Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امروز حجت‌الاسلام و المسلمین احمد عبداللهی نژاد در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: هر ستاد با دارا بودن 18 عضو در استان‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: در ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سیاست گذاری کلان در استان برای احیای امر به معروف و اصلاح الگوهای رفتاری و تحقیق و پژوهش در این زمینه از جمله وظایف این ستاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تصریح کرد: ما رسمأ با معضلات جامعه برخورد نمی‌کنیم و سیاست گذاری و هماهنگی بین دستگاهی را دردست داریم اما به تناسب ضرورت این امر هم پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بزر‌گ‌ترین معضل امروز جامعه ما بیتفاوتی مردم نسبت به مسائل است که سبب نشر بیشتر آن می‌شود لذا وظیفه ستاد ما حذف این بی‌تفاوتی‌ها در جامعه است.

عبداللهی نژاد خاطر نشان کرد: همه ما در برابر این معضلات مسئولیم و باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در سال جاری گفت: سال 96 را به نام «سال نهضت آموزش» در استان اصفهان نامگذاری کردیم و بر اساس همین شعار برنامه ریزی کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر عبادت است و یک مساله فقهی است که باید به آن عمل کرد اما این تکلیف شرعی باید از ابتدا به افراد آموزش داده شود.

وی درباره تعداد افراد آموزش دیده افزود: آموزش ارگان‌های مختلف به همراه خانواده آن‌ها مد نظر ماست که درصدد اجرایی شدن آن هستیم.

عبداللهی نژاد گفت: در اصفهان 15 منطقه شهری داریم که در هر منطقه شورای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده که ریاست آن با روحانی و امام جمعه منطقه است و با گروه‌های مختلف چون بسیج و شهرداری و آموزش و پرورش برای رفع معضلات منطقه‌ای و بررسی آن‌ها کار می‌کنند.

وی با اشاره به مشارکت دیگر ارگان‌ها گفت: صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، فرهنگ و ارشاد، شهرداری‌ها و ... مکلف به همکاری هستند و طی این مدت صدا و سیما همکاری خوبی داشته اما در حد توان‌شان نبوده و محدودیت‌ها مانع از فعالیت بیشتر آن‌ها در طول سال شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد همکاری مسئولان تصریح کرد: اگر وضعیت جامعه‌ای خوب است یعنی مسئولان سالم‌اند و به وظایف خود درست عمل می‌کنند ولی اگر جامعه خوب نبود مشکل از جانب مسئولان است که آن‌ها نسبت به تکلیف الهی خود کم کاری می‌کنند.

وی افزود: برخی مسئولان نه تنها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر همکاری نمی‌کنند بلکه در راستای ترویج فرهنگ غرب تلاش می‌کنند که نمونه اخیر آن دوچرخه سواری بانوان است و شکایت‌های بسیاری در این‌باره به دست ما رسیده است.

عبداللهی نژاد بیان کرد: زمانی مردم خودشان به این سمت می‌روند و زمانی ما اسباب و وسایل آن را ایجاد می‌کنیم هرچند می‌گویند این کار از نظر قانونی جرم نیست اما وظیفه ما قانون گذاری نیست و در اصل بهانه آوری برای ورود فرهنگ غربی می‌کنند.

وی با اشاره به موضع ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: علت موضع‌گیری ما مخالفت با ورزش نیست بلکه بانوان باید با توجه به عزتی که دارند در فضای مناسب حاضر شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: راه‌اندازی مرکز مشاوره دینی برای افراد آسیب دیده اجتماعی با مشارکت دفتر تبلیغات حوزه، بهزیستی و حوزه خواهران در دستور کار است چراکه افراد آسیب دیده تنها با حکم قضایی ارشاد نمی‌شوند و نیاز به ارشاد فکری و روانی دارند.

وی ادامه داد: مرکز آموزش تخصصی امر به معروف و نهی از منکر برای اقشار مختلف و مرکز پژوهشی با در اختیار قرار دادن کتب، نرم افزار و استاد راهنما برای دانشجویان و طلاب که بتوانند پایان نامه بنویسند نیز احداث شده است.

عبداللهی نژاد خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ای با دفتر تبلیغات اسلامی برای آموزش مبلغان و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی نوشته شده و قرار است محتوای مربوط به این حوزه در اختیارشان قرار دهیم تا در فضای مجازی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور افراد مومن و انقلابی در فضای مجازی اظهار داشت: متدینان نباید از امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی براحتی عبور کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه متاسفانه برخی سواستفاده‌ها و برخوردهای نامناسب در شب‌های محرم و هیئت‌های مذهبی دیده می‌شود، ادامه داد: راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های ماست تا حریم هیئت‌ها بیشتر حفظ شود و اکنون شورای هیئت‌های پر جمعیت و مشهور راه‌اندازی شده و تا سال آینده شورای تمامی هیات‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی از آموزش مربیان در حوزه علمیه، برگزاری همایش روحانیون و مبلغان برای جذب مربی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، اعزام سخنران به مناطق، افتتاح شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های این ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر نام برد.

عبداللهی نژاد با اشاره به ایجاد کمپین اجتماعی برای احیای امر به معروف در جامعه گفت: برای اینکه وقتی یک نفر به دیگری در جامعه تذکر داد و با تعابیر بدی مواجه نشود و این فرهنگ در جامعه تبیین شود که همه ما باید امر به معروف کنیم کمپین «ما همه مسئولیم» راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: گردهمایی مسئولان شورای امر به معروف اصناف برگزار می‌شود تا با نوع تولیدات خود و فروش تولیدات ایرانی در این زمینه ورود کنند و از آن‌ها تقدیر نیز خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: استقرار تیم‌های ویژه امنیت اخلاقی با مشارکت نیرو انتظامی و همراهی بسیج و حمایت دستگاه قضایی برای رصد معضلات و ناامن کردن فضا برای افراد شرور و بزهکار نیز در برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: تجلیل از خانواده شهدای آمران معروف، برپایی موکب در سطح شهر، برنامه ریزی‌های جزیی در مناطق چون برپایی نمایشگاه «یک حس خوب» در زمینه حجاب مناسب و غیره از برنامه‌های بعدی این ستاد است.

عبداللهی نژاد درباره مهم‌ترین مصوبات این ستاد اظهار داشت: ایجاد مرکز مشاوره دینی مهم‌ترین اقدام ستاد بود هرچند در قانون گسترش حجاب و عفاف شهرداری‌ها مکلف به راه‌اندازی این مراکز هستند اما به علت فقدان آن در اصفهان برآن شدیم خودمان این مرکز را افتتاح کنیم و انتظار است در تمامی مناطق شهری آن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته ماده 10 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به ریاست اداره تبلیغات اسلامی که ساز و کار امر به معروف برای سازمان‌ها را پیش بینی کرده و در اختیارشان قرار دهند، از برنامه‌های بعدی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: آموزش‌های ستاد فقط حضوری نیست و زیرساخت‌های آموزش غیرحضوری نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به برخوردهای مردم نسبت به وقایع اجتماعی گفت: مردم در برخی موارد اصلا بی‌تفاوت نیستند و تنها نسبت به برخی وقایع احساس وظیفه نمی‌کنند در مسائل دینی کمتر آموزش دیدند و انتظار دارند تنها روحانیون ورود پیدا کنند.

عبداللهی نژاد بیان کرد: کمیته فرهنگ شهروندی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری کرده اما باید توجه کرد فرهنگ فقط این نیست که چمن از بین برود یا از خط عابر پیاده عبور نکنیم بلکه باید به ربا و غیبت و شایعه پراکنی و بی حجابی و غیره هم هست توجه شود.

وی با اشاره به ابلاغ دیرکرد ارسال قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط رییس جمهور گفت: به قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرده عمل نمی‌شود در حالی‌که قانون شهروندی به راحتی اجرا می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درارتباط با برخرودهای نامناسب برخی آمران به معروف افزود: ما محکم ایستاده‌ایم و به حرف حق عمل می‌کنیم اما با خشونت مخالفیم لذا از همه قسمت‌های نیرو انتظامی و حفاظت اطلاعات که به صورت خودجوش وارد شدند، اگر موردی گزارش شده با آن برخورد جدی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف نیاز به برخورد خوش و جذاب داشته و باید با روحیه خوب به این وظیفه عمل کرد.

عبداللهی نژاد با اشاره به امر به معروف گردشگران خارجی در ایران گفت: شرط اول در امر به معروف علم به منکر فرد خاطی است و اگر وی علم نداشت شما وظیفه‌ای ندارید لیکن چون گردشگران خارجی علم ندارند وظیفه‌ای نداریم و تنها خواهش و ارشاد و تمناست اما اگر این افراد مسلمان شدند طبق ماده 12 قانون حمایت امر به معروف یک وظیفه و حق است.

وی افزود: گلایه ما به سازمان گردشگری بارها به صورت مکتوب وشفاهی گفته شده چراکه آن‌ها نه تنها شئونات اسلامی را به گردشگران خارجی نمی‌گویند بلکه خودشان هم به این مساله که آن‌ها متناسب با فرهنگ خودشان در جامعه ما ظاهر شوند، دامن می‌زنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه غرب زدگی و نفوذ فرهنگ غرب در مسئولان بالاست، بیان کرد: متاسفانه برخی مسئولان می‌گویند ما باید پوششمان را متناسب با فرهنگ گردشگران تنظیم کنیم تا برای ورود آن‌ها به ایران و رونق صنعت گردشگری کمک کرده باشیم.

وی با انتقاد از برگزاری اردوهای مختلط برای توریست‌ها بیان کرد: باید توجه کرد با چنین برنامه‌هایی صنعت گردشگری ما به چه سمتی می‌رود و جاذبه‌های توریست جنسیتی را توسعه می‌دهیم.

عبداللهی نژاد با تاکید بر اینکه مراکزی که مشهور به فساد اخلاقی است نباید کار کنند، خاطر نشان کرد: این روزها حتی مراکزی که به اسم ائمه است تورهای خارجی می‌گذارند و سفرهای مختلط و بعضا ناهماهنگ با دین و فرهنگ اسلامی را ترویج می‌دهند.

وی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد گفت: پنج شنبه 6 مهرماه همایش آمران به معروف و ناهیان از منکرساعت 9 صبح در گلستان شهدا با حضور دکتر توانایی مسئول نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف کشور برگزار می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: همچنین رونمایی از سایت جدید ستاد امر به معروف به آدرس esfsetad.ir و تمام کانال‌های مجازی به همین آدرس نیز از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام/م

شوراهای امر به معروف و نهی از منر در هیئت‌های مذهبی راه اندازی می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان همایش پیاده روی کارکنان سپاه امروز در النگدره گرگان برگزار شد.

همچنین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و ادارات استان با شعار سلامت خانواده ، مردمی سازی سلامت در مسیر تپه بابا طاهر تا سایت ورزشی جنگل النگدره گرگان پیاده روی کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان ادارات شهرستان مینودشت برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب