Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- یک عضو دمکرات کردستان عراق، روز چهارشنبه از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مردم سلیمانیه علیه ورود مسعود بارزانی رئیس اقلیم به این شهر و طرح همه پرسی وی در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «الاتجاه برس»، دانا جزا از اعضای حزب دمکرات کردستان عراق در شورای استان سلیمانیه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: شهر سلیمانیه از شامگاه روز گذشته (سه شنبه) تاکنون شاهد حضور مردم در خیابان ها در اعتراض به ورود بارزانی به این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارزانی برای کسب حمایت از طرح همه پرسی در اقلیم به سلیمانیه سفر کرده است.
طبق این گزارش، نیروهای امنیتی به طور گسترده بارزانی را در سفرش به سلیمانیه همراهی می کنند.
هدف بارزانی از سفر به استان سلیمانه، تلاش برای متقاعد کردن اهالی این استان برای حضور در پای صندوق های رای همه پرسی است.
همه پرسی اقلیم کردستان عراق براساس توافق مسعود بارزانی با شماری از احزاب کُرد عراقی، قرار است سوم مهرماه (25 سپتامبر) سال جاری در اقلیم کردستان عراق و مناطق مورد مناقشه برگزار شود.
عراق از زمانی که بارزانی اعلام کرد قرار است سوم مهرماه همه پرسی جدایی در اقلیم کردستان برگزار شود، در آستانه ورود به بحران بزرگی قرار گرفته است.
این در حالی است که تنها رژیم صهیونیستی حمایت خود را از جدایی کردستان عراق اعلام کرد. کشورهای همسایه، واشنگتن و سایر طرف ها از اقلیم کردستان عراق خواسته اند بدون تقسیم عراق، اختلافاتش را با بغداد حل و فصل کند.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودی* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان

به گزارش همشهری‌آنلاین، نچیروان ادریس مصطفی بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق امروز و در راس هیأتی عالی رتبه به تهران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش سفر بارزانی بعد از نزدیک به ۳سال صورت می‌گیرد و طی آن با مقامات عالی‌رتبه از جمله رهبر انقلاب، رییس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.

کد خبر 849336 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق

دیگر خبرها

  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند