Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان – مدیرکل شیلات استان گلستان با بیان اینکه تولید میگو در گلستان ۳۵ درصد افزایش داشته از احداث مجتمع ماهیان خاویاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد قدس علوی ظهر چهارشنبه در سی‌امین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان، اظهار کرد: میگو به عنوان یک برند در گلستان مطرح شده و به حدی رسیده که تمام محصول در همان ابتدای تولید به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال هزار و ۵۶۰ تن میگو در گلستان تولید می‌شود که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه فاز نخست مجتمع میگوی گمیشان چهار هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: با احداث کانال‌های آبرسان شرایط بهره برداری از مجتمع چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان مهیا خواهد شد که ضمن تولید هفت هزار و ۲۰۰ تن میگو تا سال ۱۴۰۰، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای سه هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد خواهد کرد.

قدس علوی تصریح کرد: فاز دوم مجتمع میگوی گمیشان هم ۶ هزار هکتار است که در دست مطالعه بوده و ۶ واحد عمل آوری در افق ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ مرکز تکثیر با ظرفیت تولید یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو، سه مرکز تولید غذای میگو و ۲۵ مرکز عمل آوری پیش بینی شده که ۱۷ هزار و ۲۵۰ تن میگو در افق ۱۴۰۴ تولید کند.

خاویار گلستان در حال ثبت ملی است

مدیرکل شیلات گلستان در خصوص احداث مجتمع ماهیان خاویاری در استان گفت: احداث مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گلستان در دست مطالعه است و برنامه ریزی‌ها انجام شده تا با اهداف برسیم.

قدس علوی افزود: با توجه به محدودیت آب‌های شیرین در داخل باید به سمت آب‌های نامتعارف دریای خزر برویم تا مجتمع در اراضی ساحلی شمال استان و موقعیت تالاب گمیشان احداث شود.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که چهار هزار هکتار برای مجتمع ماهیان خاویاری گلستان در اختیار قرار بگیرد تا عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

قدس علوی خاطرنشان کرد: در صورت احداث مجتمع ماهیان خاویاری در گلستان هشت هزار تن گوشت خاویار و ۴۰۰ تن خاویار در استان تولید خواهد شد که در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان اینکه خاویار گلستان در حال ثبت ملی است، اظهار کرد: در حال حاضر بازار اروپا را در اختیار داریم و نیازی به برندسازی نیست و برای احیا کردن این برند باید به سمت احداث مجتمع ماهیان خاویاری در استان برویم.

به گفته وی، در افق پنج ساله ششم و افق ۱۴۰۴، برخی شهرستان‌ها مد نظر هستند و در این مسیر به کمک فرمانداران نیازمندیم.

بیش از ۱۲ هزار تن ماهی تا سال ۱۴۰۴ در گلستان تولید می‌شود

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه از ۳۳ هزار حلقه چاه در استان فقط ۱۸ هزار چاه مجاز است، گفت: در محاورت چاه‌ها استخرهایی با مساحت ۱۰۰ متر مربع در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند ۱.۵ تن تولید گوشت داشته باشد.

قدس علوی افزود: در برنامه ۱۰ ساله پیش بینی شده که اگر در مجاورت ۵۰ درصد چاه‌های مجاز استان این اقدام انجام شود، ۱۳ هزار تن ماهی تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه چاه‌های دو منظوره کشاورزی می‌تواند جلوی مهاجرت از روستا به شهر را بگیرد، خاطرنشان کرد: تولید چهار هزار و ۲۷۵ تن ماهی در افق ۱۴۰۰ پیش بینی شده و برای افق ۱۴۰۴ هم تولید ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن ماهی را با ۹ هزار حلقه چاه پیش بینی کرده‌ایم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴