Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه متخصص در زمینه امور باستان شناسی و گردشگری از غار باستانی کرفتو در 70 کیلومتری شمال شرق شهرستان دیواندره و قلعه تاریخی زیویه در 48 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سقز بازدید نمودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، در راستای توسعه صنعت گردشگری استان و پس از هماهنگیهای انجام گرفته توسط شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری پرواز پردازان آسمان وابسته به بانک شهر با مدیر پایگاه ملی کرفتو و زیویه، یک گروه متخصص در زمینه امور باستان شناسی و گردشگری با حضور نماینده شرکت و سرپرست گروه مذکور، خانم هنرمند و همچنین صابر وفایی سرپرست پایگاه ملی زیویه و کرفتو، از غار باستانی کرفتو در 70 کیلومتری شمال شرق شهرستان دیواندره و قلعه تاریخی زیویه در 48 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سقز، بازدید نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وفایی سرپرست پایگاه ملی زیویه و کرفتو در این خصوص گفت: این بازدید که از حدود یک ماه پیش برنامه ریزی شده بود، با هدف معرفی و آشنایی هر چه بیشتر متخصصین و گردشگران خارجی علاقمند به آثار تاریخی و باستانی و جاذبه های گردشگری استان کردستان صورت گرفت و با توجه به اهداف مورد نظر، امید است در آینده ای نزدیک شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی در سطح استان فرهنگی و تاریخی کردستان باشیم.


وی ادامه داد: امیدواریم این اقدام علاوه بر یاری رساندن به امر معرفی و تبلیغ در مورد مواریث فرهنگی و جاذبه های گردشگری استان به اقصی نقاط دنیا، موجب حضور متخصصین در حوزه های مختلف علمی را برای اجرای برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های گوناگون میراث فرهنگی و توسعه صنعت توریسم و گردشگری با تشکیل هیاتهای پژوهشی مشترک ایرانی و خارجی گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بر اساس آمارها ۳۵ درصد از بازدیدهای نوروزی گردشگران در نوروز 1403 مربوط به تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری همچون شهر رویاها، آکواریوم، تله‌سیژ و باغ پرندگان بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محققیان در بازدید از ظرفیت‌های جدید تفریحی و گردشگری مجتمع گردشگری صفه اظهار کرد: در ابتدا از عزیزانی که برای ماندگاری هر چه بیشتر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان تلاش‌می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: نوروز ۱۴۰۳ به اتفاق نظر اکثر کارشناسان از نظر تعداد گردشگران داخلی دومین استان کشور بودیم و این آماری است که از نظر فروش بلیت بناهای تاریخی داشته‌ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس مقایسه‌ای ضمنی که صورت گرفت حدود ۶۵ درصد بازدید کننده‌ها از بناهای تاریخی استان بازدید کردند، تصریح کرد: استان اصفهان حدود ۲۲ هزار اثر تاریخی شناسایی شده و نزدیک به ۲ هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده دارد که بیشترین آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌ها و بناهای تاریخی بوده است.

محققیان تصریح کرد: همچنین بر اساس آماری که داریم ۳۵ درصد از بازدیدها مربوط به تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری همچون شهر رویاها، آکواریوم، تله‌سیژ و پرندگان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ماندگاری بیشتر گردشگران همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا حمایت‌های لازم از تأسیسات، مقاصد و جاذبه‌های جدید گردشگری داشته باشیم.

کد خبر 743913

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی کارشناس گردشگری کشور از روستای تاریخی پالنگان
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان سمنان در تعطیلات عید فطر
  • حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در همدان/ ثبت ۱۲۴ هزار و ۵۲۸ نفر شب اقامت در استان
  • سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد
  • ثبت بیش از ۲۰ میلیون بازدید از اماکن مذهبی، طبیعی و گردشگری فارس
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • بازدید نوروزی ۲۰ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی فارس
  • بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس از مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • ۴۰ دانشجوی خارجی از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند