Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی شرکت بن‌یاخته‌های رویان در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال 46 قرارداد با متقاضیان نگهداری سلول‌های بنیادی خون بندناف در استان منعقد شده است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور رشد 90 درصدی در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در استان امکان گرفتن سلول‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد وجود دارد و این سلول‌ها پس از دریافت، در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان تهران ذخیره‌سازی می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 46 قرارداد با متقاضیان نگهداری سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان منعقد شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود 90 درصدی در این زمینه حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه جفت و بند ناف نوزاد انسان یک زباله بیولوژیک محسوب می‌شود، گفت: سلول‌های بنیادی در بدو تولد در جفت و بند ناف هر فرد به وفور یافت می‌شوند؛ اما در صورت دریافت نکردن این سلول‌ها در زمان تولد، دور ریخته خواهند شد.

روستایی تصریح کرد: مادر باردار در هفته سی و ششم بارداری به دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در بیمارستان هاجر (س) شهرکرد مراجعه می‌کند و پس از آگاهی از موارد منع قرارداد و دریافت مشاوره‌های پزشکی در صورتی که منعی برای بستن قرارداد نباشد، با وی قرارداد بسته می‌شود.

وی ادامه داد: پس از انعقاد قرارداد، وسایل نمونه‌گیری از بند ناف نوزاد به خانواده داده می‌شود تا در زمان زایمان به مامای پژوهشکده رویان که در بیمارستان حاضر خواهد بود، تحویل دهند.

روستایی با بیان اینکه سلول‌های بنیادی دریافت شده برای کسانی که ژنتیک سازگار با این نمونه دارند، قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: بانک سلول‌های بنیادی کشور به بانک جهانی سلول‌های بنیادی وصل است و این احتمال وجود دارد که در صورت یافت نشدن ژنتیک مشابه برای افراد در داخل ایران بتوان آن را از سایر کشورها تهیه کرد.

وی اکثر بیماری‌های خونی صعب‌العلاج مانند سرطان‌های خون، سرطان‌های مغز استخوان، تالاسمی‌های ماژور و فلج مغزی را از بیماری‌هایی برشمرد که در حال حاضر در کشور با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند، این در حالی است که تحقیقات برای درمان بیماری‌های دیگر در حال انجام است.

روستایی با اشاره به اینکه با علم امروز امکان استفاده از نمونه دریافت شده از نوزاد تنها یک مرتبه و برای یک نفر مقدور است، گفت: درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف بسته به نوع بیماری و وزن بیمار متفاوت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس در تابستان گذشته دو بازیکن خود را که شاید می‌توانستند به این تیم در فصل جاری کمک کنند به تیم‌های دیگر قرض داد. در درون دروازه در حالی که احمد گوهری می‌توانست یک ذخیره مناسب برای علیرضا بیرانوند باشد به صورت قرضی راهی آلومینیوم اراک شد و در بازی حساس سرخپوشان مقابل این تیم در جام حذفی نیز یکی از ارکان اصلی پیروزی تیمش بود. این دروازه‌بان در تابستان پیش رو باید به پرسپولیس برگردد چون یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد. درمورد این دروازه‌بان باخبر شدیم که باشگاه آلومینیوم به دنبال جذب دائمی او برای فصل بعد است و در این زمینه قصد دارد مذاکراتی با پرسپولیس داشته باشد. همچنین در شرایطی که سرخپوشان در نیم‌فصل اول با کمبود مهاجم مواجه بودند و در حال حاضر هم ذخیره خوبی برای عیسی‌آل کثیر ندارند مهدی عبدی را به تراکتور قرض دادند. عبدی در تراکتور بد عمل نکرد و تا الان 6 گل برای این تیم در لیگ به ثمر رسانده است. در همین راستا باشگاه تبریزی خواستار انتقال دائمی این بازیکن است. البته عبدی هم یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و این باشگاه هیچ یک از دو بازیکن خود را نمی‌تواند برای یک فصل دیگر به تیمی قرض دهد مگر اینکه با آنها تمدید قرارداد کند.

به نظر می رسد اگر اوسمار همچنان سرمربی پرسپولیس باشد به هیچ یک از دو بازیکن برای فصل آینده نیاز نخواهد داشت.

کد خبر 848660 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • قلم قرمز سرمربی پرسپولیس روی نام ۲ بازیکن
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری