Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود مدارس غیراستاندارد و ناایمن دراستان هرمزگانموجب شده که دانش آموزان در کنار مشق های خود، الفبای ترس را تمرین کنند که در سال جاری 919 فضای آموزشی در این استان ناایمن هستند که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازفرهنگ کده؛وجود مدارس غیراستاندارد و ناایمن دراستان هرمزگانموجب شده است که دانش آموزان در کنار مشق های خود ، الفبای ترس را تمرین کنند و هر چندکلمهمدرسه برای افرادتحصیل کردههمواره آنچه را به یاد می آورند دوران خوش نشستن پشت نیمکت‌های چوبی، گچ‌های رنگی و تخته‌های سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال های گذشته تلاش های زیادی برای جمع آوری مدارس کپری و تخریبی از سویسازمان تجهیز و نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و خصوصا خیرین انجام شده است اما هنوز در شهر و روستاهای استان هرمزگاندانش‌آموزان در فضاهای نامناسبی با شرایط سختی می‌توان نام مدرسه را بر آن نهاد به‌رغم سختی‌ها و مشکلات فراوان به تحصیل علم و دانش مشغولند. تعطیلی بیش از 10 مدرسه در بخش احمدی حاجی آباد

بخش احمدی شهرستان حاجی آباد در شمالی ترین نقطه هرمزگان واقع شده است که یکی از محروم ترین نقاط استان هرمزگان محسوب می شود که عدم توسعه آن، راه ارتباطی است که با برطرف کردن این معضل می توان یکی از مناطق توسعه یافته استان قلمداد کرد.

محرومیت از در و دیواربخش احمدی در شهرستان حاجی آبادمی‌بارد نبود امکانات تفریحی، بهداشتی و مهم تر از همه بیکاری و... که اینمنطقهرا محروم‌ترین نقطه هرمزگان قرار داده است و اما آنچه این روزها بیش از هر کمبودی به چشم می‌آید، سقف‌های لرزان مدارس روستایی این مناطق است که نگرانی دانش آموزان و والدین را دوچندان کرده است.

بخش احمدی دارای 3 هزار و 430 کیلومتر وسعت جغرافیایی دارد که از قدیمی ترین مناطق استان هرمزگان محسوب می شود که مدارس قدیمی نشان دهنده آن است که در این منطقه به علم و دانش اهمیت خاصی داده می شد.

مدارس قدیم بخش احمدی اوایل انقلاب توسط سپاه دانش اداره میشد و بعدها با توسعه مدارس آموزش و پرورش، نمایندگی آموزش و پرورش در آن منطقه دایر شد و در جای جای بخش احمدی مدارس ابتدایی روی کار آمد.

در اواخر دهه 60 با توجه به محرومیت منطقه و پراکندگی روستاها چندین مدرسه شبانه روزی تاسیس شد و در دهه 70 به لحاظ رشد جمعیتی منطقه احمدی که بالغ بر 20 هزار نفر بود بیش از 90 مدرسه در سه مقطع تحصیلی دایر بود.

در اواخر دهه 80 با توجه به نبود اشتغال پایدار و کمبود امکانات مهاجرت در این منطقه رواج شدو باعث افت جمعیت و تعطیلی بیش 10 مدرسه شد ودر این دهه پراکندگی همچنان باقی بود که به درخواست اهالی، برای دانش آموز زیر 10 نفر هم مدرسه دایر شد که در حال حاضر قریب به 70 مدرسه در سه مقطع تحصیلی در بخش احمدی دایر است.

جمعیت دانش آموزشی بخش احمدی شهرستان حاجی آباد بیش از 2 هزار نفر است که در حال حاضر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که نیروهای آموزش و پرورشی آن بالغ بر 200 نفر می باشد.

در حال حاضر 5 مدرسه فاقد آب و برق در بخش کوهشاه احمدی وجود دارد و 6 مدرسه متوسطه اول و بیش از5مدرسه ابتدایی تاکنون درسایه بی توجهی مسئولان تعطیل شده است.

وجود 5 مدرسه استیجاری در بخش احمدی حاجی آباد

معضل مدارس استیجاری هر سال در آستانه سال تحصیلی، مشکلاتی را به وجود می‌آورد و خانواده‌ها و دانش‌آموزان این مدارس را دل‌آشوب می‌کند که در بخش کوهشاه احمدی 5مدرسه استیجاری وجود دارد.

به گفته بزرگان منطقه بخش احمدی 350 روستای دارای آبادی کوچک و بزرگ است که در برخی از روستاها مدارس دایر شده اما فاقد امکانات اولیه هستند.

اگر دولت از بذر انقلاب به فاکتورهای مهم زیر ساخت ها اعم از توسعه راه ، برق ، بهداشت و درمان ،ارتباطات،مسکن و اشتغال پایدار توجهمی کردامروز شاهد روستاهای خالی از سکنه در این مناطق نبودیم.

یکی از خواسته های اهالی بر این بوده که با کوهشاه واقع شده که تا مرکز استان 250 کیلومتر فاصله دارد و جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر و دارای 53 روستای دارای شورا و دهیاری است.

17 مدرسه کلنگی و8 مدرسه کانکسی در حاجی آباد

اسماعیلی رییس آموزش و پرورش شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه 220 مدرسه در سطح شهرستان حاجی آباد وجود دارد که از این تعداد 17 مدرسه آن جزء مدارس تخریبی است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان حاجی آباد با اشاره به مدارس کانکسی در سطح شهرستان حاجی آباد ،افزود: در حال حاضر 8 مدرسه کانکسی در حاجی آباد وجود دارد که بیشترین آن در بخش کوهشاه احمدی واقع شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: 3 مدرسه شبانه روزی در بخش کوهشاه احمدی دایر است که دانش آموزان مشغول به تحصیل می باشند .

ویدر پاسخ به این سوال که تعداد دانش آموزان در شهرستان حاجی آباد چقدر است؟ بیان کرد: 12 هزار دانش آموز در شهرستان حاجی آباددر مدارس دولتی و غیردولتیتحصیل می کنند که از این تعداد یک هزار و 100دانش آموز کلاس اولی است.

90 مدرسه تخریبی در شهرستان میناب

در شهرستان میناب 90 مدرسه در قالب 330 کلاس درس تخریبی وجود دارد که کمبود فضای آموزشیباعثشده تا دانش آموزان این شهرستان در مدارس تخریبی مشغول به تحصیل باشند که به گفته امام جمعه شهرستان میناب از۱۲۰ مدرسه تخریبی و ۱۰۰ مدرسه آن وضعیت بحرانی دارند که عموماعمر آن‌ها به بالای ۴۵ سال می‌ رسد.

از تعطیلی ۵ ساله مدرسه روستای کُلو میناب تاتعطیلی مدرسه راهنمایی وجیهه روستای پل انگور در بندر خمیر

هر چند هم آموزش و پرورش شعار می دهد اگر در روستایی یک دانش آموز وجود داشته باشه ما مدرسه در آن دایر می کنیم اما شاهد تعطیلی مدارس در سطح استان هرمزگان هستیم .

مدرسهدبستان ۳ کلاسه دبستان علامه حلی روستای کُلو میناب قریب به 5 سال است که تعطیلی می باشدکه به گفته رئیس شورای آن روستابه دلیل نبود دانش آموز کافی در هر پایه علت تعطیلی آن بوده است که دانش آموزان این روستا مجبور به تحصیل در روستای همجوار شدند.

تعطیلی مدرسه راهنمایی وجیهه روستای پل انگور بندر خمیر

در آستانه سال تحصیلی جدید که دانش آموزان شوق و ذوق برای رفتن به مدرسه را دارند اما مدرسه راهنمایی آن به یک باره بدون توجیه منطقی تعطیل شد که دانش آموزان این روستا را سردرگم کرده است و هیچ پاسخی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی دریافت نکرده ایم و حتی از یکی از مسئولان آموزش و پرورش استان این موضوع را جویا شدیم ابراز بی اطلاعی کردند.

بیش از 919فضای آموزشی غیر استاندارد در هرمزگان

نوید احمدی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با اشاره به مدارسکلنگی در هرمزگان، اظهار کرد: بیش از 919 فضای آموزشی در قالب4هزار و ۲۵ کلاستخریبی و غیر استاندارددر استان هرمزگان وجود دارد کهنا ایمن هستند و باید مقاوم سازی شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان بیان کرد:۳۴۰فضای آموزشی در قالب هزار و ۵۹۸ کلاس درس تخریبی و ۵۷۹فضای آموزشی در قالب ۲هزار و ۴۲۷ کلاس درس غیر استاندارد و نیازمند مقاوم سازی هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور : دانش آموزان تهرانی از وقتی پای مدرسه به شهر باز شد با پای مبارک به مدرسه می‌رفتند؛ یعنی مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس را پیاده گز می‌کردند. بااین‌حال با رشد مدارس نوین و رونق گرفتن مدارس متوسطه کم‌کم بحث جابه‌جایی دانش آموزان جدی شد؛ به‌خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزانی که از مسیرهای طولانی باید به شهر می‌آمدند و درس می‌خواندند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«داریوش شهبازی» مولف و محقق، درباره نخستین سرویس‌های مدارس تهران می‌گوید: «سیستم تحصیلی در تهران بیشتر بر روی محله‌ها متمرکز بود؛ یعنی هر محله یا روستایی مکتب‌خانه خودش را داشت. بعد از اینکه مدارس دبستانی توسعه پیدا کرد به علت کمبود مدرسه، بچه‌ها پیاده باید مسیرهای طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کردند. یادم می‌آید وقتی ۷ سالم بود در مدرسه‌ای در محله زرگنده تحصیل می‌کردم. آن روزها برخی خانواده‌های پولدار شمرونی بچه‌هایشان را با ماشین شخصی و راننده به مدرسه می‌فرستادند که نوعی سرویس خصوصی بود.»

شهبازی می‌افزاید: «تقریباً اواخر دوره پهلوی دوم بحث سرویس‌های مدارس در تهران جدی شد. در حقیقت رونق سرویس‌های مدارس با توسعه شهر تهران و مشکلات تصادف، ایمنی و امنیت دانش‌آموزان گره خورده بود. دورانی که ما درس می‌خواندیم تنها خطری که دانش آموزان را تهدید می‌کرد گرگ‌های بیابان و سگ‌های ولگرد بودند!»

«عباس حسینی» نویسنده کتاب معروف «این اتولی که من داشتم...» درباره نخستین سرویس‌های مدارس شهر تهران می‌گوید: «در دوران پهلوی دوم برخی از مدارس بزرگ تهران برای دانش آموزان سرویس مدرسه راه‌اندازی کردند. اتوبوس‌های خاص که زردرنگ هم بودند. مدرسه هدف و مدرسه ایران و کالج (البرز) در تهران سرویس مدرسه داشتند مخصوص دختران دانش‌آموز بیشتر از سرویس استفاده می‌کردند.»

اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند

کد خبر 849180 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال