Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - در آستانه فرا رسيدن سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس، با همکاري آموزش و پرورش و ساير دستگاه هاي اجرايي متولي، سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي در سطح استان کردستان براي پذيرش دانش آموزان در اول مهر ماه آماده سازي شده است.

به گزارش ايرنا، در آستانه فصل پاييز، بوي مهر در شهرها و کوچه ها پيچيده و مدارس چشم به در دوخته و به انتظار ورود دانش آموزان نشسته اند تا سال تحصيلي جديد را همراه با هم شروع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين ايام ميليون ها دانش آموز در سراسر ايران اسلامي به شوق آموختن، روانه مدرسه و کلاس درس مي شوند، البته روزهاي آغاز درس و مدرسه اهميت زيادي دارد، ايجاد نگرش مثبت و پويا در دانش آموزان، تقويت انگيزه تلاش و تحصيل، کاهش دغدغه، اضطراب و ترديد و زدودن آثار بدبيني نسبت به درس، مدرسه، کلاس و معلم و سرانجام آشنايي با شخصيت و ديدگاه هاي همکلاسي هاي جديد مي تواند در اين روزها صورت گيرد.
خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز کردستان در آستانه سال تحصيلي جديد ميزگردي با هدف بررسي ميزان آمادگي دستگاه هاي متولي استان براي بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد برگزار کرد.
در اين ميزگرد مهدي نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، سرهنگ صديق درويشي رئيس اداره آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي استان کردستان و آرش رخزادي معاون خدمات شهري شهرداري سنندج حضور داشتند.
در اين ميزگرد فعاليت هاي انجام شده در زمينه آماده سازي فضاي مدارس براي شروع سال تحصيلي، اجراي طرح هاي ترافيکي پليس راهور در هفته اول مهر، ساماندهي سرويس مدارس، آماده سازي فضاي شهري براي شروع مهري با نشاط، توزيع کتاب هاي درسي دانش آموزان و ثبت نام دانش آموزان در مدارس مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
**کردستان آماده بازگشايي مدارس
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش و پرورش استان در راستاي آماده سازي مدارس و شروع مهري با نشاط براي دانش آموزان اقدامات لازم را در قالب پروژه مهر انجام داده است.
مهدي نامدار افزود: هر سال برنامه پروژه مهر به منظور تمهيد مقدمات بازگشايي مدارس، ساماندهي نيروي انساني، فضا و تجهيزات، ثبت نام دانش آموزان در قالب پنج کار گروه زير نظر شوراي پروژه مهر در سطح استان، شهرستان و مدارس از خرداد ماه فعاليتش را آغاز مي کند.
وي با بيان اينکه در اين راستا برنامه هاي مختلفي براي فضا سازي و شاداب سازي مدارس، ساماندهي تجهيزات، معلمان و مديران مدارس انجام شده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش کردستان در زمينه اجراي پروژه مهر سه سال متولي از استان هاي برتر کشور بود.
**آمادگي کامل پليس راهنمايي و رانندگي استان براي هفته نخست مهر
رئيس اداره آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي کردستان گفت: با توجه به نگراني خانواده ها در نخستين روز از سال تحصيلي و براي امنيت بيشتر دانش آموزان، پليس از آمادگي کامل برخوردار است.
سرهنگ صديق درويشي افزود: در هفته نخست مهر تمامي امکانات خودرويي و موتوري پليس در آمادگي کامل قرار دارد و در زمان بازگشايي و تعطيلي مدارس، گشت هاي ويژه براي مدارسي که در نزديکي معابر و خيابان هاي اصلي قرار دارند، پيش بيني شده است.
وي اظهار کرد: با توجه به اينکه بسياري از مدارس داراي سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان هستند در اين مدت خانواده ها براي جلوگيري از ايجاد ترافيک از آوردن فرزندان خود به مدرسه با خودروي شخصي خودداري کنند.
سرهنگ درويشي يادآور شد: پس از بازگشايي مدارس براي تردد دانش آموزان از معابر عمومي، پليس مدارس راه اندازي مي شود و به دانش آموزان عضو پليس مدارس، پرچم و لباس مخصوص داده مي شود تا ديگران را راهنمايي کنند.
**رانندگان فرمان هاي پليس مدارس را جدي بگيرند
رئيس اداره آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي کردستان گفت: رانندگان فرمان هاي پليس مدارس را جدي بگيرند تا براي آنها نمره منفي لحاظ نشود.
سرهنگ درويشي افزود: اگر راننده اي به فرمان پليس مدارس توجه نکند و اين پليس شماره پلاک خودرو را يادداشت کند و تحويل راهنمايي و رانندگي دهد حتما براي او پنج نمره منفي لحاظ مي شود اين در حاليست که اگر ماموران پليس راننده متخلفي را جريمه کنند براي وي نمره منفي لحاظ نمي شود.
وي اظهار کرد: با بازگشايي مدارس پليس برنامه ها و کلاس هاي آموزشي را براي دانش آموزان برگزار مي کند و قوانيني راهنمايي و رانندگي را به آنها آموزش مي دهند.
به گفته وي، پليس راهنمايي و رانندگي کردستان آمادگي دارد که در طول سال تحصيلي، دوره هاي آموزشي و تخصصي را در زمينه آشنايي مربيان و معلمان با قوانين راهنمايي و رانندگي در مدارس برگزار کند.
**آماده سازي سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي در کردستان براي اول مهر
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان مي گويد: هم اکنون حدود سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي با 12 هزار کلاس درس از جنبه هاي مختلف آماده پذيرش 285 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصيلي است.
مهدي نامدار با بيان اينکه همچنين براي دانش آموزان پيش دبستاني 560 مدرسه ساماندهي شده است، گفت: علاوه بر اين تعداد مدرسه، 170 مدرسه غير انتفاعي، 133 مرکز شبانه روزي و 41 مدرسه نمونه دولتي در استان براي سال تحصيلي جديد ساماندهي شده است.
وي همچنين به برنامه ريزي هاي انجام شده در زمينه کتاب هاي درسي دانش آموزان اشاره کرد و افزود: دانش آموزان دوره ابتدايي براي دريافت کتاب هاي درسي خود در سايت مربوطه ثبت نام کرده و کتب دانش آموزان متوسطه اول و دوم نيز در بازار موجود است و مشکلي در اين ارتباط وجود ندارد.
نامدار به سرويس هاي مدارس نيز اشاره کرد و يادآور شد: سياستگذاري هاي لازم در زمينه ارائه سرويس براي مدارسي که اعلام کرده اند انجام شده و با هماهنگي شهرداري و فرمانداري اين سرويس ها تعيين نرخ شده اند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بيان اينکه در زمينه تامين امنيت دانش آموزان هيچگونه مشکلي نداريم، اضافه کرد: تمامي خودروهايي که سرويس مدارس مي شوند داراي مجوز هستند و رانندگاني دارند که تاييد صلاحيت شده و مجاز به ارائه خدمات حمل و نقل هستند.
به گفته وي، در زمينه سرويس مدارس طبق آيين نامه اولويت عقد قرارداد با شرکت هاي حقوقي است که براساس قانون ايجاد شده و داراي مجوز هستند و در طول سال تحصيلي نيز هر گونه مشکلي در زمينه سرويس ها وجود داشته باشد، قرارداد آن خودرو لغو خواهد شد.
نامدار در ادامه افزود: در زمينه فضا و تجهيزات نيز براي ورود به مهري با نشاط، تعميرات جزيي در فضاهاي آموزشي که نياز بود انجام شد و وسايل و تجهيزات جزيي مورد نياز نيز خريداري و تحويل مدارس شده است.
وي مشکل اصلي آموزش و پرورش استان و کشور در زمينه تجهيزات مدارس را مربوط به هنرستان ها دانست و اظهار کرد: سال گذشته از سوي سازمان برنامه و بودجه براي خريد تجهيزات هنرستان هاي استان کمک هايي شد ضمن اينکه تجهيزات ساير مدارس استان از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
معاون آموزش و پرورش کردستان افزود: در زمينه شاداب سازي مدارس نيز اقدامات بسيار خوبي از جمله خط کشي، نقاشي محيط مدرسه انجام شد و فضاهاي آموزشي به صورت کامل آماده ورود دانش آموزان در سال تحصيلي جديد هستند.
**تمهيدات ويژه شهرداري سنندج براي استقبال از فصل بازگشايي مدارس
معاون خدمات شهري شهرداري سنندج نيز با اشاره به آمادگي سازمان ها و مناطق تابعه شهرداري براي استقبال از مهر فصل بازگشايي مدارس اظهار کرد: اقدمات لازم در زمينه رفاه حال دانش آموزان و بازگشايي مدارس انجام شده است.
آرش رخزادي با بيان اينکه رسالت کاري شهرداري هاي ايجاب مي کند با تغيير هر فصل آمدگي لازم جهت ارائه خدمات متفاوت را در سطح شهر اجرا کنند، افزود: با توجه به فرا رسيدن فصل پاييز و بازگشايي مدارس از ابتداي شهريور امسال سازمان ها و مناطق تابعه شهرداري برنامه ريزي هاي لازم جهت اجراي طرح استقبال از مهر را در دستور کار خود قرار داده است.
وي گفت: فضا سازي و آماده سازي مطلوب سطح شهر در آستانه بازگشايي مدارس و ايجاد خاطره خوش در ذهن دانش آموزان بخصوص کلاس اولي ها از مهمترين برنامه ها و اهداف شهرداري سنندج است و اقدامات لازم در اين ارتباط انجام شده است.
معاون خدمات شهري شهرداري سنندج اجراي خط کشي طولي و عابر پياده جلوي مدارس جهت ايمن سازي معابر و همچنين استفاده از تجهيزات ترافيکي نو را از جلمه اقدامات انجام شده اعلام کرد.
رخزادي با بيان اينکه ناوگان حمل و نقل عمومي سنندج نيز با آمادگي کامل در روز اول مهر نسبت به جابجايي شهروندان و دانش آموزان اقدام مي کند، اضافه کرد: براي جابجايي دانش آموزان در سال تحصيلي جديد، 70 دستگاه تاکسي و 192 دستگاه اتوبوس و ميني بوس به سرويس مدارس اختصاص يافته است.
به گفته وي، هر مدرسه اي که درخواست راننده خانم براي سرويس مدارس را داشته باشد از سوي سازمان تاکسيراني شهرداري و با هماهنگي آژانس هاي تاکسي بانوان تامين خواهد شد.
وي اظهار کرد: همچنين در اين هفته و براي استقبال از دانش آموزان، شست و شو و رفت و روب خيابان ها و معابر اصلي بويژه جلوي مدارس و پاکسازي ديوار حياط مدارس از تبلغات زائد انجام شده و يا در حال انجام است.
رخزادي ادامه داد: همچنين با هدف کاهش ترافيک در هفته اول مهر، از 28 شهريور تا هفتم مهرماه هر گونه حفاري در معابر و خيابان هاي شهر به غير از مواقع ضروري از سوي شهرداري سنندج ممنوع است.
معاون خدمات شهري شهرداري سنندج جمع آوري نخاله هاي ساختماني، لکه گيري خيابان هاي اصلي به خصوص نوارهاي حفاري، رنگ آميزي جداول و گل کاري برخي از معابر اصلي و همچنين استقرار چندين دستگاه ماشين آتش نشاني در سطح شهر را از ديگر اقدامات انجام شده براي طرح استقبال از مهر اعلام کرد.
وي يادآور شد: مديران مناطق شهرداري در هفته نخست مهرماه و در راستاي رفع مشکلات از مدارس سطح منطقه بازيد کرده و با همکاري مديران مدارس نسبت به رفع مشکلات احتمالي اقدام مي کنند.
در اين ميزگرد حاضران بر اين باور بودند که براي نهادينه شدن فرهنگ رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، آموزش ها در مدارس شروع شود و اين مقوله بيشتر در کُتب درسي و ساعت درس مورد توجه قرار گيرد تا دانش آموزان آن را به عنوان يک مهارت بياموزند.
رعايت حقوق شهروندني و فرهنگ رانندگي درست بايد در سيستم آموزشي کشور جايگاهي خاص داشته باشد و مربيان و معلم در قالب دوره هاي ضمن خدمت، اين آموزش ها را ببينند و در سر کلاس به دانش آموزان آرائه دهند.
سال تحصيلي جديد (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشي، پرورشي و خدماتي آغاز مي شود.
خبرنگاران: افسانه گلباغي، عبدالله رحماني ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/3020/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری