Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همزمان با هفته دفاع مقدس مجموعه‌هاي نمايشي متعددي از جمله فيلم سينمايي «ايستاده در غبار»، تله تئاتر تلويزيوني «زمستان 66» و برنامه «شهداي مدافع حرم» روي آنتن مي‌روند.

به گزارش گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان به نقل از دفاع پرس، همزمان با هفته دفاع مقدس مجموعه‌هاي نمايشي «پرواز در ارتفاع صفر» و «شکوه يک زندگي» از شبکه‌هاي يک و دو روي آنتن مي‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين به منظور گراميداشت ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس تمامي شبکه‌هاي سيما ويژه برنامه‌هاي متناسب با اين ايام پخش مي‌کنند.
پخش مستندها، نماهنگ‌هاي دفاع مقدسي، برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور از جمله اين ويژه برنامه‌هاي تدارک ديده شده توسط شبکه‌ها است که روي آنتن مي‌رود.
شبکه يک سيما
سريال «پرواز در ارتفاع صفر» به کارگرداني ابوالحسن برزيده که با همکاري ارتش و در 7 قسمت 4، 5 دقيقه‌اي توليد شده است، قرار است از جمعه شب هر شب حدود ساعت 15: 22 دقيقه پخش شود. اين سريال زندگي يک خلبان جنگنده نيروي هوايي را در دوران جنگ روايت مي‌کند.
فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» به کارگرداني محمدحسين مهدويان هم با موضوع زندگي حاج احمد متوسليان جمعه عصر حدود ساعت 16 پخش خواهد شد.
مجموعه مستند «مادران شهدا» با نام «بهار مي‌آيد» که در 7 قسمت 30 دقيقه‌اي تهيه شده است هم با موضوع خاطرات مادران شهدا از فرزندان شهيدشان از ديگر برنامه‌هاي شبکه يک است که در هفته دفاع هر روز از شبکه يک پخش مي‌شود.
ويژه برنامه ادبي «زدست عشق در عالم هياهوست» نيز که قرار است در ايام محرم هر شب بين 2 خبر 19 و 21 پخش شود به مناسبت ايام دفاع مقدس با دعوت از فرزندان شهدا و ايثارگران موضوع تاثير و تاثر ادبيات دفاع مقدس از فرهنگ عاشورا را بررسي مي‌کند.
اما در جشنواره فيلم‌هاي سينمايي بامدادي شبکه يک هم که از شنبه شب آغاز مي‌شود فيلم‌هاي «مردان زمين»، «آخرين شناسايي»، «سرزمين خورشيد»، «پوتين»، «پرواز در شب»، «سما در آتش» و «چ» پخش مي‌شود.
شبکه دو سيما
مستند «مادرانه» به مناسبت هفته دفاع مقدس و با محوريت گفت‌وگو با مادران شهداي دفاع مقدس از پنجشنبه 6 مهر ماه تا دوشنبه 10 مهرماه ساعت 18:30 از شبکه دو سيما پخش مي‌شود. مستند «مادرانه» به کارگرداني سيد احمد معصومي نژاد در گروه تلويزيوني شاهد تهيه شده است.
سريال «شکوه يک زندگي» کاري از گروه فيلم و سريال شبکه دو به تهيه کنندگي امير عباس کني و کارگرداني رضا بهشتي با توجه به هفته دفاع مقدس تکريم همسران شهداي جاويدالاثر که با استقامت و اميدواري سال‌ها به تنهايي بار زندگي خود و فرزندانشان را به دوش کشيده اند را در نظر دارد.
افزون بر اين جشنواره فيلم‌هاي دفاع مقدس با پخش آثار برتر اين حوزه در هفته دفاع مقدس ساعت 24 به نمايش در مي‌آيد. همچنين مستند پيشکسوتان دفاع مقدس با محوريت نمايش رشادت‌ها و دلاوري‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در هفته دفاع مقدس ساعت 14:30 روانه آنتن خواهد شد.
برنامه «از آسمان» ديگر برنامه در نظر گرفته شده براي اين ايام است که با رويکرد روايت زندگي حماسه آفرينان دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم اهل بيت (ع) در هفته دفاع مقدس از اين شبکه به صورت ويژه‌اي پخش مي‌شود. اين برنامه کاري است از گروه اجتماعي فرهنگي به تهيه کنندگي امير خورشيدي فرد که جمعه 31 شهريور و پنج شنبه و جمعه 6 و 7 مهرماه ساعت 16 روانه آنتن خواهد شد.
برنامه «عصر خانواده» کاري از گروه خانواده به تهيه‌کنندگي علي‌اکبر کريمي در ايام محرم با رويکرد قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس و تقويت و ترويج مباني عزاداري و سوگواري سالار شهيدان در بستر خانواده و لزوم انتقال نسل به نسل باور‌هاي ديني و محبت اهل‌بيت (ع) از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:50 به روي آنتن مي‌رود.
گفتني است تمامي برنامه‌هاي جاري شبکه متناسب با هفته دفاع مقدس و ايام سوگواري سيدالشهداء توليد و پخش خواهند شد.
شبکه سه سيما
مجموعه مستند «طلوع حماسه» از جمعه 31 شهريور ماه ساعت 16:30 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.
اين مستند به تهيه کنندگي ميرکيوان خليل پور در 9 قسمت 25 دقيقه‌اي در گروه فرهنگ و معارف اسلامي شبکه سه سيما توليد شده است.
فرم و قالب اين مجموعه مستند به صورت مستند پرتره و براساس شخصيت پردازي است. در هر قسمت از اين برنامه با يکي از رزمندگان دوران دفاع مقدس همراه شده و علاوه بر آشنايي با شخصيت اين رزمنده دوران جنگ از نگاه و منظر او به وقايع اتفاق افتاده در طول دفاع مقدس پرداخته مي‌شود.
اين مجموعه مستند در شهر‌هاي خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، دزفول، هويزه، انديمشک و ديگر شهر‌هاي جنوبي کشور تصويربرداري شده است.
مجموعه مستند «طلوع حماسه» که پخش آن از شبکه سه سيما از جمعه 31 شهريور ساعت 16:30 آغاز مي‌شود، از شنبه اول مهرماه هر روز ساعت 19 ادامه مي‌يابد.
مجموعه مستند تلويزيوني «آلزايمر» به بررسي تطبيقي يادمان‌هاي جنگ در جهان مي‌پردازد و کوشش‌ها براي نگه داشتن ارزش‌هاي ملي و حماسي در حافظه جمعي يک جامعه از طريق معماري را به تصوير مي‌کشد. اين مجموعه 6 قسمتي به کارگرداني نويد سالاري و تهيه‌کنندگي اسماعيل ارجمندي از شبکه سه پخش مي‌شود.
شبکه چهار سيما
«به خدا تعظيم مي‌کنم»، تله تئاتر‌هاي «زمستان 66» و سينمايي‌هاي «خداحافظي طولاني» و «با ديگران» عنوان مجموعه‌هاي نمايشي است که شبکه چهار به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس به روي آنتن مي‌برد.
«به خدا تعظيم مي‌کنم» به عنوان برنامه ترکيبي به کار گرداني رضا عاطفي است که هر روز ساعت 17:30 به بيان مسايل و رخداد‌هاي جنگ و دفاع مقدس مي‌پردازد.
تله تئاتر تلويزيوني «زمستان 66» به نويسندگي و کارگرداني محمد يعقوبي و تهيه‌کنندگي رضا حامدي‌خواه درباره خانواده‌اي است که به خانه جديد اجاره‌اي خود وارد شده‌اند و اين روز مصادف است با اولين روز موشک باران تهران درسال 66 و تمام داستان اين روز از زاويه ديد زني ديده مي‌شود که سرگرم مطالعه نمايش نامه‌اي از همسرش است. در اين نمايش تلويزيوني آهو خردمند، آيدا کيخائي، آشا محرابي، امير دلاوري، سعيد چنگيزيان، پگاه طبسي نژاد، محمد يعقوبي و محسن صادقي ايفاي نقش کرده اند. اين تله تئاتر پنج شنبه 30 شهريور ماه ساعت 23 روي آنتن مي‌رود.
سينمايي «خداحافظي طولاني» پنج شنبه 6 مهرماه ساعت 21 و «با ديگران» در قالب برنامه «گيشه» جمعه 7 مهرماه ساعت 21 از اين شبکه پخش خواهد شد.
شبکه پنج سيما
با شروع هفته دفاع مقدس برنامه «دست خط» در حدود 10 قسمت با حضور فرماندهان ارشد دفاع مقدس پخش مي‌شود. در اين برنامه خاطرات شنيدني سرداران بزرگ دفاع مقدس از زمان جنگ بيان مي‌شود.
برنامه «دست خط» به تهيه کنندگي، سردبيري و اجراي محمد حسين رنجبران از پنجشنبه 30 شهريور ماه، هر شب ساعت 21:30 از شبکه پنج سيما پخش مي‌شود.
برنامه «پنجاه‌وهفت» با سردبيري و اجراي نادر طالب‌زاده و تهيه‌کنندگي رضا جوهرچي براي مناسبت‌ها و مضامين ويژه انقلاب اسلامي، تاريخ معاصر، ملي و جهان اسلام با همکاري شبکه پنج سيما است که در اين ايام پخش مي‌شود.
شبکه آموزش
برنامه «روياي خاک» به تهيه کنندگي سعيد بشيري هنر و ادبيات دفاع مقدس را در قالب داستانک، گفت و گو با راويان، خوانش کتاب‌هاي دفاع مقدس، نماهنگ و گزارش با حضور هنرمندان و صاحب نظران فعال اين عرصه، بازگو مي‌کند.
از ديگر برنامه‌هاي اين هفته، برنامه «روبروي ماه» به تهيه کنندگي داوود آجرلو است که خاطرات دفاع مقدس را به صورت چاپ شده، روايت مي‌کند. از جمله کتاب‌هايي که در اين برنامه خوانده مي‌شود مي‌توان از دختر شينا، دليل، عباس دست طلا و... نام برد.
عنوان اين برنامه کنايه از قرار گرفتن در برابر تجربه‌هاي روشنگر دفاع مقدس است. نتايج و تاثيرات اين برنامه نيز آشنايي با خاطرات دفاع مقدس که توسط اهالي فن در قالب ادبيات به صورت کتاب ارائه شده است به اين ترتيب علاوه بر موضوع اصلي ترويج کتاب خواني و درست خواني و پاسداشت زبان فارسي هم خواهد بود.
برنامه «صبحي ديگر» نيز با دعوت از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس، هنرمنداني که در اين عرصه فعاليت مي‌کنند، نويسندگان کتاب‌ها و رمان‌هاي دفاع مقدس و همچنين پخش آيتم‌هاي مناسبتي با محوريت مادران شهدا و جانبازان، به هفته دفاع مقدس مي‌پردازد.
برنامه «دکتر سلام» در هفته دفاع مقدس با دعوت از پزشکاني که در سال‌هاي جنگ تحميلي در جبهه حضور داشته اند و همچنين روساي دانشگاه‌هاي تهران و مراکز، در رابطه با پيشرفت‌ها و تحولات از زمان انقلاب تا کنون مي‌پردازد.
همچنين برنامه «هميشه خونه» وله و ميان برنامه‌هاي اختصاصي از خانواده‌هاي نخبه فرزندان شهيد، ايثارگر، سردان سپاه، اساتيد، رزمنده و نويسندگان کتاب‌هاي تقريظي و دفاع مقدس را به اين هفته اختصاص داده است.
برنامه «مشاور» نيز با حضور کارشناسان اين حوزه در خصوص حمايت از جانبازان اعصاب و روان راهکار‌هايي را ارائه مي‌دهد. از جمله برنامه تاميني اين شبکه در هفته دفاع مقدس نيز مي‌توان از «نبرد ماندگار»، «يادمان شهدا»، مستند «دفاع مقدس»، «زندگي نامه شهدا»، مستند «روايت عکس ها» و «عمليات جنگي» را نام برد.
شبکه قرآن و معارف سيما
«فرمانده روح الله» در 10 برنامه 10 دقيقه‌اي با موضوع تاريخ جنگ هشت سال دفاع مقدس، هر روز ساعت 14 روي آنتن مي‌رود. برنامه «طليعه» که کاري از گروه علوم قرآني است هر روز ساعت 10:45 دقيقه روي آنتن مي‌رود. اين برنامه ترکيبي که به صورت زنده پخش مي‌شود با حضور کارشناسان به يادآوري هشت سال دفاع مقدس مي‌پردازد.
شبکه مستند سيما
«داستان يک شهر» ساخته مسعود کمايي مستندي درباره آزادسازي شهر مهران است که پنجشنبه 30 شهريور ساعت 22:30 از اين شبکه پخش مي‌شود. شبکه مستند سيما جمعه 31 شهريور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مستندي «خاطرات ما» به تهيه‌کنندگي و کارگرداني اصغر بختياري را روي آنتن مي‌برد، اين مستند راوي خاطراتي از غواصان باقي‌مانده از عمليات کربلاي 4 است و از ساعت 19:30 پخش خواهد شد.
مستند «عشق به سبک ديکتاتور» به کارگرداني ياسمن شريفي منش روايتي از شخصيت فردي و خانوادگي صدام حسين از زبان معشوقه اوست. اين مستند به مناسبت هفته دفاع مقدس و براي اولين بار در برنامه به‌اضافه مستند بررسي و رونمايي خواهد شد.
مستند «رزم آهنگ» به تهيه‌کنندگي حسين سبطي از ديگر ويژه برنامه‌هاي هفته دفاع شبکه مستند است که دوشنبه 3 مهر ساعت 20 روي آنتن شبکه مستند مي‌رود و به بازخواني و بررسي ظرفيت‌ساز هنر و موسيقي در ايجاد شور حماسي دوران دفاع مقدس مي‌پردازد.
«آلفارد» به تهيه‌کنندگي هوشنگ ميرزايي هم روايتي از تفحص پيکر دو شهيد خلبان نيروي هوايي ارتش پس از 32 سال است که يکشنبه 2 مهر ساعت 20 از اين شبکه پخش مي‌شود.
اين مستند بلند داستاني روايت متفاوتي از زندگي اولين خلبان شهيد کشور خالد حيدري و هم کابين او شهيد صالحي است که 31 شهريور 59 دو ساعت پس از آغاز رسمي جنگ در پاسخ به تهاجم سراسري دشمن بعثي و بمباران پايگاه‌هاي هوايي کشور داوطلبانه پايگاه هوايي کوت را بمباران کردند و در مسير برگشت به شهادت رسيدند.
«مسافر آب» مستندي درباره زندگي يکي از فرماندهان گردان غواصان ياسين مشهد «محمدرضا کرابي» است که چهارشنبه 5 مهر ساعت 20 از شبکه مستند پخش مي‌شود.
اين فيلم در 45 دقيقه به تاريخچه شکل‌گيري گردان ياسين، نحوه و مکان تمرينات غواصي قبل از عمليات و قصه گردان «ياسين» در عمليات کربلاي چهارمي پردازد.
جابر مطهري‌زاده اين مستند را با اقتباس از کتابي به همين نام به قلم سيد محمد انجوي‌نژاد ساخته است. «بدهکار انقلاب» مستند پرتره‌اي از شهيد حسين همداني است که سه‌شنبه 4 مهر ساعت 20 روي آنتن تلويزيون مي‌رود.
اين مستند به تهيه‌کنندگي محسن فرجي و کارگرداني مرتضي يعقوبي به ابعاد فرهنگي زندگي بابرکت شهيد مدافع حرم سردار سرلشکر پاسدار حاج حسين همداني مي‌پردازد و نگاه جديدي به حمايت‌ها و ابعاد فرهنگي و هنري اين شهيد دارد.
پخش مستند «قرارگاه بي‌قرار» به تهيه‌کنندگي احمد شهرابي و کارگرداني عطاالله سلمانيان نيز از يکشنبه 2 مهر ساعت 17:30 در شبکه مستند آغاز مي‌شود. اين مستند به نقش صداوسيما در جنگ 8 ساله با رژيم بعث مي‌پردازد و بخش‌هاي اعظمي از آن در شهر‌هاي مختلف استان خوزستان و مناطق جنگي فيلمبرداري شده است.
«قرارگاه بي‌قرار» مي‌کوشد در گفت‌وگو با بسياري از سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به موضوعاتي که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، بپردازد. اين مستند در 52 قسمت 30 دقيقه روي آنتن شبکه مستند مي‌رود. ويژه برنامه «راه‌هاي افتخار» که به مهندسي در جنگ مي‌پردازد، نيز در همين ايام پخش مي‌شود.
مستند «سينماي مقدس» هم نگاهي دارد به آثار سينمايي در حوزه دفاع مقدس، اين برنامه جمعه‌ها ساعت 19:30 پخش مي‌شود. مجموعه مستند تلويزيوني 6 قسمتي «آلزايمر» به کارگرداني نويد سالاري و تهيه‌کنندگي اسماعيل ارجمندي به بررسي تطبيقي يادمان‌هاي جنگ در جهان مي‌پردازد و کوشش‌ها براي نگه داشتن ارزش‌هاي ملي و حماسي در حافظه جمعي يک جامعه از طريق معماري را به تصوير مي‌کشد.
شبکه افق
مجموعه مستند «پسران گمبوعه» روايتي از هشت سال جنگ تحميلي از زبان اهالي خوزستان در 6 قسمت 30 دقيقه‌اي که پخش آن از چندي پيش شروع شده، نخستين مستندي است که از شبکه افق به مناسبت هفته دفاع مقدس روي آنتن مي‌رود. زمان پخش اين مستند ساعت 20 هر شب است.
از ديگر مجموعه‌هاي مستند ويژه هفته دفاع مقدس در شبکه افق مي‌توان به «نبرد‌هاي ماندگار» اشاره کرد که در چهار قسمت 30 دقيقه‌اي از يکم تا چهارم مهرماه هر روز ساعت 19:30 پخش خواهد شد. «راه جنگ راه زندگي» مجموعه مستندي ديگري است که در 9 قسمت 45 دقيقه‌اي از يکم تا دهم مهرماه روي آنتن مي‌رود.
در کنار اين مجموعه‌ها، مستند‌هاي تک قسمتي مختلفي هم با محوريت دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحميلي براي پخش در طول اين هفته از شبکه افق در نظر گرفته شده اند. «جام در آفسايد» 30 شهريورماه ساعت 19، سينمايي «دست‌هاي خالي» 31 شهريور ساعت 18:30، «کارت پستالي از آسمان» 1 مهر ساعت 18، «آتش در گلستان» 1 مهر ساعت 21:30، «کاوه روح‌الله» 2 مهر ساعت 20:30، «روضه قاسم» 4 مهر ساعت 18، «پرواز در آرامش» 6 مهر ساعت 19 و «فرزندان حسين (ع)» 6 مهر ساعت 21:30 از جمله اين مستند‌ها هستند.
برنامه ترکيبي «جهان آرا» هم ويژه هفته دفاع مقدس در 6 قسمت از يکم تا ششم مهرماه هر شب ساعت 22 به صورت زنده پخش خواهد شد. از ديگر برنامه‌هاي ترکيبي ويژه اين هفته مي‌توان به سري سوم «نيمه پنهان ماه» اشاره کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «در مرز غبار آلود» به کارگردانی سیاوش کریم پور و تهیه کنندگی نیما پورقدیمی روایتی متفاوت از فعالیت های مرحوم نادر طالب زاده در حین برگزاری کنفرانس افق نو در بیروت است.

این مستند یکشنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما و ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مستند «در مرز غبار آلود» تهیه و تولید شده در سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

کد خبر 6090713 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد