Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین گفت: امسال همزمان با ایام محرم، ۹۵ هیئت مذهبی ثبت شده شهرستان خمین، آئین های سوگواری و عزاداری حسینی را برگزار می کنند.

حجت الاسلام حسن کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان خمین بیش از ۱۷۰ هیئت مذهبی دارد که ۹۵ هیئت موفق به ثبت نام در سامانه طوبی شده اند و آئین های سوگواری حسینی سال جاری را برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: احکام و معارف دین، روضه خوانی، عزاداری و سخنرانی، ویژه برنامه های مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی در این ایام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین تصریح کرد: در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان، پرهیز از آسیب های اجتماعی عزاداری، انسجام هیات های مذهبی و آمادگی تکایا و حسینیه ها در این ایام مورد بررسی قرارگرفت.

کریمی خاطر نشان کرد: اعزام ۱۰۰ مبلغ نیز به مناطق شهر و روستایی این شهرستان انجام شده و این مبلغان در ایام محرم بیش از ۱۵۰ مجلس مذهبی را اداره می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین ادامه داد:۴۰ مبلغ از سازمان تبلیغات اسلامی قم به این شهرستان اعزام شده و ۶۰ تن دیگر از مبلغان طرح هجرت، بومی و مستقر در شهرستان هستند.

کریمی اضافه کرد: محور سخنرانی های مبلغان در این ایام تببین فرهنگ عاشورا، فلسفه عاشورا، قیام و اهداف امام حسین(ع)، ترویج امر به معروف و نهی ازمنکر و ریشه یابی آسیب های اجتماعی طلاق، اعتیاد و فضای مجازی و ... است.

وی عنوان کرد: در سطح شهرستان خمین بیش از ۶۰ ایستگاه صلواتی با صدور مجوز از اداره تبلیغات اسلامی، پلیس و شهرداری درایام محرم در راستای توزیع وساماندهی نذورات فعالیت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین با اشاره به سایت بلاغ اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان ادامه داد: در این ایام از ظرفیت فضای مجازی در راستای تبلیغ احکام اسلامی، اخلاق دینی و مذهبی و ترویج فرهنگ عاشورایی توسط گروهای طلاب استفاده شده و فرصت مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دشمن خواهد بود.

کریمی در بخش دیگر از سخنان خود به خانه های عالم این شهرستان اشاره و اظهار کرد: ۱۴ خانه عالم در این شهرستان وجود دارد و در اعزام مبلغان به روستاها مهمترین مشکل کمبود خانه های عالم است که باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از روستاها فرهنگ میزبانی از مبلغان به درستی شکل نگرفته و بسیاری از خانواده ها به دلیل کهولت سن توانایی این میزبانی را ندارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین بیان داشت: در کنار وجود بیش از ۱۲۰ مسجد در روستاهای خمین، می توان با ساخت مکانی برای مبلغان، برای رفع این مشکل اقدام کرد.

کریمی تصریح کرد: برای ساخت خانه عالم، در کمیته برنامه ریزی بیش از دو میلیارد ریال مصوب شده، اما به دلیل اینکه تنها ۱۰ درصد از این مصوبات محقق می شود، بنابراین ساخت خانه عالم در این شهرستان مدام به تعویق می افتد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی ظهر یکشنبه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد.

در این دوره مباحثی از قبیل سبک زندگی اسلامی و قرآنی، ابعاد سبک زندگی قرآنی در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، پاسخگویی قرآن برای تمام نیازهای بشر، مقایسه آن با سبک‌های زندگی غربی و غیر اسلامی، انواع تعاریف متداول در خصوص سبک زندگی و میزان رواج سبک‌های غربی و غیر ایرانی و غیر اسلامی در میان نسل امروز به خصوص نوجوانان و نوجوانان، تأثیر سبک زندگی بر روی عادات و پوشش افراد بررسی شد.

در پایان این همایش سخنران برنامه به سوالات حاضرین پاسخ داده و راهکارها و پاسخ‌هایی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی قرآنی ارائه داد.

کد خبر 6096418

دیگر خبرها

  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • فروش میلیاردی یک تئاتر در دو هفته
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد