Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- در جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان شمالی هفت میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های استان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این میزان اعتبار به‌منظور تأمین اعتبارات لازم برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ی ارکان، آب‌رسانی به شهرستان‌های اسفراین و شیروان، ایجاد پایگاه تغذیه در ۲۰ آموزشگاه، جلوگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی در این نشست اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های جاده ارکان به لحاظ قرار گرفتن پروژه‌های مهمی همچون بیمارستان ۲۳۰ تخت خوابی تخصصی و فوق تخصصی امام حسن مجتبی (ع) و ورزشگاه ۱۵ هزارنفری بجنورد حائز اهمیت است.

محمدرضا صالحی افزود: بنا به اهمیت موضوع و بیان مشکلات موجود از سوی دستگاه‌های اجرایی جهت تأمین زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و راه در این جاده جمعاً ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

صالحی همچنین از تصویب ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار موردنیاز جهت آب‌رسانی به شهرهای شیروان و اسفراین خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات به‌منظور حل مشکلات کم‌آبی و تنش‌های آبی احتمالی در این مناطق است.

وی گفت: بنا به قول مساعدت وزارت نیرو جهت تأمین اعتبار موردنیاز در حال حاضر ۲۰ درصد این اعتبارات به‌طور موقت از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک با جذب اعتبارات ملی روند رسیدگی به این مسئله تسریع شود.

پیش‌بینی اعتبار برای کمک به تجهیز و تکمیل انجمن MS از دیگر مصوبات این جلسه بود که استاندار خراسان شمالی مطرح کرد و افزود: هدف و برنامه‌ریزی استان بهره‌برداری از مرکز درمان تخصصی بیماران خاص خراسان‌شمالی تا پایان سال است و در این خصوص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی استان در اختیار هیئت‌امنای دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز و تکمیل آن قرار خواهد گرفت.

صالحی بیان کرد: ۹۱۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان تأمین خواهد شد که ۲۱۰ میلیون تومان از این اعتبارات مربوط به ایجاد ۳ واحد دامپزشکی در مناطق شوقان، چمن بید و یکه صعود است.

گفتنی است، در این جلسه تأمین ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت ایجاد پایگاه تغذیه در ۲۰ آموزشگاه در سطح استان و همچنین صدور مجوز احداث فاز اول دانشگاه کوثر جهت دریافت اعتبارات از محل اعتبارات ملی و سفر مقام معظم رهبری به تصویب اعضاء رسید.

صالحی همچنین در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بر ارسال اطلاعات فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به‌صورت مکانی جهت تهیه نقشه جامع سرمایه‌گذاری استان ظرف یک ماه آینده تأکید ویژه‌ای داشت و افزود: راه‌اندازی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) بسترساز تدوین نقشه سرمایه‌گذاری استان است که با تکمیل اطلاعات استان در این سامانه و تهیه نقشه جامع سرمایه‌گذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان احصاء و اطلاعات مربوط به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان به‌طور جامع در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

وی گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی مشکلات استان هر چه سریع‌تر حل و روند توسعه‌ای استان رونق بیشتری باید.

رئیس برنامه‌وبودجه خراسان شمالی در این جلسه از دریافت اعتبارات هیئت دولت به زلزله‌زدگان تا ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: این تسهیلات ۱۰ الی ۱۵ روز آینده دریافت می‌شود.

مجید پورعیسی اظهار کرد: توجه به اشتغال فراگیر و روستایی مورد تأکید دولت است و در این راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن به‌صورت عام و ۱۰ هزار میلیارد تومان آن با کارمزد پایین مختص اشتغال روستائیان و عشایر است ازاین‌رو استان باید جهت جذب این اعتبارات اهتمام لازم را داشته باشد.

پورعیسی بیان کرد: میزان ۱۰۱ میلیارد تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است و هفته گذشته نیز موافقت محمدباقر نوبخت با تخصیص ۹۸ میلیارد تومان اعتبار به جاده بجنورد-گلستان نیز ابلاغ شد و بنابراین میزان اعتبارات استان در سال جاری از ۵۷۰ میلیارد تومان به ۷۷۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مجلس شورای اسلامی در بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان از افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه خبر داد. 

سید محمد پاکمهر در حاشیه آیین محوری نکوداشت شوراهای اسلامی شهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجلس یازدهم برای پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد به عوارض ارزش افزوده اضافه شد و به ۱۰ درصد رسید. 

وی بیان کرد: این افزایش سبب اضافه شدن ۶۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که در سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل افزایش بسزایی دارد. 

وی گفت: پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تخصیص قیر رایگان به آنها و همچنین فروش اوراق اسلامی از اقداماتی محسوب می شود که مجلس برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ویژه در مناطق کم جمعیت اما محروم انجام گرفته است.

پاکمهر بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سالانه می‌توانند تا سقف ۳۲ هزار میلیارد تومان از اوراق استفاده کنند که کمکی ویژه به آن‌ها محسوب می‌شود.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده چهارم الحاقی برنامه هفتم، تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها به عنوان یک تشکل صنفی قید شده است تا آنها بتوانند موضوعات مرتبط با خود به ویژه مطالبات را به صورت خاص پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در ماده پنجم الحاقی نیز حضور عضو شورای عالی استان‌ها در شوراهای عالی معماری، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل، راه و... درج شده هست تا جایگاه واقعی آن‌ها تقویت شود.

برقراری فوق‌العاده خاص با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور برقراری فوق العاده خاص کارکنان وزارت بهداشت با ضریب نیم درصد خبر داد.

پاکمهر گفت: اجرای فوق العاده خاص برای نیروهای وزارت بهداشت از جمله مهمترین مطالبات این قشر بوده که سبب افزایش انگیزه برای کارکنان وزارت بهداشت می‌شود، از این رو مسئله فوق‌العاده خاص کادر درمان با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی همچنین از طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای سلامت و آینده کشور یاد کرد و افزود: ممکن است نتایج این طرح اکنون مشخص و ملموس نباشد اما اثرات آن در آینده و سلامت کشور، موثر است. این طرح به همه بیمارستان‌های دولتی نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است