Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:24:06 GMT

هیئات عزاداری پردیس از حمل علامت و شمایل خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۹۲۹۸۶

هیئات عزاداری پردیس از حمل علامت و شمایل خودداری کنند

پردیس- رییس اداره تبلیغات اسلامی پردیس گفت: هیئات عزاداری پردیس از حمل علامت و شمایل و تصاویر غیر متعارف خودداری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی تبار، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع) امیدواریم هیئت های مذهبی که تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت خود نشدند هر چه سریع تر با حضور در محل اداره تبلیغات اسلامی نسبت به تکمیل و پر کردن فرم طوبی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌گفت: در اواخر ماه آبان انتخابات شورای هیات های مذهبی در شهرستان پردیس برگزار خواهد شد، لذا به هیئت هایی که اقدام به ثبت نام در سامانه طوبی و پر کردن فرم های مربوطه در اداره نکرده باشند از این قافله جا خواهند ماند.

حسینی‌تبار افزود: حمایت‌های مالی و معنوی که سوی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان و شهرستان پردیس صورت می‌گیرد و به هیئت های مذهبی داری مجوز داده می‌شود و باقی هیئت هایی که از این پروسه جا ماندند نمی‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس اظهار کرد: هیئت های مذهبی در ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان به صورت جدی موارد ذیل مانند عدم حمل علامت، عدم نصب شمایل و تصاویر غیر متعارف، انجام ندادن مراسم‌های قمه‌زنی را در این ماه و... رعایت کنند.

وی اضافه کرد: از ساعت ۱۱ شب هیات‌های مذهبی بلندگو های بیرون را قطع و در داخل تکایا اقدام به عزاداری کنند تا آلودگی صوتی برای ساکنین همجوار این هئیت ها وجود نداشته باشد، همچنین مسئولین تکایای مذهبی نظارت دقیقی را بر حفظ نظافت و امور مربوط به آشپزخانه‌ها داشته باشند و از ورود افراد متفرقه به محل پخت و پز غذاهای نذری جلوگیری به عمل می‌آورند.

حسینی‌تبار تصریح کرد: بهداشت آشپزخانه‌ها باید جز اولویت‌های تکایا باشد تا در این ماه از نظر غذاهای نذری و سلامت غذایی عزاداران مشکلی به وجود نیاید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمات عزاداری در سراسر استان گیلان توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری  خواهند پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز خواهند داشت.

مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه‌زنی امروز از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های برگزار می شود.

همچنین  امروز ساعت ۱۷ در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع عزاداری برپا خواهدشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان