Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: بی‌توجهی مالکان عامل اصلی آتش‌سوزی بخشی از بافت ارزشمند تاریخی گرگان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، جاوید ایمانیان اظهار کرد: در حادثه‌ای تأسف‌بار در بامداد امروز ۲۹ شهریور ۹۶ بخشی از تکیه میدان بار در بافت تاریخی ارزشمند گرگان در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آتش‌سوزی ساعت ۴ چهار صبح امروز از طبقه همکف مغازه واقع در چهارراه میدان گرگان که علت آن هنوز مشخص نشده آغاز و به سقف چوبی طبقه اول و سپس به سقف چوبی طبقه دوم که باعث شد تقریباً تمام پوشش چوبی خرپاها و تخته‌کوبی‌های طبقه دوم تکایا طعمه حریق شده و از بین برود.

ایمانیان افزود: در این مرحله نیاز به اقدام حفاظتی فوری اما موقت برای پوشش طبقه دوم تکایا است تا بتوان در فرصتی مناسب مرمت پوشش بام را به‌صورت کامل انجام داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: از عوامل تأثیرگذار این حوادث می‌توان مالکین این آثار ارزشمند تاریخی اشاره کرد که بنای خود را سالیان سال به‌صورت متروکه رها می‌کنند و کوچک‌ترین رسیدگی به آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: این آثار که در مرکزیت شهر قرار دارند از ارزش‌افزوده بالایی برخوردارند و می‌توان با مرمت و ساماندهی با کاربری مناسب مورداستفاده قرار گیرند.سهل‌انگاری و بی‌توجهی مالکان این آثار ارزشمند که نشان از هویت و تاریخ پرمحتوای مردمان این منطقه است سبب می‌شود تا علاوه بر از بین رفتن تاریخ زنده استرآباد، خطرات و صدمات زیادی به ساکنین هم‌جوار و یا عابران معابر مجاور را به همراه داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، روشنک مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه نهم تا یازدهم خرداد ماه 1403، شاهد برگزاری رویدادی مهم در عرصه ی پزشکی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: اولین کنگره ملی طب ایرانی با همت و تلاش انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، برگزار می شود و فرصتی مغتنم برای تبادل دانش، تجربیات و دستاوردهای علمی در زمینه ی این طب کهن و ارزشمند خواهد بود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: طب ایرانی، گنجینه ‌ای بی نظیر از دانش و تجربه هزاران ساله پزشکان و حکیمان این مرز و بوم است که در صورت استفاده از این ظرفیت غنی می ‌تواند در تداوم سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم نقشی بی‌ بدیل ایفا کند.

 مکبری نژاد با بیان اینکه حفظ و احیای طب ایرانی، رسالتی ملی و وظیفه‌ای خطیر بر دوش همه ی ماست؛ تصریح کرد: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه ی طب سنتی ایران و ارتقای جایگاه این طب کهن و ارزشمند در نظام سلامت کشور است.

وی افزود: این کنگره دریچه ‌ای نو به سوی دستاوردهای علمی نوین در حوزه طب سنتی ایران خواهد گشود و افق‌ های تازه‌ ای را برای درمان بیماری ‌ها و ارتقای سلامت جامعه ترسیم خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه حضور در این کنگره، گامی در جهت احیای طب ایرانی و حفظ هویت ملی ماست، از تمامی متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌ مندان به طب سنتی ایران دعوت کرد تا با حضور فعال در این کنگره، در مسیر اعتلای این طب کهن و ارزشمند گام بردارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این کنگره نقطه عطفی در تاریخ طب سنتی ایران باشد و شاهد پیشرفت‌ های روزافزون در این عرصه باشیم.

گفتنی است، این کنگره  نهم تا یازدهم خردادماه 1403 برگزار می شود و دارای امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز بازآموزی برای پزشکان و داروسازان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • انتقال آثار تاریخی با ارزش از موزه ملی به کرمان
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری