Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@23:11:03 GMT

رفتار شناسی ترامپ در مسئله برجام

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۸۴۲۶

کارشناسان معتقدند ترامپ با این رفتارها نشان داد که امریکا در برابر برجام شکست خورده است و فقط قصد گرفتن امتیازات بیشتر است. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از شبکه خبر، حمید رضا مقدم فر کارشناس مسائل سیاسی گفت: جامعه جهانی امروزه نسبت به این اتفاقات واقع بین است. اتفاق خوبی که امروز رخ داد این بود که رئیس جمهور ما خیلی خوب پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر من نه تنها ایران هراسی ترامپ تاثیری نداشت بلکه موجب بی آبرویی برای امریکا شد. اروپا و دنیا ترامپ را قضاوت کرد. وی سعی داشت عملیات روانی در بین مردم ایران داشته باشد. ادبیاتی که درباره کره شمالی به کار برد اصلا درست نبود. در ایران دموکراسی را شانه رفت که اصلا جواب نداد. محبوبیت ترامپ بین مردم امریکا زیر 36 درصد رسیده است که در تاریخ 50 ساله امریکا بی سابقه است. دنیا نمی پذیرد که امریکا به این راحتی برجام را زیر پا بگذارد چون برجام توافق بین هفت کشور است.صادق خرازی کارشناس مسائل سیاسی دیگر مهمان برنامه گفت: امریکا به دنبال استراتژی است که می خواهد از خود یک موجود خشن و از کشورش یک موجود قلدرمآب نشان بدهد که این استراتژی ها در دنیای امروز خریدار ندارد.وی درباره واکنش ها به سخنان ترامپ گفت: خانم کلینتون نیز درباره ترامپ واژه های تند و خشنی بکار برده است. همه کسانی که واکنش نشان دادند سخنان وی را محکوم کردند.وی با ادبیات خشن خود سعی داشت از کشورهایی مثل عربستان و اسرائیل حمایت کند.امریکا خود را بازنده می داند. تا الان بجز یهودی ها و نتانیاهو هیچ کس از سخنان رئیس جمهور امریکا حمایت نکرده است. در انتخابات ریاست حمهوری نیز با همین ادبیات و رفتار خشن رفتار کرد.وی افزود: تا به الان نزدیک به 26 سخنران در کجمع عمومی سازمان ملل داشته ایم که بجز آقای نتانیاهو هیچکس حمایتی از سخنان ترامپ نداشته است. در سخنان وی واژه ای دیده نمی شود که امنیت جامعه جهانی را تامین کند. سخنان ایشان دارای ارعاب جهانی است. ایالت متحده امریکا هم به لحاظ اقتصادی هم به لحاظ محبوبیت در جامعه جهانی با مشکل مواجه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود

محمدعلی عزت زاده دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به برگزاری این رویداد توسط انجمن ایران شناسی اشاره کرد و گفت: این انجمن نخستین انجمن علمی در این حوزه است که در سال ۱۳۲۴ توسط دکتر پورداود تأسیس شد. بعد از یک وقفه دوباره این انجمن از از سال ۱۳۹۶ و با همت دکتر محمود جعفری دهقی فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی مهم‌ترین کاری است که انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌کنند و در این خصوص انجمن علمی ایران شناسی هم بر آن شد تا با توجه به شعبه‌هایی که در سراسر ایران دارد این رویداد را به صورت متمرکز در تهران آغاز کند.

به گفته دبیر اجرایی کنگره ملی ایران شناسی؛ ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محور‌های این کنگره خواهد بود که در این خصوص سخنرانان به ایراد سخن می‌پردازند.
عزت زاده در خصوص روند برگزاری کنگره افزود: در روز برگزاری که در تاریخ پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود در مجموع ۴۱ سخنرانی تعریف شده است که ۳۳ سخنرانی آن در ۷ نشست تخصصی تعریف شده است و ۴ سخنرانی درمراسم افتتاح و ۴ سخنرانی هم در مراسم پایانی آن برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ چکیده به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: از مجموع این تعداد آثار رسیده، ۸۱ چکیده توسط داوران پذیرفته شد که تعدادی از آن‌ها برای سخنرانی، تعدادی برای چاپ و تعدادی هم جهت انتشار در پوستر انتخاب شدند.

وی در خصوص برگزاری این رویداد در سال‌های آتی افزود: از آن جایی که ایران شناسی، مهمترین علمی است که ایران امروز به آن نیاز دارد و باید برای احیای هویت ملی گمشده خود نهایت تلاش را کنیم. در این مسیر آموزش و پژوهش حرف اول را می‌زند و انجمن ایران شناسی در نظر دارد تا در سال اینده این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کند و حتی فرصتی را فراهم کنیم تا در شهر‌های مختلف آن را برگزار کنیم.

گفتنی است؛ نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق