Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش بین المللی محمد بن زکریای رازی ۲۱ و ۲۲ آذر ماه امسال در استان کرمانشاه برگزار می شود، دبیر کمیته شیمی و کیمیاگری همایش بین المللی رازی گفت: در حاشیه این همایش زندگینامه رازی نمایش داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، نسرین رضایی در نشست خبری، اظهار داشت: به کارگردانی آقای دکتر شمس بخشی از زندگینامه رازی نمایش داده می شود که در حاشیه همایش نیز به صورت زنده اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برپایی نمایشگاهی از آثار رازی توسط موزه ایران خبر داد و افزود: همچنین شرکتهای تولید کننده اتانول سیر تحول اتانول را از زمان رازی تاکنون به نمایش خواهند گذاشت.

رضایی از برگزاری مسابقه علمی برای دانشجویان شیمی خبر داد و گفت: کالاهای شرکتهای پتروشیمی، پالایش نفت و شهرکهای صنعتی به صورت یک غرفه عرضه خواهد شد.

وی از نمایش تصویری کتب رازی در قالب اسلاید خبر داد و افزود: با توجه به مواد و مشتقات سنفوزی رازی، کمیته کارآفرینی نیز به طراحی سایت و اجرای پوستر می پردازد.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه کشور ایران دارای میراثهای فرهنگی تاریخ ساز و انسان ساز است گفت: فرهنگ ما می تواند در فرهنگ و تمدن جهانی نقشی اساسی را ایفا کند.

وی برگزاری همایش جهانی رازی را بهانه ای برای گرامیداشت شخصیتهای علمی، اعتقادی و دینی خواند و افزود: چنین مراسماتی گامی بزرگ در جهت تقویت هویت ملی، تاریخی، دینی و انسانی ماست که به همین منظور ستاد انقلاب فرهنگی گامهای بزرگی را از طریق احیا و گرامیداشت میراثهای فرهنگی در قالب کنوانسیونهای مختلف برداشته است.

محسنی نسب افزود: البته لزوما هرآنچه از سوی سازمان ملل و یونسکو تدوین می شود به معنای بی طرفی آنان نیست و نباید نسبت به سیاست های آنان مطیع محض بود.

وی خاطر نشان کرد: البته اگر در مواجهه با سازمانها و کنوانسیونهای جهانی هوشمندانه عمل کنیم می توانیم به فرصتهایی برای بازشناسی هویت و فرهنگ خود دست یابیم.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: ستاد انقلاب اسلامی کمیته ای به نام فرهنگ و تمدن اسلامی دارد که بیشتر کنوانسیونهای یونسکو در آن تقسیم کار شده اند که یکی از آنها احیا، تبلیغ، معرفی و شناساندن چهره های ملی، اعتقادی و فکری تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگ و تمدن ستاد انقلاب فرهنگی به یونسکو پیشنهاد برگزاری مراسم گرامیداشت جهانی روز زکریای رازی را در سال ۲۰۱۷ داده افزود: دانشگاه رازی کرمانشاه در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر ماه امسال عهده دار برگزاری این همایش جهانی است.

محسنی نسب با بیان اینکه این همایش یک کمیته سیاست گذاری عالی متشکل از مسئولین ارشد استانی دارد گفت: همچنین در این راستا کمیته های سه گانه شیمی، طب سنتی، فرهنگ و تاریخ تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نخبگان و بزرگان علمی ایران در این همایش حضور خواهند یافت افزود: حضور مدعوین خارجی منوط به داشتن مقاله ای نو و قوی است چه اینکه سطح مقالات ارائه شده در این همایش علمی-پژوهشی است.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این همایش جنبه شبهه زدایی از شخصیت اعتقادی رازی را نیز دارد گفت: تاکنون از کشورهای پاکستان، فرانسه، کانادا و انگلیس مقاله هایی برای شرکت در همایش دریافت شده است که باید داوری شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شورای سیاست گذاری جلسه ای برگزار نشده افزود: تا امروز هزینه های برگزاری همایش تنها از سوی دانشگاه رازی تامین شده در حالی که برآورد اولیه برگزاری ۴۰۰ میلیون تومان است.

همایش بین المللی محمد بن زکریای رازی طی ۲۱ و ۲۲ آذر ماه امسال در استان کرمانشاه برگزار می شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این‌که دشمن با تمام قوا پا به جنگ تمام‌عیار فرهنگی علیه کشور ما گذاشته است، اظهار کرد: در جنگ فرهنگی علیه تهاجم دشمن، وظیفه ما عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز است که باید در عمل به آن انسجام لازم را داشته باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: هرچند که طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به قله نزدیک شده است، تصریح کرد: اینکه معظم‌له تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور صرفا قله‌های سیاسی یا اقتصادی و... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است که موضوع فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند عمل کردن در چارچوب کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز در ذیل و به متناظر آن شورای فرهنگ عمومی استان بایستی قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه و اتحاد می‌توان از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری نمود و همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در حوزه فرهنگ، کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه درزمینه‌ی عفاف و حجاب حداقل ۳۰ سازمان متولی وجود دارد که وظیفه آن‌ها به‌روشنی در قانون مشخص‌شده است، بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند فعالیتی را بدون فرماندهی واحد ادامه دهند، قطعاً با شکست مواجه می‌شوند لذا اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

صحرایی در ادامه ضمن اشاره‌ به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور، افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... و ستاد هایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228380 برچسب‌ها ایسکانیوز رهبر معظم انقلاب کرمانشاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک