Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@22:14:26 GMT

شاخص‌های حمل بار در راه آهن شرق افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۸۰۳۲

شاخص‌های حمل بار در راه آهن شرق افزایش یافت

تین‌نیوز |

مدیرکل راه آهن شرق از رشد چشمگیر شاخص‌های حمل بار در این اداره کل طی سال جاری خبر داد و گفت: در شاخص تناژ بارگیری با ۲ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۴۹ تن بار شامل سنگ آهن، سیمان و زغالسنگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۷/۳۴ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شرق، حسن ماسوری صبح امروز در نشست مدیران اداره کل راه‌آهن شرق کشور اظهار داشت:با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل شاهد افزایش چشمگیر شاخص‌های حمل بار نظیر تناژ بارگیری، تخلیه و تن کیلومتر بار حمل شده از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایر نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شاخص تناژ بارگیری از ابتدای امسال با 2 میلیون و 581 هزار و 749 تن بار شامل سنگ آهن، سیمان و زغالسنگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 7/34درصدی برخوردار بوده و جایگاه سومی در بین مناطق 19 گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به این اداره کل تعلق گرفت.

مدیرکل راه آهن شرق با برشمردن افزایش دیگر شاخص‌های حمل بار در این اداره کل ادامه داد: در6 ماهه ابتدای امسال با 698 هزار و 484 تن تخلیه بار رشد 2/268 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کردیم و در شاخص تن کیلومتر بار حمل شده نیز با 1 میلیارد و 933 میلیون و 325هزار و 26 تن کیلومتر شاهد افزایش 8/15درصدی نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

ماسوری حمل بارهای حجیم، حمل و نقل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک و سوانح جاده‌ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و خاطرنشان کرد: راه آهن شرق کشور ( خط آهن بافق – طبس – مشهد) به عنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور است که جابجایی 9 میلیون تن بار بر اساس برنامه پیش‌بینی حمل بار در سال96 برای این اداره کل در نظر گرفته شده است که با ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه و توسعه زیرساخت‌ها و شناسایی و رفع گلوگاه‌های ریلی تحقق این مهم دور از دسترس نیست چرا که براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید حمل بار از جاده‌ها به ریل منتقل شود.

وی افزود: اداره کل راه‌آهن شرق با یک هزار کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علیرغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملکردی از نواحی با سابقه راه آهن سبقت بگیرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فارس و فولاد سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، فاذر  و شستا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲ هزار و ۴۵۸ واحدی روی پله ۷۲۶ هزار  واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین خودرو و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
افران، فیروزا  و یاقوت  بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، شستا  و فاذر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۷۴، اراد ۱۵۳۴، اراد ۱۵۴۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها اراد ۱۲۷۴،   نیلی ۲ و اراد ۱۵۳۴  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • تحقق ۱۲۰ درصدی شاخص اختصاصی تدوین استانداردهای ملی در کردستان
  • رشد شاخص S&P در سال ۲۰۲۳
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل بورس