Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیروی انتظامی در اطلاعیه ای به مناسبت ماه محرم، توصیه هایی را به هیئت های مذهبی کرد و از آنها خواست با داربست خیابان ها را مسدود نکنند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،متن اطلاعیه پلیس به شرح زیر است:

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

"محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" حضرت امام خمینی (ره)

محرم؛ ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است. ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا؛ نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام است.

عاشورا؛ تصویری از مظلومانه‌ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، درس مبارزه با "خودپرستی"، " ظلم " و "خودکامگی" با خون نگاشته شد.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه رخداد "عاشورا"، نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی و سرمشقی برای ظلم ستیزی و مظلوم یاری است.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ حال و هوای محرم الحرام و دهه حماسی عاشورا، دل عاشقان اباعبدالله (ع) را بی تاب کرده و دل سوختگان و شیفتگان مکتب حسینی (ع.) در لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" به سوگ و ماتم می‌نشینند ... آری! عزاداری برای حسین (ع) و یارانش پیام "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" را بار دیگر در گوش فلک فریاد خواهد زد ...

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی و با بسیج امکانات ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

براین اساس نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی (ع)، توجه شهروندان را به موارد ذیل جلب و نسبت به رعایت آن‌ها تأکید می‌کند.

- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود با کارکنان ناجا در این ایام مثل همیشه همکاری صمیمانه داشته باشند.

-مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

-توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.

-مراکز 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی مطرح کرد: ورود برخی افراد با سگ به پارک‌ها به خصوص سگ‌های فانتزی و بزرگ که حتی مشاهده آنها برای برخی رعب آور است موجب آزار مردم می‌شود، بنابراین رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها و معابر عمومی هستند، اظهار کرد: سگ گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها یکی از رفتارهای غلط است که ضمن ایجاد نگرانی برای مردم در برخی مواقع موجب بروز حادثه نیز شده است.، بنابراین باید این امر در پارک‌ها ممنوع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج سگ گردانی را نوعی ضد ارزش دانست و یادآور شد: علاوه بر ورود افراد به همراه سگ به پارک‌ها و عدم رعایت موارد مربوطه، حتی بوستان‌ها به محلی برای خرید و فروش سگ تبدیل شده‌اند.

کد خبر 6090971

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد