Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:30:15 GMT

12 خودرويي که مردم آنها را نمي خرند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۹۲۵۳

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از محمدرضا مرتضايي: با اينکه شرايط فروش خودروسازان مثل سال 2015 خوب نيست اما فروش آنها در سال 2016 بد هم نبوده است اما شرکت هايي که SUV هاي کامپکت يا پيک آپ تراک توليد کرده اند، شرايط متفاوتي را تجربه کرده اند.
با وجود فروش نسبتاً خوب برخي خودروسازان در سال 2016، اما بسياري از خودروسازان نيز در فروش خودروهاي خود در سال 2016 ناکام بوده اند که همه مشکل را نمي توان به شرايط بد بازار نسبت داد و مشکل اصلي را بايد در کيفيت ساخت ماشيني که آنها عرضه کرده اند، جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين بين برخي خودروها هستند که براي مشتريان آمريکايي جذابيتي نداشته اند و مي توان گفت فروش آنها در آمريکا متوقف شده است. در ادامه به معرفي 12 خودروي بدشانس در بازار آمريکا که خريداري ندارند مي پردازيم.
1.کرايسلر 200

اگر واقعاً مي خواهيد بدانيد، عملکرد يک ماشين چگونه است با نگاهي به مدل هاي بعدي آن ماشين به سادگي نقاط ضعف مدل هاي قبلي را متوجه خواهيد شد. مدل هاي پر فروش معمولاً از طراحي هاي زيبا و آخرين فناوري و شايد حتي موتورهاي جديد استفاده مي کنند.
اما مدل هايي که در فروش توفيقي ندارند معمولاً طرح مبهمي براي عرضه مدل هاي جديد ارائه مي دهند و پس از عرضه نيز متوجه مي شويم تفاوت چنداني با مدل قبلي ندارد و در نهايت با شکست در فروش مواجه مي شوند.
مصداق عيني اين سخن در مورد کرايسلر 200 وجود دارد. ماشيني که در بين 16 ماشين بد سال نيز نامش به چشم مي خورد. پس از تلاش براي فروش مناسب در سال قبل، اما مدل 200 کرايسلر با شکست در فروش سال 2016 مواجه شد.
تا ماه نوامبر اين مدل در رده 82 جدول فروش قرار داشت که 65 درصد نسبت به مدت مشابه افت داشته است. با اين حال مسئولين کرايسلر اعلام کرده اند که به توليد مدل هاي جديد 200 در سال 2017 ادامه مي دهند اما به نظر نمي رسد اتفاق خاصي در فروش اين مدل را شاهد باشيم.
2. تويوتا پريوس C

خودروهاي هيبريدي از زماني که با افت قيمت سوخت هاي فسيلي رو به رو شده ايم، وضع چندان خوبي ندارند و خودروي هيبريدي تويوتا پريوس نيز نتوانسته در اين بازار خودي نشان دهد. به جرات مي توان گفت تمامي مدل هاي خط توليد اين ماشين با سقوط فروش شديدي مواجه شده اند و پريوس C بدترين فروش را در بين تمامي مدل هاي پريوس تجربه مي کند.
در ماه نوامبر، تنها 1372 عدد از اين مدل به فروش رفته بود که افت 47 درصدي نسبت هب سال قبل را نشان مي دهد. با وجود گذشت 11 ماه از سال، پريوس C تقريباً 50 درصد از مسيري که سال قبل طي کرده بود را طي کرده است و اين آمار نا اميد کننده اي براي برند تويوتا محسوب مي شود.
3. BMW سري 6

تمامي سري هاي 3 و 4 شرکت BMW و حتي کراس اوور X5 اين شرکت با افت فروش در سال 2016 مواجه بوده اند. اما وضع سري 6 BMW از همه وخيم تر بود چرا که رده 231 جدول فروش ساليانه در بازار آمريکا را به خود اختصاص داده است.
عملکرد فروش اين خودروي BMW در سال يازده ماهه اول 2016 بسيار وحشتناک بوده است چرا که نسبت به دوره مشابه سال قبل افت 46 درصدي را تجربه مي کند. خريداران ماشين هاي لوکس به کوپه هاي سري 6 (77600 دلاري) يا گرن کوپه ها(79800 دلاري) يا کانورتيبل هاي 85100 دلاري شرکت BMW فقط نگاه مي کنند.
4. فيات 500L

با يک نگاه ساده به فيات 500L و بدون توجه به نظرات کارشناس ها مي توان گفت که اين ماشين با فروش ضعيفي رو به رو خواهد شد. فيات در يازده ماه اول سال 2016، بهتر از مدل اسمارت فورتو فروخته است اما در نهايت تنها موفق به فروش 3016 دستگاه از اين مدل شده است که حاکي از افت 59 درصدي فروش نسبت به مدت مشابه سال 2015 است. به دلايل روشن و شايد هم مبهمي مردم اين ماشين را نمي خرند.
5. کيا K900

کارشناسان در نظرات خود با مدل k900 کيا بسيار مهربان بوده اند اما اين نظرات مهربانانه نيز نتوانستند باعث فروش مناسب اين مدل در بازار آمريکا شوند. شرايط براي کيا K900 بسيار وخيم است چرا که فروش آن از متوسط فروش 75 دستگاه در ماه نيز کمتر بوده است که اين آمار وحشتناک بيانگر افت فروش 65 درصدي نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. در 11 ماه نخست سال 2016 اين ماشين تنها از کاديلاک ELR بهتر فروخته است که البته فاصله کمي نيز با آن داشته است.
6. مرسدس برقي کلاس B

اگر به خريد ماشين هاي مرسدس بنز فکر مي کنيد، بهتر است به خريد ماشيني از کلاس هاي C،E، S فکر کنيد. کلاس B مرسدس در آمريکا خريدار چنداني ندارد. پس از ماه هاي زيادي در سال 2015 که فروش ماهانه بالاي 200 دستگاه را تجربه کرد، اما تنها 37 دستگاه از اين مدل از مرسدس در اوايل سال 2016 به فروش رفته است.
مدل B250e مرسدس در کلاس خودروهاي برقي شارژي رکورد بدي از خود به جاي گذاشت و به نظر مي رسد مرسدس به زودي خط توليد اين کلاس را جمع آوري کند و مدل هاي پيشرفته تري را روانه بازار کند. در مورد اين ماشين مي توان گفت از ماشين هاي تسلا مسافت بيشتري را طي مي کند اما در عين حال ظاهر زيبايي ندارد.
7.نيسان جوک

رتبه حيرت انگيز 149 براي نيسان جوک در جدول فروش ساليانه بازار آمريکا واقعاً تعجب برانگيز است چرا که از زمان رونمايي اين مدل، افرادي که آن را سوار شده اند از راحتي سواري با آن گفته اند. اما متاسفانه در سال 2016، خريداران روي خوشي به خريد اين ماشين نشان ندادند.
فروش تنها 1143 دستگاه از اين ماشين در اگوست 2016 ثبت شده است که 51.6 درصد افت فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان مي دهد. روند فروش اين خودرو نيز حاکي از بهبود شرايط فروش تا اواخر سال را نشان نمي دهد.
8. داج دارت

اگر آمريکايي ها روي يک موضوع توافق داشته باشند؛ آن موضوع به درد نخور بودن مدل دارت شرکت داج است. اين ماشين کامپکت که با ورود کرايسلر 200 نابود شد، احتمالا به پايان دوران توليد خود در سال 2016 نزديک مي شود. در يازده ماه اول سال 2016، شاهد افت 49 درصدي فروش اين مدل نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده ايم. کارشناسان کيفيت سواري با اين ماشين را با هر تريمي مورد انتقاد قرار داده اند و مردم نيز احتمالاً صداي کارشناسان را شنيده اند.
9. لکسوس CT

به عنوان يکي از برندهاي لوکس و پرفروش، لکسوس در سال 2016 مشکلاتي براي غلبه بر BMW در بازار آمريکا تجربه کرد. با فروش 7935 دستگاه از مدل CT 200h مي توان گفت، اين مدل لقب بدترين مدل لکسوس در سال 2016 را به خود اختصاص داده است.
اين آمار فروش افت 40 درصدي را نسبت به مدت مشابه در سال 2015 نشان مي دهد که حاکي از فروش کمتر از ميانگين فروش 600 دستگاه در هر ماه است. با اين وضعيت فروشف به نظر نمي رسد اين ماشين در اين بازار به شدت رقابتي دوام بياورد.
10.لينکلن MKS

ما مي دانيم که مدل MKS لينکلن با ورود مدل جديد کانتيننتال از دور خارج مي شود اما توقع اين افت شديد در فروش آن را نداشتيم. مدل MKS لينکلن سال 2016 را در رتبه 2016 جدول فروش ساليانه بازار آمريکا به پايان برد که حاکي از افت 83 درصدي فروش آن نسبت به دوره مشابه سال 2015 است. از طرف ديگر، فروش مدل جديد کانتينتال در همان ماه اول به اوج خود رسيده است به طوري که پيش بيني مي شود در چهار ماه اول فروش خود به اندازه کل فروش MKS به فروش رود.
11. Smart Electric Drive

وضعيت فروش ماشين هوشمند برقي شرکت Smart Electric Drive وحشتناک است. مسئولين اين شرکت ثبت فروش 37 دستگاه از اين مدل را در يک ماه گزارش کرده اند که افت 73 درصدي را نسبت به سال قبل نشان مي دهد.
در 11 ماهه نخست سال 2016 اين کمپاني تنها موفق به فروش 781 دستگاه از اين مدل شده است که افت 50 درصدي نسبت به مدت مشابه سال 2015 را نشان مي دهد. به نظر نمي رسد اين ماشين براي تردد در خيابان هاي آمريکا مناسب باشد.
12. هوندا CR-Z

اين مدل شايد آخرين شانس کمپاني هوندا براي حضور موفق در بازار آمريکا بود. خودروساز ژاپني تا قبل از شروع سال 2017، به توليد مدل هاي اسپورت هيبريدي خود پايان مي دهد. پس از سالهاي متمادي که شاهد افت فروش در اين مدل بوديم، سرانجام خط توليد اين مدل تعطيل خواهد شد. خودروهايي مثل شورلت اسپارک، فورلکس واگن e-Golf در سال 2016 توانسته اند بهتر از اين مدل عمل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر انگلیس از زمان ورود پپ گواردیولا به منچسترسیتی / عکس
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟