Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:30:34 GMT

لزوم پرهیز از افراطی‌گری در عزاداری

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۲۶۳۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم پرهیز از افراطی گری در عزاداری ماه محرم تاکید کرد و گفت: هیأت مذهبی باید قطب فرهنگی و جلسات آن باید تربیت محور باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گردهمایی مسئولان هیأت‌های مذهبی در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س)، با بیان برخی مشکلاتی که در محافل عزاداری وجود دارد اظهار کرد: محتوای لازم برای جنبه‌های معرفتی شرکت‌کنندگان در محافل هیأت‌های مذهبی کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت مذهبی باید قطب فرهنگی باشد که در آن مباحث قرآنی، احکام و مبانی دینی و اعتقادی تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: برپایی مجالس عزاداری برای جلب رضایت و شفاعت امام حسین(ع) در جای خود لازم است اما کافی نیست. برنامه‌های هیأت‌های مذهبی باید به گونه‌ای باشد که معلومات دینی شرکت‌کنندگان را ارتقا دهد.

اسکندری توجه بیش از اندازه به جنبه‌های احساسی و شورآفرینی محافل عزاداری را یکی دیگر از آفت‌های این مراسم برشمرد و افزود: در مجالس عزاداری باید به مسائل عاطفی، روضه و اشک و ارتباط قلبی و روحی با حضرت امام حسین(ع) پرداخته شود اما نباید از حد بگذرد و تبدیل به آفت شود.

وی با بیان اینکه جلسات عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) باید تربیت محور باشد، ضمن توصیه به رعایت اخلاص در مراسم عزاداری، اظهار کرد: توحید، یکتاپرستی و عشق به خدا باید در مجالس عزاداری موج بزند.

اسکندری در بیان اهداف امام حسین(ع) در قیام، دست اندرکاران هیأت‌های مذهبی را به اجرای برنامه‌هایی همچون تلاوت قرآن کریم و اقامه نماز اول وقت در محافل عزاداری توصیه کرد.

احیای امر به معروف و نهی از منکر، رعایت نظم و انضباط به ویژه در برپایی دسته‌های عزاداری، متانت در برنامه‌های عزادارای و همکاری با نهادهای امنیتی و انتظامی از دیگر توصیه‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مسئولان هیأت‌های مذهبی بود.

وی بر لزوم مواظبت و مراقبت از ورود و نفوذ جریان‌های انحرافی همچون جریان یمانی و پرهیز از مباحث خلاف وحدت اسلامی و جریان افراطی‌گری شیعی که بهانه به دست افراطی‌های وهابی می‌دهد، تاکید کرد.

وی در خصوص دقت در امور ایمنی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و چادرها و خیمه‌ها و همچنین مسائل ایمنی توصیه‌هایی به مسئولان هیأت‌های مذهبی ارائه کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، با افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح انتقادات در محافل سیاسی از حمله مذکور افزایش یافته است.

در همین راستا اسرائیل زیو رئیس سابق شعبه عملیات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ورود به رفح منجر به تحقق پیروزی نخواهد شد. ترس من این است که این حمله به سلسله شکست‌های دیگری بیانجامد.

از سوی دیگر عیران عتسیون معاون سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ورود به رفح از لحاظ راهبردی هیچ اهمیتی ندارد. این عملیات موفقیت آمیز نخواهد بود.

روز گذشته رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر ۹۹ ارتش این رژیم مجدداً به بخش‌های مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ موسوم به ناحال شوند.

رسانه‌های عبری در روزهای اخیر گفته‌اند که تیپ ناحال همان تیپی است که در حال آمادگی برای حمله به رفح است.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی از برخی منطقه‌های غزه از جمله خان یونس خارج شده بودند.

کد خبر 6088722

دیگر خبرها

  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)