Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:50:34 GMT

چاقي از اين سرطان استقبال مي کند!

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۲۸۷۰

خبرگزاري آريا-دبير علمي دومين کنگره بين المللي و نهمين کنگره ملي سرطان سينه در اشاره به ارتباط چاقي و افزايش احتمال ابتلا به سرطان سينه، گفت: چاقي 2 تا 3 برابر احتمال ابتلا به اين سرطان را افزايش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا،دکتر آسيه الفت با اشاره به اينکه کنترل وزن در پيشگيري از سرطان سينه بسيار مهم است، افزود: مقابله با چاقي، تغديه سالم و تحرک بدني مهمترين عوامل قابل کنترل براي کاهش ابتلا به اين بيماري هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: براساس شاخص توده بدني (BMI) اثبات شده که افراد داراي شاخص بالاي 25 شانس بيشتري براي ابتلا به اين بيماري دارند و اين افراد بايد با تغذيه سالم و تحرک بدني به مقابله با چاقي بروند تا دچار عوارض متعدد از جمله سرطان سينه نشوند.
عضو هيات علمي پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهي بيان کرد: اين بيماري در آسياي جنوب غربي از جمله ايران شيوع متوسطي دارد و رشد بيماري در کشور ما هم مشابه ساير کشورهاي همسايه است.
مدير گروه پژوهشي بيماري هاي سينه پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهي گفت: هنوز هم آمريکا و اروپا جزو کشورهايي هستند که بيشترين ميزان شيوع اين بيماري را دارند و بيشترين عامل افزايش بيماري در اين کشورها، سبک زندگي مانند صنعتي بودن، تغييرات هرموني و بالا بودن سن اولين بارداري است.
الفت بخش مهمترين علت افزايش بيماري در ايران را هم سبک زندگي غلط اعلام کرد و گفت: چاقي، بالا رفتن سن ازدواج، تغذيه ناسالم، کم بودن تحرک بدني و آلودگي هاي محيطي در بروز اين بيماري نقش موثري دارند.
وي با اشاره به اينکه چند عامل دست به دست هم مي دهند تا سرطان ها از جمله سينه ايجاد شود، گفت: عامل زمينه اي ژنتيکي در اين زمينه بسيار مهم است و با اضافه شدن عوامل محيطي به آن، سبب بروز اين سرطان در افراد مي شود.

** سرطان سينه درمان پذير است
وي با اشاره به اين که سرطان سينه جز سرطان هاي درمان پذير است، گفت: اگر اين بيماري به موقع تشخيص داده شود، قابل درمان بوده و فرد مي تواند زندگي عادي داشته باشد.
دبير علمي دومين کنگره بين المللي و نهمين کنگره ملي سرطان پستان ادامه داد: اگر بيماري در مراحل اوليه با ماموگرافي تشخيص داده شود فرد بيمار پس از درمان مي تواند طول عمر عادي پيدا مي کند.
الفت بخش با اشاره به اين که کشورها سياست هاي مختلفي براي غربالگري اين بيماري دارند و اين کار بستگي به منابع مالي دارد، گفت: غربالگري به شکل ماموگرافي در کشور ما وجود ندارد.
وي ادامه داد: با اطلاع رساني و آگاهي بخشي صحيح و اصولي در صدد شناسايي بموقع بيماران هستيم تا در اسرع وقت نسبت به درمان آنان اقدام شود .
دبير علمي دومين کنگره بين المللي و نهمين کنگره ملي سرطان سينه به استقبال خوب محققان از اين مراسم اشاره کرد و گفت: محققان خارجي از کشورهاي اروپايي و آمريکا، تازه هاي اين حوزه را در قالب سخنراني و ميزگرد تخصصي ارائه خواهند کرد.
وي اظهار کرد: اپيدميولوژي و بار سرطان سينه، غربالگري و پيشگيري در سرطان، تصويربرداري و روش هاي مداخله اي، جراحي انکوپلاستي و بازسازي و راديوتراپي در سرطان سينه از جمله محورهاي اين رويداد علمي است.
الفت بخش، ژنتيک و سرطان سينه توارثي، ايمونوتراپي و سلول درماني در سرطان، پاتولوژي و ايمونوهيستوشيمي، کيفيت زندگي، حفظ باروري، جنبه هاي اخلاقي در سرطان پستان و کاربردهاي مهندسي پزشکي را از ديگر محورهاي اين کنگره برشمرد.
وي بيان کرد: 310 مقاله به دبيرخانه اين کنگره ارسال شده که حدود 200 مقاله به صورت سخنراني و پوستر در اين کنگره ارائه مي شود.
الفت بخش ادامه داد: تعدادي کارگاه هاي آموزشي در زمينه جراحي، پيشگيري از سرطان،راديولوژي و آنکولوژي در دومين کنگره بين المللي سرطان سينه برگزار خواهد شد.
نهمين کنگره ملي دومين کنگره بين المللي سرطان سينه جهاد دانشگاهي از 26 تا 28 مهرماه با حضور محققان داخلي و خارجي در سالن همايش هاي رازي برگزار مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد

دریافت 39 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی با حضور ۱۱۵ ورزشکار در چهار رده سنی نوجوانان جوانان بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی بجنورد مجموعه شهید علیدخت خانه بجنورد برگزار شد.

کد خبر 6096182

دیگر خبرها

  • عکس| استقبال اوسمار از بانویی که با سرطان می‌جنگد
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • بانوی پرسپولیسی مهمان تمرین؛ استقبال اوسمار از زنی که با سرطان می‌جنگد + فیلم
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند