Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@23:14:46 GMT

قداره‌كشی در دفتر یک امام جمعه!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۶۵۴۵

قداره‌كشی در دفتر یک امام جمعه!

بیرانوند نماینده سابق مجلس گفت: در همان ساعتی كه ما در حال مذاكره بودیم توسط اعوان و انصار ایشان كه بعضا اصلا ارتباطی با نماز جمعه نداشتند و عده‌ای هم اهل نماز جمعه بودند، با چاقو و تبر و ابزار قتاله در جلسه در حضور خود ایشان و در مرتبه دوم كه خود ایشان حضور نداشتند، به اتاق محل جلسه ورود كردند و شیشه‌ها را شكستند و چند نفر از دوستان طلبه ما را مجروح كردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ما اقدام به برخورد با آنان نكردیم. گروه سیاست جهان نيوز: روزنامه افکار در گزارشی نوشت: مردم شهرستان بروجرد از شش ماه قبل به علت اقدامات نامتعارف امام جمعه این شهر دست به اعتراض علیه وی زدند. در همین راستا تعدادی از نمایندگان و بزرگان این شهر برای حل و فصل این ماجرا و منتقل كردن انتقادات مردم در جلسه‌ای در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه این شهر جمع شدند. در همین زمینه بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس كه یكی از افراد معترض به امام جمعه این شهر بوده به خبرنگار افكار گفت: بعد از ماه‌ها پیگیری حدودا دو هفته پیش از طریق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به امام جمعه شهرستان بروجرد و امام جمعه شهرستان خمین ابلاغ می‌شود كه یك جا‌به‌جایی صورت خواهد گرفت. متعاقب آن حدودا چهل الی پنجاه نفر از شهرستان بروجرد كه از نزدیكان آقای ترابی امام جمعه بروجرد بودند، پیش آقای تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه رفته و خواستار تغییر این حكم می‌شوند.

مصادره راهپیمایی

اما ظاهرا امام جمعه شهرستان بروجرد و اطرافیان وی كه به گفته شاهدان عینی بعضا اهل نماز جمعه هم نبودند، این اقدام را تاب نیاورده و در راهپیمایی كه در حمایت از مردم میانمار توسط مردم این شهرستان انجام گرفته بود، دست به اقدامات خشونت‌آمیز ‌زده و فضای راهپیمایی را به حاشیه می‌كشانند. بیرانوند در همین زمینه با اشاره به اینكه امام جمعه در این مراسم خطبه خداحافظی خواند و در متن خطبه‌ها گفت كه به شورای سیاستگذاری ابلاغ كرده‌ام كه می‌روم، گفت: همزمان راهپیمایی حمایت از مردم میانمار به نوعی مصادره و حرف‌های ایشان با تیراژ بسیار بالایی میان راهپیمایان توزیع شد و عملا به نوعی شورای سیاستگذاری را به خطا انداختند و در تصمیم آن‌ها تأثیر گذاشتند.

بعد از این اقدام توسط امام جمعه و تیم وابسته به آن، روز عیدغدیر، در شهر شایعه پخش شده است كه حكم امام جمعه تغییر كرده است. در همین زمینه بیرانوند گفت: به همین علت قرار شد ما و تعدادی از دوستان ایشان را ببینیم و انتقادات را مطرح كنیم. به خاطر همین در یك جمعیت حدود هفت نفره با یك هماهنگی قبلی به آن جا رفتیم.


جلسه‌ای برای دعوا

این نماینده سابق مجلس همچنین در خصوص جزییات اتفاق‌های این جلسه اضافه كرد: در همان ساعتی كه ما در حال مذاكره بودیم توسط اعوان و انصار ایشان كه بعضا اصلا ارتباطی با نماز جمعه نداشتند و عده‌ای هم اهل نماز جمعه بودند، با چاقو و تبر و ابزار قتاله در جلسه در حضور خود ایشان و در مرتبه دوم كه خود ایشان حضور نداشتند، به اتاق محل جلسه ورود كردند و شیشه‌ها را شكستند و چند نفر از دوستان طلبه ما را مجروح كردند. البته ما اقدام به برخورد با آنان نكردیم.

وی ادامه داد: در نهایت با ورود نیروی انتظامی مهاجمین از اتاق محل جلسه خارج شدند اما در محوطه حضور داشتند و شعار می‌دادند. نكته جالب توجه اینجا است كه این اتفاق در سی و چهار سال انقلاب تقریباً بی‌سابقه است. در این بین مسئولان امر باید پاسخگو باشند كه چرا وقتی كه نیروهای انقلابی و جمعی از ایثارگران شهرستانی در مورد موضوع مهمی مانند امام جمعه از شورای سیاست‌گذاری مطالبه‌گری می‌كنند، باید این بلا سر آنان بیاید؟

امام جمعه‌ای كه در عین عزل خطبه می‌خواند

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به سوال افكار مبنی بر اینكه علی‌رغم مصوبه شورای تامین در جهت خطبه نخواندن چرا وی خطبه می‌خواند گفت: تصمیم گرفته شده بود ایشان امام جمعه نباشند، همچنان خطبه‌های نماز جمعه را می‌خوانند. اتفاقا دو روز بعد از این اتفاق ایشان دوباره با توجه به آن لشكر كشی كه قبل از آن كرده بود، در خیابان اقدام به قدرت نمایی كردند و شعار حسین حسین شعار ماست ترابی افتخار ماست را در سطح شهرستان سر دادند.

بدعتی به نام اردوكشی خیابانی

بیرانوند در ادامه ضمن ابراز نگرانی از این اردوكشی‌های خیابانی خاطرنشان كرد: نگرانی ما از این است كه تصمیم شورای سیاست‌گذاری با اردو‌كشی خیابانی تغییر كند و این مسئله جدیدی است كه سابقه ندارد. در واقع می‌شود اینطور گفت كه این موضوع بدعتی است كه با استفاده از اردوكشی خیابانی، آن هم كسانی كه اهل نماز جمعه نیستند، قانون نقض شده و دستگاه‌های منتسب به ولایت بخواهد تصمیمشان عوض شود. این بدعتی است كه باید به آن رسیدگی شود. وی همچنین با تاكید بر اینكه كمیته‌ای حقیقت‌یاب به شهرستان بروجرد برود و به این موضوع رسیدگی كند، بیان‌كرد: یك كمیته حقیقت‌یاب باید به شهرستان بیاید و قضیه را رسیدگی كند.

اینكه امام جمعه‌ای بیاید و برود وظیفه شورای سیاستگذاری است، اما اینكه امام‌جمعه بخواهد جایگاه نمازجمعه را تضعیف و اردوكشی خیابانی كند این موضوع جدیدی است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در حکمی حجت‌الاسلام «محمد بارانی» را به عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.
متن حکم نماینده ولی فقیه در استان به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ محمد بارانی (دامت توفیقاته)
سلام علیکم
ضمن تقدیر از تلاش‌های صادقانه و خدمات خالصانه جنابعالی در دوره مسئولیت امامت جمعه شهرستان مهدیشهر، شما را که به زینت تقوا و معنویت، علم و معرفت و نیز مردمداری آراسته هستید به عنوان امام جمعه موقت شهرستان سمنان منصوب می‌کنم.
رجاء واثق دارم حضور جنابعالی در این مسئولیت نیز منشأ خدمات و برکات فراوانی برای مؤمنین و بویژه جوانان و فرهیختگان خواهد بود.
امید است در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق و سربلند باشید.

مرتضی مطیعی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان

 

دیگر خبرها

  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره جهانی قشم
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • برگزاری جلسه ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان اصفهان با شهروندان
  • عملیات قاطع ایران کاخ مستکبران را به لرزه در آورد + تصاویر
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • اعطای اعتبار نامه منتخب مردم در مجلس دوازدهم شورای اسلامی