Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@04:36:10 GMT

کارساز نبودن دیپلماسی لبخند در مقابله با امریکا!

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۹۹۷۷

کارساز نبودن دیپلماسی لبخند در مقابله با امریکا!

مهمترین پیام یاوه گوی های ترامپ در اجلاس سران، این است که نباید دیپلماسی خنده برای سیاسیون دیپلمات کشورمان کارساز بدانیم.

گروه بین الملل: محمد قادرمرزی، در یادداشت پیش رو که پیرامون سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد نگاشته، آورد است: یاوه گوی های ترامپ در اجلاس سران، مهمترین پیامش این است که نباید " دیپلماسی خنده " برای سیاسیون دیپلمات کشورمان کارساز بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بولتن نیوز ، متن این یادداشت که به صورت اختصاصی برای خبرنگار ما ارسال شده، به شرح زیر است:

یاوه گوی های ترامپ در اجلاس سران کشورها در محل سازمان ملل متحد نشانه ای از دشمنی دیرینه امریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد ، این سخنان رئیس جمهور روان پریش مهمترین پیامش این است که نباید " دیپلماسی خنده " برای سیاسیون دیپلمات کشورمان کارساز بدانیم ، این سخنان در حالی در مهمترین جلسه سران ممالک گفته شد ، بدون شک با توجه به اینکه نخست وزیر اسرائیل از این جنس ادبیات هجومی و سردرگم مابانه رئیس جمهور ترامپ بسیار خرسند و راضی بودند. اما سایر سران کشورهای دیگر از این ادبیات خشن و کم سابقه که در قواره یک رئیس جمهور نبود ، متعجانه در بهت و حیرت فرو رفته بودند .


همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت خویش این مهم را به مسئولین سیاسی نظام یادآوری کردند ، که امریکا غیرقابل اعتماد است ، هر چند که ترامپ روز سه شنبه با سخنان سیاسی کوچه و بازاری خویش این نکته را برای دیپلماسی کاران کشورمان شفاف سازی کردند که دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی یک کینه و دشمنی دیرینه بوده و می باشد .


بازی بزرگان سیاست آمریکا با نقض برجام ، که امروزه این توافقنامه مورد تایید سایر کشورهای پنج بعلاوه یک نیز هست ، بهانه ای بیش جهت نشان دادن میزان کینه توزی ابرقدرت پوشالی امریکا با ایران نبوده و نیست ، البته از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره دشمنی آمریکا با نظام اسلامی ایران در بیساری از توطئه های نمود عینی پیدا کرده است .


هرچند ترامپ را باید نوکر حلقه به گوش نتانیاهو نخست وزیر رژیم در حال اضمحلاال اسرائیل دانست ، که در تمامی متینگ های انتخاباتی اش ترامپ سرسپرده گی اش را این رژیم به اثبات رسانده بود . نباید این مسئله را فراموش نمود که بسیاری از سیاسیون امریکا نیز ترامپ را رئیس جمهوری غیرقابل پیش بینی و دارای عدم تعادل روانی که دارای روحیات جنگ طلبانه نیز هست می شناسند ، که در این راستا بارها تلاش کرده اند تا پروسه برکناریش را کلید زنند .


به هرصورت باید امروز رئیس جمهور روحانی در قامت نمایندگی بیش از هشتاد میلیون ایرانی شجاع و دلاور جواب لازم را به سخنان ترامپ بدهد ، به دشمنان ایران این نکته مهم را یادآور شود که ملت ایران هیچگاه تسلیم این یاوه گویها نشده و نخواهند شد ، به دشمنان قسم خورده کشورمان این مهم را گوشزد ننماید که ایران اسلامی به بمب اتم نیازی ندارد زیرا که هر هشتاد میلیون نفر ایرانی در مقابل دشمنان نظام یک بمب اتم خواهند بود ، باید رئیس جمهور روحانی امروز ملاحظات سیاسی را کنار گذاشته و صریحا این نکته را یادآور شوند که برجام یک توافق بین الملی است که اشخاص نمی توانند آن را نقض نمایند و یا در صورت نقض ایران اسلامی پراقتدارتر از گذشته با پشتوانه ملتی شجاع و دلاور به قبل از برجام بازخواهد گشت .


امروزه بر همگان ثابت شده است که در نقاب لبخندهای سیاسی استکبار کینه ای بس چرکین نهفته است ؛ که باید دیپلمات های کارکشته ایران پشت این نقاب سیاه را درک و به این گونه خنده ها اعتنایی نکرده و دلخوش به آینده آن نباشند .

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با مجله تایم بار دیگر با تأکید بر حمایت پروپا قرص خود از رژیم صهیونیستی، لفاظی‌های پیشین خود درباره جمهوری اسلامی را تکرار کرد.

به گزارش فارس، ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا