Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@10:59:35 GMT

کاهش دو میلیارد متر مکعبی ذخایر آب پشت سدها

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۷۱۸۳

کاهش دو میلیارد متر مکعبی ذخایر آب پشت سدها

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به میزان بارندگی در سال ۹۶ اظهار داشت: متاسفانه امسال در بخش بارندگی شاهد کاهش ۵ درصدی نزولات آسمانی به نسبت سال گذشته بوده‌ایم که از نظر بارندگی زیر نرمال محسوب می‌شود.

وی افزود: وضعیت ذخیره آب پشت سدها ۲۶ میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال گذشته دو میلیارد متر مکعب کاهش داشته و در مجموع تابستان امسال یکی از فصول پرکار به لحاظ تحت فشار بودن زیر ساخت‌های وزارت نیرو جهت تامین برق و آب در سال‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به رکوردهایی در بخش مصرف آب و برق در کشور به ثبت رسید خاطرنشان کرد: برای نخستین بار حدود ۹۸ درصد از ظرفیت نیروگاهی ما در تابستان امسال برای تامین برق مصرفی در وضعیت آماده به کار قرار گرفت که یک رکورد محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه مردم خوب ما در زمان پیک مصرف آب برق در تابستان امسال همکاری خوبی با ما داشتند، تصریح کرد: اگر همکاری مردم عزیزمان نبود مجموعه مصارفی که به واسطه دستگاه‌های خنک کننده جدید وارد چرخه مصرف برق شده بود می‌توانست باعث بروز مشکلات جدی برای ما کند.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت بارندگی در سال جدید آبی چگونه خواهد بود، گفت: ما به دلیل اینکه اطلاعات دقیقی از وضعیت بارندگی در سال آبی جدید نداشتیم با مراجعه به اطلاعات سازمان هواشناسی دریافتیم که براساس پیش بینی‌ها پاییز پر بارانی را نداریم و میزان بارش‌های پاییز امسال حدود ۱۰ درصد به نسبت سال آبی گذشته با کاهش همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پایان عملیات اجرایی فاز نخست پروژه آبرسانی به شهر جوان‌رود و بهره‌برداری از چاه شماره‌ یک و اضافه شدن ۳۵ لیتر آب در ثانیه به منابع تأمین آب این شهر خبر داد و گفت: در تابستان سال جاری تنش آبی چندین ساله شهر جوان‌رود مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ شنبه اول اردیبهشت _در جریان بازدید از پایان عملیات اجرایی فاز نخست شامل لوله‌گذاری از چاه شماره یک به ایستگاه پمپاژ صادق آباد و تجهیز و برق رسانی این چاه، به تشریح مشخصات فنی آن پرداخت و اظهار کرد: در این پروژه بیش از ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال از چاه شماره یک به ایستگاه پمپاژ صادق‌آباد اجرا شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده در نظر است فاز دوم این پروژه مشتمل بر تجهیز، برق‌رسانی و بهره‌برداری از چاه شماره دو، اجرای قریب به یک کیلومتر خط انتقال و سایر متعلقات پروژه نیز تا پایان اردیبهشت ماه به منظور آبرسانی به مجتمع ۷ روستایی سلکان و همچنین تقویت آب شهر جوان‌رود به ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع با بهره‌برداری از کل این پروژه، روند آبرسانی به مشترکین شهر جوان‌رود بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

داودی در پایان افزود: طی یک اقدام جهادی، تکمیل این طرح بسیار مهم و اثربخش با کمک و حمایت دستگاه نظارتی، مجموعه استانداری، فرمانداران جوان‌رود و روانسر خصوصاً در رفع معارضین محلی، به صورت شبانه روزی طی ۶ ماه صورت پذیرفته و در تابستان سال جاری تنش آبی چندین ساله شهر جوان‌رود مرتفع خواهد شد.

کد خبر 746445

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود
  • ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری مطلوب است