Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – در آستانه رسيدن ضرب الاجل تائيد پايبندي ايران به برجام از سوي دولت ترامپ، 7 سناتور دمکرات آمريکايي با بيان اينکه کاخ سفيد تاکنون هيچ اطلاعاتي دراثبات اين ادعاي خود ارائه نکرده، خواستار ارائه گزارش دولت در اين خصوص شدند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، در حالي که ضرب الاجل تاييد پايبندي ايران به برجام توسط دولت دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در حال نزديک شدن است، 7 سناتور دمکرات از کاخ سفيد خواستند اطلاعاتي که براساس آنها مدعي عدم پايبندي ايران است را در اختيار سنا قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در صورتي که دولت ترامپ در 15 اکتبر (23 مهرماه) پايبندي ايران به توافق هسته اي را تاييد نکند، تصميم گيري درخصوص آينده اين توافق به عهده کنگره خواهد بود.
اين سناتورها در نامه اي به وزيران امور خارجه، دفاع، خزانه داري و انرژي و همچنين مدير اطلاعات ملي آمريکا تاکيد کردند که دولت تاکنون چنين اطلاعاتي را تامين نکرده است.
اين در حالي است که ترامپ بارها مدعي نقض توافق هسته اي از سوي ايران شده و تهديد کرده که در ضرب الاجل آينده پايبندي تهران را تائيد نخواهد کرد.
وي روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تصميمش را در اين باره گرفته اما بيان جزئيات آن را به آينده موکول کرد.
در نامه سناتورها آمده است: (قانون بازبيني سال 2015) دولت را ملزم مي کند که درصورت دستيبابي به اطلاعاتي مبني بر نقض قابل ملاحظه يا عدم پايبندي ايران به برجام، طي 10 روز کاري آن ها در اختيار کنگره قرار دهد.
اين نامه افزود: `تا امروز، سنا چنين اطلاعاتي را دريافت نکرده و دولت کمترين شواهد را در اختيار سنا گذاشته است.`
7 سناتور دمکرات از کاخ سفيد خواستند که درصورتي که اطلاعاتي مبني بر عدم پايبندي ايران در اختيار دارند تا پيش از 6 اکتبر (14 مهر) طي گزارشي مکتوب در اختيار سنا قرار دهند و يا به صورت علني در کميته هاي اين نهاد قانونگذاري آمريکا شهادت دهند.
اين نامه از سوي سناتورها شرود براون، ماريا کنتوِل، بن کاردين، ريچارد دربين، پاتريک ليهي، جک ريد و مارک وارنر امضا شده است.
شبد**9416**1010
مترجم: عليرضا آقازاده**انتشار:حسن معظميي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

 وی تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

 حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

 وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

 اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شودواکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطینحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بودحماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد

انتهای پیام/
 

 

دیگر خبرها

  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ