Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بارها به والدين بازيکنان خردسال، نوجوان و حتي جوان توصيه شده مراقب باشند فرزاندانشان در کدام مدرسه فوتبال ثبت نام مي کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، بارها درباره سودجويي هاي برخي مدارس فوتبال و کانون هاي فوتبال پايه هشدار داده شده است، هشدارهايي که در موارد بسيار زيادي ناديده گرفته مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


والدين با اين برنامه که فرزندشان در آينده تبديل به بازيکني اسم و رسم دار و پردرآمد خواهد شد آنها را به مدارس مختلف فوتبالي مي برند. برخي از والدين که براي پيشرفت فرزندانشان بسيار عجله دارند حتي حاضرند پول هايي کلان را به مربيان و دلالان حاضر در برخي مدارس فوتبال بدهند اما آنهايي که آگاه تر هستند چنين کاري نمي کنند.
در حالي که در سال هاي اخير راه اندازي مدارس فوتبال رشدي قارچ گونه در ايران و به خصوص تهران داشته است اکنون به نظر مي رسد نقش برخي از چهره هاي مطرح فوتبالي و البته فرزندانشان هم در اين سودجويي ها کلان به نظر مي رسد.
در سال هاي اخير با وجود هشدارهاي بازدارنده در رابطه با برخي از مدارس غير قانوني فوتبال باز هم اتفاقاتي در اين ميان مي افتد که حتي به آن اشاره هم نمي توان داشت. در اين ميان بحث فوتبال پايه خود مبحث جداگانه اي است که مشکلات زيادي دارد. اما مشکلات اين مدارس فوتبال را چگونه مي توان دسته بندي کرد؟
خانواده ها و بچه هاي شهرستان را فريب مي دهند
سعيد جمشيديان از مربيان فوتبال پايه در اين رابطه به جام جم آنلاين گفت: «تخلفات در فوتبال پايه را مي توان به چند بخش تقسيم کرد. مقداري از تخلفات که قابل بازگو کردن نيست و به وسيله نهادهاي مختلف و مربوط به فوتبال پايه از مدارس فوتبال گرفته تا رده هاي بالاتر به خانواده ها اعلام مي شود‌ و بايد خانواده ها در انتخاب مدارس و تيم هاي فوتبال تحقيق و دقت کنند.»
وي افزود: «تخلف هاي ديگر در زمينه مسائل مالي است که متاسفانه پس از آنکه معافيت از ماليات براي شرکت هايي که در ورزش هزينه مي کردند برداشته شد، ديگر شرکت هاي خصوصي هم تمايلي براي هزينه در فوتبال پايه را نداشتند به دليل اينکه فوتبال پايه به اندازه کافي در چشم رسانه ها نيست و هزينه انجام شده سود آور تلقي نمي شود و به همين دليل شرکت هاي خصوصي به سمت تيم داري نمي آيند. همين مي شود که عده اي اقدام به خريدن تيم مي کنند و با دريافت شهريه از بازيکنان تيمداري مي کنند. »
اين مربي فوتبال پايه عنوان کرد: «حالا در اين ميان عده اي هستند که خانواده ها و بچه هاي شهرستان را فريب مي دهند. از آنها پول مي گيرند و حتي کارت بازي هم براي آنها صادر نمي کنند که از اين نمونه ها در کميته اخلاق زياد است.با اين حال بعنوان يکي از اعضاي خانواده فوتبال به هيچ وجه سطحي موضوع را نگاه نمي کنم و به نظرم اصل تخلف در فوتبال پايه عدم سازماندهي است. »
جمشيديان خاطرنشان کرد: «با توجه به آنکه همه مي دانند در فوتبال تهران در همه رده ها از تعدادي از بازيکنان شهريه دريافت مي شود چرا تيم هاي خصوصي را سازماندهي نمي کنند و حتي تعداد و مقدار شهريه بازيکنان را مشخص نمي کنند؟»
پرده اي که مي افتد
حسن فرهمند پدر 45 ساله اي است که پسر 12 ساله اش اميرحسين را در مدرسه فوتبال (...) نام نويسي کرده است. پسر استعداد خوبي در فوتبال دارد. هم خودش روياي تبديل شدن به يک بازيکن بزرگ را دارد و هم پدرش. مربي اين مدرسه فوتبال که (.....) نام دارد به پدر پيشنهاد مي کند براي پيشرفت فوتبال پسرش کمي تلاش کند. منظور او از «تلاش» شل کردن سر کيسه است. پدر اميرحسين 12 ميليون تومان به اين دلال مربي نما ميپردازد. اميرحسين مدتي به يکي از باشگاه هاي مطرح مي رود و با تيم نونهالان اين مجموعه تمرين مي کند. سه ماه مي گذرد و اميرحسين بدون دليل فني از باشگاه کنار گذاشته مي شود. پدر اين پسر اعتراض مي کند و متوجه مي شود به بهانه ضعف فني بازيکناني را که از والدينشان پول گرفته شده کنار مي گذارند. در واقع اين کار يک دام است. دلال حاضر در مدارس فوتبال با هماهنگي يک باشگاه پول از والدين مي گيرد، بازيکنان را به باشگاه (....) مي برد و پس از دو ماه به بهانه ضعف فني بازيکن را کنار مي گذارند. فرهمند به جام جم آنلاين گفت: «اسم پسرم را بنويسيد، اسم خودم را هم بنويسيد. اينها به ما خيانت کردند. چه کيسه گشادي براي پول مردم دوخته اند. چرا کسي جلوي اينها را نمي گيرد؟»
اما چرا والدين به فدراسيون فوتبال و ساير نهادها مراجعه نمي کنند؟ فرهمند در اينباره گفت: «کار ما قانوني نبوده که حالا برويم فدراسيون فوتبال شکايت کنيم. از همان ابتدا پول دادن من اشتباه بود. آن موقع هم به خودم گفتم اينکار درست نيست اما براي موفقيت پسرم حاضر بودم هر کاري کنم. اميرحسين الان مچ پاي راستش هم مشکل پيدا کرده و مدام درد ميکند. نه تمرينات اصولي بوده و نه مربيان کار بلد. البته من دست از سر آن دلال برنمي دارم. به پايش بيفتد مي روم يک صبح تا شب جلوي آن مدرسه فوتبال مي ايستم و به تمام کساني که مي خواهند فرزندانشان را آنجا ثبت نام کنم هشدار مي دهم.»
داستان حسن فرهمند و پسر 12 ساله اش در فوتبال ايران بسيار تکراري است. گرفتن پول از والدين کودکان و پس از آن ديگر هيچ. اما کلاهبرداري مالي بخشي از ماجراست. بخش تکان دهنده تر آن چيزي است که همه مي گويند «قابل ذکر نيست»، «حتي نمي توان به زبان آورد» و جملاتي از اين دست. درباره واقعيت هاي تکان دهنده و البته تکراري تر مدارس فوتبال و بخش فوتبال پايه افشاگري هاي جديدي در راه است.
آقازاده دست برنمي دارد
قبلا هم درباره اين آقازاده خبر داده بوديم، کسي که با استفاده از نام پدرش اکنون خوب کاسبي مي کند. او پسر يکي از فوتباليست هاي مطرح و سابق است. پسر براي خودش مدرسه فوتبال زده و در بيلبورد تبليغات مدرسه فوتبالش هم جمله «اعزام به آکادمي رئال مادريد و بارسلونا» (!) به چشم مي خورد. همين يک جمله کاملا واضح است که چه دروغ بزرگي را مي توان براي فريب کودکان و نوجوانان به کار برد.
مدارس فوتبال در ايران خيلي وقت است که به محلي براي کاسبي تبديل شده است با اين حال حساب برخي از مدارس فوتبال اصولي و حرفه اي جداست.
مدارس فوتبال هنوز سازماندهي نشده اند. اگر چنين بود فسادها خيلي وقت پيش تمام شده بودند....

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است