان با اجرای فاز اول دنبال می‌شود سایر مهدهای فعال زیر نظر تبلیغات اسلامی، سپاه، کانون پرورش فکری کودکان شناسایی می‌شوند.مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه استان مرکزی دارای 103 مهدکودک شهری و روستایی است، گفت: همچنین 28 مهد زیر نظر سپاه، 18 مهد قرآنی زیر نظر تبلیغات اسلامی و 49 مهد زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان فعالیت دارند.وی ادامه داد: به جز شهرهای اراک و ساوه در سایر شهرستان‌ها زیر 10 مهد کودک وجود دارد، برای بازرسی شهرستان‌های دارای 5 مهد؛ یک تیم بازرسی، شهرستان‌های دارای 10 مهد؛ 2 تیم بازرسی، دارای 15 مهد؛ 3 تیم بازرسی و برای اراک؛ 110 تیم بازرسی مورد نیاز است در مجموع برای اجرای این در استان به 26 تیم نیار داریم.فرجی در پایان بیان کرد: فاز اول این بازرسی‌ها از 15 مهرماه و فاز دوم آن از 15 آبان ماه شروع می‌شود در این بازرسی‌ها خانه‌های سازمان‌های مردم نهاد استان مشارکت دارند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رجبی اظهار کرد: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید سالاری گناباد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناباد افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، مقدار هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه یک نفر متهم را نیز دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6091456

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود